اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951003205615831

کرباسیان اعلام کرد

آماده شدن بسته اعتباری دوم ایران و چین

کد: 13951003205615831

https://goo.gl/SOx6qx

، تهران , (اخبار رسمی): رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از آماده شدن بسته اعتباری دوم ایران و چین به ارزش 30 میلیارد یورو و لزوم عملیاتی کردن آن خبر داد.

آماده شدن بسته اعتباری دوم ایران و چین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان که درباره نتایج سفر مقامات کشورمان به چین سخن می گفت به گردهمایی فعالان اقتصادی دو کشور و حضور شرکت های چینی در بخش معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و افزود: ارزش طرح های اجرا شده بین ایران و چین طی سه سال گذشته به بیش از 20 میلیارد یورو رسید که از این میزان 4 میلیارد یورو مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است.وی ادامه داد: شرکت MCC یکی از شرکای اصلی ما و مجری طرح های فولادی ایمیدرو است و تلاش می کنیم این همکاری ها به حوزه های دیگر نیز گسترش یابد.

کرباسیان گفت: بزرگترین طرح آلومینیوم ایران به نام آلومینیوم جنوب (سالکو) با یک شرکت چینی از دو سال پیش آغاز شده و پیشرفت قابل ملاحظه ای است.

وی افزود: در برنامه 5 ساله ششم ایران که از 21 مارس 2017 آغاز می شود، رشد اقتصادی 8 درصد و جذب 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی پیش بینی شده که از این میزان 30 میلیارد دلار در حوزه فولاد و صنایع بالادستی و پایین دستی آن، 10 میلیارد دلار در حوزه آلومینیوم و 10 میلیارد دلار دیگر در بخش معدن و صنایع معدنی است.
کرباسیان با اشاره به اینکه ایران از لحاظ ذخایر گازی در جهان رتبه اول را دارد، گفت: برای سرمایه گذاری در این حوزه، محور اصلی ما بخش خصوصی است و ایمیدرو نقش پشتیبان را ایفا می کند ضمن اینکه با بخش خصوصی مشارکت هم می شود.
کرباسیان افزود: در برنامه های آینده ایران، ظرفیت تولید مس کاتد به دو برابر افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: همکاری و سرمایه گذاری در ایران مزیت های قابل توجهی برای شرکت های چینی فراهم می سازد. کرباسیان ادامه داد: در بخش تحقیق و توسعه و پژوهش های معدنی نیز علاقه مند به همکاری با شرکت ها و موسسات ذیربط چین هستیم.
در این گردهمایی که با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و با حضور بیش از 80 تن از مدیران و دست اندرکاران بخش معدن و صنایع معدنی چین برگزار شد، حسن یونسیان مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه ایمیدرو نیز گزارشی از وضعیت معدن و صنایع معدنی و معرفی طرح های سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران را ارائه کرد.
در این گردهمایی نشست تخصصی به منظور پرسش و پاسخ تشکیل و اعضای هیات ایمیدرو با حضور در این نشست به سوالات حاضران در زمینه های مختلف از جمله اکتشاف، سرمایه گذاری و ... پاسخ دادند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار