اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951005207415617

پرواز در آسمان قشم با پاراگلایدر و کایت بورد

کد: 13951005207415617

https://goo.gl/7lTMdZ

، تهران , (اخبار رسمی): معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از فراهم شدن امکان پرواز در آسمان جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس با پاراگلایدر و کایت بورد خبر داد.

پرواز در آسمان قشم با پاراگلایدر و کایت بورد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، فرزین حقدل با اعلام این مطلب گفت: با پرواز در آسمان جزیره قشم می توان زیبایی های عالم خلقت همچون جنگل، کوه، دریا و کویر را در قالب یک قاب از بلندای آسمان آبی خلیج فارس نظاره کرد.

وی افزود: مدرسه پروازی پاراگلایدر و کایت برد با هدف ایجاد نشاط و شادی فعالیت خود را بر فرآز آبهای نیلگون خلیج فارس در منطقه جزایر ناز جزیره قشم آغاز کرده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: مدرسه پروازی پاراگلایدر و کایت برد جزیره قشم مجاز است در محدوده ای به شعاع 5 کیلومتر و زیر سقف پروازی یکهزار پا از سطح زمین در منطقه یاد شده فعالیت کند.
وی از کایت بورد به عنوان ورزشی تلفیقی از پاراگلایدر و اسکی روی آب نام برد که در شرایط مناسب آبی در دریاچه ها و آب های ساحلی انجام می شود.
به گفته حقدل، این رشته ورزشی نوپا در ایران با 5 سال سابقه و یک سال به صورت رسمی تحت نظر انجمن اسکی روی آب فعالیت می کند و با توجه به بستر مناسب سواحل جزایر ناز پیش بینی می شود از این پرواز ها در قشم که با تائید مرکز فنون و خدمات هوایی کشور انجام می شود، به گرمی استقبال شود.
وی معتقد است شرایط آب و هوایی کاملا بهاری قشم در نیمه دوم سال و همزمانی آن با سرمای هوا در بیشتر نقاط کشور می تواند فرصت خوبی برای سفر علاقمندان به این رشته ورزشی از نقاط مختف کشورمان به جزیره قشم باشد.
به گفته او، ایجاد اشتغال افراد بومی و جلوگیری از خروج ارز به دلیل وجود سایت های مشابه در خارج از ایران یکی از دلایل مهم فعال سازی این ورزش در جزیره قشم می باشد.
حقدل بیان کرد: تیم تشکیل دهنده این رشته پر هیجان را ورزشکاران با سابقه کشور و مربی مرکز فنون و خدمات هوایی کشور تشکیل می دهند که با مجهز ترین تجهیزات برای آموزش این رشته ورزشی فعالیت خود را در قشم آغاز کرده اند.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 120 هزار نفر جمعیت در جنوب ایران واقع شده و به دلیل آب و هوای کاملا بهاری در نیمه دوم سال و سایت های زیبا و متعدد گردشگری همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، طولانی ترین پیست سافاری خاورمیانه، جنگل های آبی منحصر بفرد حرا، کوه ها و کویرها، دره تندیس ها، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، سواحل زیبا، دره ستاره ها و ... همه ساله میزبان چندین میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف ایران و جهان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]