اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008209285797

راه‌اندازی سامانه ثبت مشخصات افراد تحت تعقیب

کد: 13951008209285797

https://goo.gl/GCV1oC

، تهران , (اخبار رسمی): سامانه ثبت مشخصات افراد و خودروهای تحت تعقیب به صورت پایلوت در سه استان کشور راه اندازی شد.

راه‌اندازی سامانه ثبت مشخصات افراد تحت تعقیب

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی،سردار محمد شرفی،رئیس پلیس پیشگیری ناجا این خبر را اعلام کرد و گفت: این سامانه که با تلاش کارکنان اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات پلیس پیشگیری، طراحی و راه اندازی شده است به مدت یک ماه، به صورت آزمایشی در 3 استان‌ کشور ، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و پس از آن با رفع کاستی‌های احتمالی سراسری خواهد شد.

وی افزود: این سامانه برای یکپارچه‌سازی و شفاف کردن اطلاعات، سوابق اشخاص و خودروهای تحت تعقیب و همچنین در راستای بهره‌گیری هرچه بیشتر از فناوری‌های روز، بهره برداری شده است که از نخستین روزهای راه‌اندازی آن شاهد بازخوردهای مثبتی در این حوزه بوده‌ایم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در توضیح بیشتر کارکرد این سامانه خاطر نشان کرد : هدف اصلی از راه‌اندازی این سامانه جلوگیری از ارائه خدمات به اشخاص یا خودروهای تحت تعقیب قضائی در تمام یگان‌ها و سازمان‌های تابعه پلیس پیشگیری در سراسر کشور است.

وی با اشاره به اینکه پیش از راه اندازی این سامانه، شناسایی اشخاص یا خودروهایی که برای گرفتن خدمات از پلیس، به کلانتری‌ها یا دیگر یگان‌ها مراجعه می‌کردند ولی خود تحت تعقیب مراجع قضائی قرار داشتند، بسیار دشوار بود، مطرح کرد: با راه‌اندازی این سامانه، اشخاص به محض ورود به کلانتری‌ها یا سایر مراکز وابسته به پلیس شناسایی شده و در صورت وجود قرار تعقیب قضائی برای آنها، اقدامات لازم، بلافاصله انجام خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: یکپارچه شدن اطلاعات در این سامانه از مهم‌ترین نتایج این پروژه است و با این کار، حتی گرفتن خدمات پلیسی از مراکز پلیس +10 که در واقع مراکز اداری هستند نیز مشروط به تایید این سامانه خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه در آینده و به تدریج به یک بانک اطلاعاتی جامع و گسترده تبدیل خواهد شد که در عرصه‌های گوناگون راهگشای ماموریت‌های پلیس پیشگیری و در سطح عام ماموریت‌های کل مجموعه ناجا خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون