اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951006207526033

شهردار منطقه 22 مطرح کرد

هویت بخشی سیمای شهری با نمادهای ایرانی و اسلامی

کد: 13951006207526033

https://goo.gl/TVtiLn

، تهران , (اخبار رسمی): شهردار منطقه 22 در نخستین گردهمایی جامع نمای ساختمان و منظر شهری گفت : شهروندان می توانند سفیران فرهنگ و نمادهای ایرانی- اسلامی به حساب آیند و می توانند طراحان، معماران شهری را در رسیدن به تحقق این هدف که همان بازگشت به هویت ایرانی و اسلامی است،کمک نمایند.

هویت بخشی سیمای شهری با نمادهای ایرانی و اسلامی

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22،مولایی شهردار منطقه در جمع طراحان و معماران شهری شهر تهران خاطرنشان کرد: بهبود و ارتقاء کیفیت نماهای منطقه در راستای صیانت از هویت ایرانی-اسلامی و ساماندهی نما و منظر شهری همواره مد نظر معاونت شهرسازی و معماری این منطقه بوده و هست و از نگاه تقویت دید بصری اقداماتی که به عنوان وظیفه تعریف شده همیشه مد نظر بوده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه شهرسازی در دیدار با مسئولان شهرسازی کشور توجه به نماهای ایرانی و اسلامی را موضوعی مهم در این زمینه می دادند، ادامه داد: همان اندازه که زیبایی های بصری شهری چشم نواز و آرامش بخش است، به همان اندازه مناظر ناهمگون و نازیبای شهری روح و روان آدمی را آزار می دهد. مشکل اصلی در این حوزه عدم وجود فرهنگسازی حساب شده، عدم پافشاری به استفاده از نمادهای غربی و بکارگیری شکیل ترین و با معنی ترین نماها و با معنی می تواند کشور ما را به عنوان الگویی مناسب در بحث طراحی و منظر شهری بدل نماید.

وی افزود: منطقه 22 یکی از مناطقی است که با ایجاد یک رویه تلاش می کند بحث نمادهای ایرانی و اسلامی را دنبال نماید و در این خصوص نقش کمیته نمای منطقه در تحقق این هدف مهم و موثر به نظر می رسد. باید تلاش کنیم نمادهای ایرانی ما با نمادهای اسلامی ما مطابقت داشته باشند تا هم با داشتن یک نمای واحد و زیبا و هم معرفی یک الگوی ایرانی اسلامی در منطقه منظر شهری همگون تر شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه