اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014213576033

خانه دبیر الملک فراهانی؛ کانون اوقات فراغت تهران

کد: 13951014213576033

https://goo.gl/O3uoYh

، تهران , (اخبار رسمی): شهردار منطقه 12 از افتتاح کانون اوقات فراغت و بازی های فکری تهران در خانه تاریخی دبیرالملک فراهانی واقع در محله امامزاده یحیی خبر داد.

خانه دبیر الملک فراهانی؛ کانون اوقات فراغت تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران ؛ عابد ملکی با بیان این مطلب افزود: یکی از رویکردهای مدیریت شهری تهران و شهرداری این منطقه تاریخی ، احیای خانه های تاریخی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی این بناهاست.

وی افزود : با توجه به اینکه محله امامزاده یحیی و محدوده بازارچه عودلاجان حصار دوره صفویه «طهران قدیم» را شامل می  شود و در این دو محله ؛ خانه های تاریخی ، فرهنگی ، هنری و میراثی زیادی وجود دارد ؛ تصمیم داریم تا از این اماکن در جهت ارتقاء فرهنگی شهروندان و بازگشت هویت به بافت تاریخی تهران قدیم استفاده کنیم.

شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه خانه میرزا محمد حسین فراهانی ملقب به دبیرالملک فراهانی از وزرا و مستوفیان دوره قاجاریه در خیابان امیر کبیر کوچه ی فخرالملک قرار دارد ؛ بیان کرد: با همکاری انجمن اوقات فراغت ایران به عنوان یکی از سازمان های مردم نهاد ؛ در این خانه تاریخی ، روز جمعه ی این هفته کانون اوقات فراغت و بازی های فکری با حضور مدیران شهری و هنرمندان به صورت رسمی افتتاح و فعالیت خود را آغاز می کند.

وی با بیان اینکه این خانه ، به محلی برای گذراندن اوقات فراغت ، تفریح ، سرگرمی، بازی های فکری و هیجانی مرتبط با فرهنگ و سرزمین ایران تبدیل خواهد شد ؛ تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است که به مرور رخدادهای فرهنگی در داخل این خانه تاریخی رقم بخورد.

به گفته ملکی؛ برپایی نمایشگاه هایی از تولیدات فرهنگی در حوزه های تجسمی و فعالیت هایی در ارتباط با فرهنگ ، اوقات فراغت و فکر که بتواند حضور نوجوانان ، جوانان و میانسالان را در این فضا رقم بزند؛ انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این خانه قرار نیست بازی های کامپیوتری و جدید انجام شود ؛ یادآور شد: در نظر داریم تا در خانه اوقات فراغت تهران ، بازی های بومی و ملی فکری به شرکت کنندگان ارائه شود.

شهردار منطقه 12 تهران با بیان اینکه در این خانه مجموعه بازی های مختلفی طراحی و به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد ؛ گفت: خوشبختانه نوجوانان و جوانان در این خانه می توانند ساعات زیادی را سرگرم بازی های فکری و هیجانی شوند.

وی افزود: خانه اوقات فراغت تهران ، هم پذیرای کودکان ، نوجوانان و جوانانی که ساکن محله های منطقه 12 به ویژه دو محله عودلاجان و امامزاده یحیی هستند خواهد بود و هم امکانات و سرگرمی خوبی را در اختیار افرادی که از سایر مناطق شهر به این محدوده و خانه اوقات فراغت مراجعه می کنند؛ خواهد گذاشت.

عابد ملکی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده استفاده از این بازی ها و سرگرمی ها با حداقل هزینه و بیشترین تاثیرگذاری ارائه خواهد شد؛ درباره نحوی مراجعه به خانه اوقات فراغت تهران نیز گفت : خوشبختانه منطقه 12 منطقه ای است که تمام خطوط مترو به غیر از خط 3 و 5 از این محدوده عبور می کند، در نتیجه مترو بهترین گزینه برای آمدن به خانه اوقات فراغت خواهد بود.

وی ادامه داد : مسیر اول : ایستگاه مترو میدان بهارستان ، خیابان مصطفی خمینی (به سمت جنوب) پایین تر از چهارراه سرچشمه ، کوچه شهید نصرالهی ، کوچه شهید حنیفی نژاد( فخرالملک) خانه فراغت دبیرالملک بوده و در مسیر دوم چنانچه شهروندان بخواهند با وسیله نقلیه شخصی خود به این کانون بیایند می توانند از خیابان ری ، سه راه امین حضور، خیابان امیرکبیر ، کوچه شهید جاویدی   (میرزا محمود وزیر) ، (پارکینگ خودرو خلیج فارس) ، کوچه فخرالملک خود را به خانه فراغت دبیر الملک برسانند.

شهردار منطقه 12 با اشاره به  اینکه خانه اوقات فراغت روز جمعه 17 دی ماه ساعت 10 صبح افتتاح می شود و فعالیت آن نیز تا ساعت 17 بعدازظهر ادامه خواهد داشت ؛ بیان کرد: در نظرداریم تا برنامه های این خانه را از طریق شبکه های مجازی به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم ، چون برنامه ها و سرگرمی های خانه اوقات فراغت تهران تنوع زیادی داشته و حتی فصل به فصل نیز این برنامه ها تغییر خواهد کرد.

به گفته وی ؛ به رغم اینکه پارکینگ طبقاتی ای در ابتدای خیابان شهید جاویدی واقع در خیابان امیر کبیر وجود دارد؛ اما با توجه به اینکه مسیر منتهی به خانه دبیر الملک یکی از مسیرهای گردشگری تاریخی منطقه محسوب می شود؛ پیشنهاد می کنیم تا شهروندان برای رفتن به این مکان پیاده حرکت کنند تا بتوانند سایر خانه های تاریخی واقع در محله امامزاده یحیی را نیز ببینند.

ملکی در پایان با اشاره به اینکه انجمن اوقات فراغت ایران توسط رامبد جوان راه اندازی شده گفت : در روز افتتاح نیز وی به همراه جمعی از مدیران شهری و چهره های هنری ، سینمایی و فرهنگی حضور خواهند داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه