اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008210035797

تمرکز پلیس بر پرونده های زمین خواری

کد: 13951008210035797

https://goo.gl/t1dSs5

، تهران , (اخبار رسمی): به طور میانگین 70 درصد از پرونده های مربوط به سرقت خودرو در 24 ساعت اول منتج به کشف شده است.

تمرکز پلیس بر پرونده های زمین خواری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی، سردارمحمدرضا مقیمی،رئیس پلیس آگاهی ناجا این خبر را در حاشیه دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی استان های سراسر کشور اعلام کرد و با بیان اینکه ارتقاء احساس امنیت یکی از رویکرد های اصلی پلیس آگاهی است، گفت: خوشبختانه در بحث پیگیری پرونده های خودروهای سرقتی توفیقات خوبی داشته ایم و میزان کشفیات در این حوزه افزایش داشته است .

وی افزود: به طور میانگین 60 تا 70 درصد از پرونده های سرقت خودرو در 24 ساعت اول منتج به کشف شده است که البته این آمار ممکن است در فواصل ماهانه متغیر باشد که در مجموع 98 درصد از پرونده سرقت خودروها کشف شده است .

وی با بیان اینکه کشفیات در پرونده های مربوط به قتل نیز افزایش داشته است، افزود: بین 98 تا 99 درصد از پرونده های قتل نیز کشف شده که بالغ بر 70 یا 80 درصد از کشفیات پرونده های قتل مربوط به امسال بوده است.

سردار مقیمی اشاره کرد: البته میزان وقوع قتل نیز از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص توفیقات مربوط به کشفیات پرونده های قتل یادآور شد: تلاش کردیم از تجارب پیشکسوتان و کارآگاهان جنایی بازنشسته در این راستا بهره ببریم بدین منظور کارگروه هایی تشکیل و در کنار افسران جوان از متخصصان و کارآگاهان بازنشسته استفاده کردیم که خوشبختانه این روند توفیقات خوبی را به همراه داشت و توانستیم میزان کشفیات در پرونده قتل ها را نسبت به سال گذشته بالا ببریم و در واقع کمتر قتلی است که متعلق به سال گذشته یا قبل بوده و کشف نشده باشد.

وی با بیان اینکه تقریبا در تمامی استان ها از افسران پی جو بازنشسته به کارگیری شده است، ادامه داد: در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی در چند محور اصلی از جمله زمین خواری، فرار مالیاتی و ... تمرکز و دقت نظر داشته ایم. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با پدیده زمین خواری ما نیز دقت عمل در این حوزه را ارتقاء داده ایم و از ابتدای سال تاکنون 1000 پرونده در زمینه زمین خواری تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

وی گفت: تمرکز بر پرونده های زمین خواری به ویژه در حوزه منابع طبیعی از اولویت های پلیس آگاهی است.

این مقام عالی انتظامی اضافه کرد: در 2 سال گذشته بر موضوع فرار مالیاتی نیز متمرکز شده ایم و امسال 763 میلیارد تومان پرونده در زمینه فرار مالیاتی تشکیل و به مراجع مربوطه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه پرونده های مربوط به جرایم اقتصادی نیز به جد دنبال می شود، افزود: رصد فضای اقتصادی و کسب و کار در راستای تأمین امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاران و کاهش تخلفات از محوری ترین رویکردهای پلیس آگاهی است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در خصوص طرح ممنوعیت استفاده از سلا ح سرد نیز خاطر نشان کرد: خوشبختانه این طرح به تصویب رسید و قطعا در کاهش جرایم این حوزه از جمله نزاع تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون میزان سرقت های مسلحانه و سرقت های به عنف 5 درصد و قتل 10 درصد کاهش د اشته است.

سردار مقیمی تأکید کرد: ارتقاء آگاهی عمومی در کاهش جرایم بسیار مهم است از مردم انتظار داریم تذکرات و هشدارهای پلیسی توجه و دقت نظر لازم را داشته باشند. متأسفانه علیرغم آگاه سازی های عمومی همچنان شیوه کلاهبرداری از سامانه های خودپرداز یا پیامکی ادامه دارد این در حالی است که پلیس آگاهی در این زمینه هشدارهای لازم را داده است.

وی در پاسخ به این سوال که تمرکز پلیس آگاهی در برخورد با جرایم در کدام استان ها بیشتر است، گفت: پلیس بر تمام استان ها تمرکز دارد اما در استان های پرجمعیت و پرتردد تمرکز بیشتر است.

سردار مقیمی از سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان به عنوان استان هایی که مورد توجه پلیس هستند، نام برد.

وی در پاسخ به این سوال که تعداد و میزان سلاح در دست مردم چقدر است، گفت: متأسفانه کشورهای اطراف ناامن هستند و در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز سلاح وجود دارد؛ با وجود تمرکز و دقت نظر ما سلاح وارد کشور می شود که باید در این زمینه با استفاده از نگاه و رویکرد جامعه شناسی و آسیب شناسی، فرهنگ سازی کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

حقوقی و قانون | محیط زیست