اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951006207715696

مدیرعامل سازمان انتقال خون :

نهادهای فرهنگی در گسترش فرهنگ اهدای خون تلاش کنند

کد: 13951006207715696

https://goo.gl/5dbAL5

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان انتقال خون ایران جزء معدود کشورهایی است که با برنامه ریزی روی اهداکنندگان مستمر خون و به حداقل رساندن اهداکنندگان بار اول، در بالا بردن ضریب امنیت و سلامت خون های اهدایی تلاش می کند.

نهادهای فرهنگی در گسترش فرهنگ اهدای خون تلاش کنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، علی اکبر پور فتح اله، مدیرعامل سازمان انتقال خون در دیدار با علی درویش پور مدیرعامل به همراه مدیر و معاونین مجموعه برج میلاد تهران این  خبر را  اعلام کرد و گفت: بیش از نیمی از اهداکنندگان را اهداکنندگان مستمر خون تشکیل می دهند،تنها 25 درصد از داوطلبان اهدا، اهداکنندگان بار اول هستند، در حالی که مطالعات نشان می دهد، ، دو سوم هپاتیت بی، هپاتیت سی و اچ آی وی درهمین تعداد کم اهداکننده دیده شده است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون، با عنوان این مطلب که برنامه سازمان این است که در 15 استان کشور تا پایان سال جاری در مراجعه اهداکنندگان بار اول از آنان تنها نمونه خون گرفته شده و خون آنان مورد آزمایش قرار گیرد تا در مراجعه بعدی چنانچه مشکلی در خونشان دیده نشد، اهدای خون نمایند، گفت: هرچند این امر هزینه های آزمایش سازمان را تا 50 درصد افزایش می دهد، ولی به دلیل افزایش سلامت خون های اهدایی، ما اجرای این برنامه را ضروری می دانیم.
پورفتح اله گفت: مطالعات نشان داده است اهداکنندگان مستمر خون، منشأ تحول، رفتار و تعاملات مثبت اجتماعی هستند و همین افراد هستند که به عنوان مثال خیرّ مدرسه ساز هستند و در انجام سایر امور اجتماعی نقش سازنده دارند. وی افزود: در کشورهای پیشرفته، مسئولیت ساماندهی، فراخوان و حمایت از برنامه های مرتبط با اهداکنندگان خون با مدیریت شهری و شهرداری است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون، با تاکید بر این که اغلب اهداکنندگان مستمر خون در کشور، افرادی هستند که جوانی خود را در دوران دفاع مقدس گذرانده گفت: این افراد اکنون به سن پایانی اهدای خون نزدیک می شوند و جای نگرانی است که جایگزینی برای این افراد در جامعه تدارک دیده نشده است، در حالی که همه نهادهای فرهنگی از قبیل برج میلاد می توانند با حمایت از سازمان انتقال خون و کمک در گسترش فرهنگ اهدای خون در ساختن این جایگزین انتقال خون را یاری کنند.
تعامل بین دستگاهها ضروی است /برج میلاد از هیچ کمکی به همسایه خود دریغ نمی کند
در این دیدار همچنین، علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد تهران گفت: تهران محل استقرار دستگاه های مختلف است که این دستگاه ها باید به موازات هم به وظایف خود عمل کنند تا پایتخت ما به شهر زندگی تبدیل شود. به همین دلیل است که تعامل بین دستگاه ها ضروری است و باید در نتیجه این تعامل خدمات رسانی به شهروندان در بالاترین سطح ممکن انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه باید نگاه جزیره ای بین سازمان ها از بین برود، تصریح کرد:به همین دلیل است که امروز ما درصدد برآمدیم که سنت حسنه دید و بازدید با همسایگان را در دستور کار خود قرار دهیم. این سنت حسنه باید در میان همسایگان سازمانی نیز تبدیل به فرهنگ شود تا این فرهنگ بستری برای تعامل بخشی میان سازمان ها شده و مشکلات به منظور خدمات دهی به شهروندان حل شود.
درویش پور در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های پرسنل خدوم سازمان انتقال خون گفت: شهرداری تهران در راستای تحقق آرمان های کلان پزشکی و بهداشتی پایتخت کمک کرده و می کند و قطعاً برج میلاد تهران به عنوان یکی از همسایگان سازمان انتقال خون نیز از هیچ کمکی دریغ نمی کند.
در پایان این دیدار، مدیرعامل برج میلاد سپاس نامه و تندیس برج میلاد تهران را به پاس همسایگی، به مدیرعامل سازمان انتقال خون اهدا کرد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]