اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951011210695696

بیشترین ها در آمار 9 ماهه سازمان انتقال خون

کد: 13951011210695696

https://goo.gl/LllfqC

، تهران , (اخبار رسمی): توزیع خون و فرآورده های خونی در 9 ماه فروردین تا پایان آذر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد داشته است .

بیشترین ها در آمار 9 ماهه سازمان انتقال خون

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران،شیر حاجی بیگی،سخنگوی سازمان انتقال خون با اعلام این خبرگفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، 2 میلیون و 782 هزار و 819 واحد خون و فرآورده بین مراکز درمانی و بیمارستان های سراسر کشور توزیع شده است که یک درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.
وی افزود: بیشترین میزان رشد در توزیع گلبول قرمز در بیمارستان های استان خراسان جنوبی با 28 درصد، بیشترین میزان رشد در توزیع پلاسمای تازه منجمد مربوط به استان یزد با 38 درصد و بیشترین میزان رشد در توزیع پلاکت در استان قزوین با 37 درصد نسبت به 9 ماه مشابه در سال گذشته بوده است.
دکتر حاجی بیگی، با اشاره به این که آمار اهدای خون در نه ماه از ابتدای سال جاری 1 میلیون و 597 هزار و 896 واحد بوده است، بیشترین میزان اهدای خون را در استان های تهران، فارس و خراسان رضوی اعلام کرد.
به گفته وی بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور در مدت زمان ذکر شده نسبت به سال گذشته، در استان های تهران، البرز و قزوین روی داده است.
سخنگوی سازمان انتقال خون همچنین افزود: شاخص اهدای مستمر خون در نه ماه سال جاری 52 ممیز 36 درصد بوده است که در این شاخص استان های کردستان، سیستان و بلوچستان و همدان بیشترین میزان رشد را نسبت به سایر استان های کشور در مقایسه با 9 ماه فروردین تا پایان دی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال 94 داشته اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان