اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951004205785696

اهدای داوطلبانه سلول های بنیادی ممکن شد

کد: 13951004205785696

https://goo.gl/Kht2v1

، تهران , (اخبار رسمی): امکان داوطلب شدن برای اهدای سلول‌های بنیادی در کشور فراهم شده است.

اهدای داوطلبانه سلول های بنیادی ممکن شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ،علی‌اکبر پور فتح‌اله،مدیر عامل سازمان انتقال خون این خبر را اعلام کردو گفت:ماه گذشته میزان اهدای سلول‌های بنیادی به 7 هزار مورد رسیده که امیدواریم این میزان به زودی به 100 هزار مورد برسد.

وی عنوان کرد: اگر 100 هزار مورد اهدای داوطلبانه سلول‌های بنیادی پذیره‌نویسی شود، 50 درصد پیوند مغز استخوان داخل کشور را پاسخگو خواهیم بود. پورفتح‌اله خاطرنشان کرد: البته راه طولانی برای رسیدن به این آمار در پیش داریم و مهمترین نیاز در این زمینهف راه‌اندازی یک آزمایشگاه مجهز است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا سال 1400 حجم جمع آوری پلاسما در کشور باید به یک میلیون لیتر برسد، عنوان کرد: در منطقه تنها کشوری که می‌تواند پلاسمای استاندارد تولید کند، ایران است.

او یادآور شد: امسال 100 هزار لیتر پلاسمای مازاد بر مصرف در کشور تولید و برای خارج از کشور ارسال شده است که در آینده نزدیک می توانیم به موفقیت‌های بیشتر در این حوزه برسیم.

پور فتح‌اله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدهی که در سال 92 برای انتقال خون برجای مانده بود، عنوان کرد: انتقال خون در سال 92 بالغ بر 210 میلیارد تومان بدهی داشت ضمن اینکه هزینه ‌های آن نیز به شدت بالا رفته بود و این امر مشکلاتی به دنبال داشت که خوشبختانه بخشی از آنها با اجرای طرح تحول نظام سلامت برطرف شد.رئیس سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، 14 خدمت سازمان انتقال خون ارزش‌گذاری شد ضمن اینکه امسال 110 میلیارد تومان و سال آینده 140 میلیارد تومان اعتبار برای سازمان انتقال خون در نظر گرفته شد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه