اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951007209165648

در دیدار واعظی با رئیس جمهور آذربایجان عنوان شد

کاهش تعرفه های ترجیحی برای تسهیل همکاری های تجاری

کد: 13951007209165648

https://goo.gl/IrWOxN

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان بر ضرورت تسهیل همکاری های تجاری از جمله کاهش تعرفه های ترجیحی و اقلام مورد توافق و گمرک تاکید کرد.

کاهش تعرفه های ترجیحی برای تسهیل همکاری های تجاری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیداربا تاکید بر اهمیت مناسبات دو کشور در کلیه سطوح سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ، گفت: یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین دو کشور در شرایطی برگزار می شود که نسبت به سال گذشته شاهد تحولات مثبتی در عرصه همکاری های اقتصادی و روابط دو طرف بوده ایم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش حجم روابط دو کشور درحوزه های جدید ، گزارشی از همکاری های حوزه انرژی بین دو کشور بیان کرد و گفت: تجربه نشان داده است که کشورهای تولید کننده نفت و انرژی با رایزنی و تبادل نظر می توانند از کاهش قیمت جلوگیری کنند .

 واعظی در ادامه به دیگر حوزه های همکاری بین دو کشوراشاره کرد و با تشریح نتایج حاصله برگزاری منظم سه ساله اجلاس کمیسیون مشترک خواستار حمایت رئیس جمهور آذربایجان از تصمیمات گرفته شده و عملیاتی نمودن این مصوبات از جمله همکاری های بانکی، گردشگری، کشاورزی شد.

وی با ابراز رضایت از پیشرفت پروژه های مربوط به حمل و نقل بویژه پروژ راه آهن آستارا- آستارا و افزایش پروازهای دو کشور و نیز افتتاح خط آهن نخجوان – تبریز- مشهد بر ضرورت تسهیل همکاری های تجاری از جمله کاهش تعرفه های ترجیحی و اقلام مورد توافق و گمرک تاکید کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به تحولات منطقه و بویژه سوریه،  تصریح کرد : از رویکرد برخی کشورها در زمینه واگذاری تصمیم گیری آینده هر کشور از جمله سوریه به مردم آن استقبال می کنیم .

وی به تفاهمات سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در این خصوص اشاره کرد و تاکید داشت که ازابتدا سیاست جمهوری اسلامی ایران در مورد سوریه هم همین طوربوده است .

واعظی با تاکید بر اینکه تحقق امنیت منطقه ای نیاز به همکاری مشترک و جمعی دارد، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از نفوذ تروریسم و تهدیدات آنها باید با یکدیگر همکاری کنیم.

بر اساس این گزارش ، در این ملاقات که استانداران آذربایجان شرقی و اردبیل نیز حضور داشتند، گزارشی از پروژه های مشترک در استان های خود با طرف آذری ارائه دادند و دستورات لازم جهت تسریع در اجرای این پروژه ها صادر شد.

در ادامه، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز با تشکر و ابراز رضایت از پیشرفت روابط و اجلاس دو جانبه گفت: جمهوری آذربایجان با رویکرد دولت دکتر روحانی و توافق های دو جانبه روسای جمهور دو کشور، موافق است و نظارت بر موانع احتمالی روابط را دارد و دستور لازم جهت افزایش سطح مناسبات اقتصادی و تجاری را صادر می کند.

وی با ابراز خرسندی از اهتمام جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط اقتصادی با نخجوان ، اظهار داشت : تامین انرژی نخجوان از طریق جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت ویژه ای در روابط دو کشور است.

علی اف همچنین با استقبال از راه اندازی قطار مسافری نخجوان- تبریز آنرا به مثابه دوستی دو کشور دانست و ابراز امیداوری کرد این قطار دوستی به سرعت به حرکت خود ادامه دهد.

وی به همکاری های سه جانبه با سایر کشورهای منطقه نیز تاکید کرد و افزود: اجرای زیرساخت های دو کشور به توسعه تجارت کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور آذربایجان با اعلام آمادگی نسبت به برگزاری دومین اجلاس روسای جمهور سه کشور ایران آذربایجان و روسیه در سال آینده در تهران،  از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در کنار روسیه و ترکیه جهت آزاد سازی حلب و ارائه کمک های بشر دوستانه به مردم این شهر تمجید و اظهار امیدواری کرد، مسائل داخلی کشورها توسط مردم همان کشور حل و فصل شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]