اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951011210896033

تولید کود با استفاده از چیپس چوب در غرب پایتخت

کد: 13951011210896033

https://goo.gl/vKkRbx

، تهران , (اخبار رسمی): شهردار منطقه 9 از تولید کود با استفاده از چیپس چوب و از طریق چالکودهایی در منطقه خبر داد و گفت: این شهرداری در اصلاح بافت خاک گیاهان از این طریق خودکفا شده و این کود جایگزین مناسبی برای کودهای شیمیایی و آلی در خاک است.

تولید کود با استفاده از چیپس چوب در غرب پایتخت

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9 ، حمید محسنی با اعلام این خبر اظهار داشت: تولید کود به روش چالکود جایگزینی مناسب برای کودهای آلی و شیمیایی در خاک است و در این روش می توان از کود تولیدی به جای کود شیمیایی که دارای قیمت بالایی و معمولا دارای عوارض و تبعات زیست محیطی بوده استفاده کرد. 

وی افزود: این طرح با استفاده بهینه از ضایعات و شاخه های هرس و چیپس نمودن شاخه ها با دستگاه چیپر ودپو و فرآوری ضایعات در چالکودی ویژه انجام می شود.
شهردار منطقه 9 ادامه داد: با این روش بخشی از ضایعات درختان پس از فرآوری در چالکود ویژه مجددا به بستر گیاهان بر می گردد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها ، مزایایی از قبیل کاهش حجم زباله و جابجایی ضایعات هرس در شهر، تهیه کودی ارگانیک و زیستی و اصلاح خاک گیاهان را در بردارد. 
وی اذعان داشت: علاوه بر بالا بردن ظرفیت حفظ رطوبت در خاک ، نیاز آبی گیاهان را کاهش می دهد و در واقع استفاده از این کود نفوذپذیری خاک نسبت به آب را به شدت افزایش می دهد.
محسنی اضافه کرد: چیپس چوب تهیه شده نوعی مالچ گیاهی است که ریشه درختان و درختچه ها را از یخ زدگی حفاظت می کند.
شهردار منطقه 9 با اشاره به کاهش سطح چمن کاری ها در فضای سبز بوستان ها و استفاده بهینه از منابع آبی گفت: درصدد هستیم تا با استفاده از رنگهای گیاهی از جنبه های تزئین چیپس چوب در زیباسازی نمای فضای سبز شهری نیز بهره گیریم و در جاهایی که چمن آن محدوده حذف شده از این طریق زیبایی بصری را فراهم آوریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست