اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951001205015809

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس ملی حفاری:

قراردادهای جدیدنفتی فرصت تاریخی پیشرفت کشور است

کد: 13951001205015809

https://goo.gl/0sFfQN

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی فرصتی تاریخی برای پیشرفت کشور است، افزود: همانطور که روزی فرزندان سپاه موشک های دوربرد را برای دفاع از کشور علم کردند ما نیز باید دکل های حفاری را برای اقتدار نظام و به رخ کشیدن توانمندی دانشمندان برافراشته کنیم.

قراردادهای جدیدنفتی فرصت تاریخی پیشرفت کشور است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در آیین گرامیداشت سی و هفتمین سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران ضمن تقدیر از 37 سال تلاش و رشادت های کارکنان شرکت ملی حفاری، گفت: این شرکت در کنار علم و تخصص و کار کارشناسی پرچم صنعت نفت را برافراشته نگه داشته است.
 فریدون حسنوند با بزرگداشت کسانی که در کنار علم، خون خود را تقدیم کردند، گفت: آن ها به پشتوانه فرمان امام (ره)، ملی شدن شرکت ملی حفاری را کلید زدند.
حسنوند با بیان این که هم اکنون پس از 37 سال به پشتوانه مقام معظم رهبری فرصتی پیش آمده تا پرچم این شرکت همچنان برافراشته باشد، عنوان کرد: قرار بود در راستای عملیاتی کردن اصل 44 قانون اساسی، شرکت ملی حفاری به بخش خصوصی واگذار شود، اما با توجه به قراردادهای جدید نفتی و توجه ویژه اعضای کمیسیون انرژی مجلس در راستای این که شرکت ملی حفاری می تواند با ساختار گذشته و با تفکر و برنامه جدید از فرصت پیش آمده استفاده کند، تصمیم به ماندن این شرکت در بخش دولتی شد و این اقدام جز تحت تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری محقق نمی شد.
وی با اشاره به این که در کمیسیون انرژی مجلس نیز بنای ما نظارت موشکافانه و حمایت مجدانه است، عنوان کرد: باید از جوانان و نیروهای جدید بهره ببریم چرا که در سال 57 هم حمایت از آنان موجب شد امروز عرصه برای جوانان مهیا شود.
حسنوند ضمن تاکید بر این که در برنامه ششم توسعه به طور ویژه به پیوند صنعت و دانشگاه اشاره شده است و شرکت ملی حفاری نیز بر همین اساس برنامه های ویژه دارد، تصریح کرد: همچنین نمایندگان عضو کمیسیون انرژی بر این باورند که تصمیمات اخیر اوپک می تواند به قدرت گرفتن شرکت ملی حفاری کمک کند و کمیسیون انرژی به طور همه جانبه از صنعت نفت برای توسعه حمایت می کند.
وی افزود: اگر دیروز شعار "ما می توانیم" سر می دادیم، امروز باید از آن عبور کنیم و به دنیا بگوییم "ما توانستیم". 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته