اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951015214125696

انتشار کتاب راهنمای ملی تزریق خون و فرآورده هایش

کد: 13951015214125696

https://goo.gl/kVmB1q

، تهران , (اخبار رسمی): نسخه pdfکتاب راهنمای ملی تزریق خون و فرآورده های آن در مراکز درمانی منتشر شد.

انتشار کتاب راهنمای ملی تزریق خون و فرآورده هایش

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران این کتاب که با همکاری مرکز تحقیقات انتقال خون و موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون منتشر شده، مشتمل بر 102 صفحه است و با هدف ساماندهی مصرف خون و چرخه انتقال خون اطلاعات مفیدی را به خوانندگان ارائه می‌دهد.

در مقدمه این کتاب به قلم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است: ساماندهی تقاضای خون و فرآورده ها براساس راهنمای بالینی و از سوی دیگر نظارت کارآمد بر مصرف فرآورده های مدنظر می تواند راهگشای برخی از معضلات در این زمینه باشد.

همچنین دکتر علی اکبر پورفتح‌اله، مدیرعامل سازمان انتقال خون در پیشگفتار این کتاب با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت خون بیمار، مدیریت مصرف خون در چرخه انتقال خون بیمارستانی را یکی از شاخص های توسعه خدمات انتقال خون در کشورهای پیشرفته معرفی می‌کند.

نسخه چاپی این کتاب در 8 فصل و به همت جمعی از اساتید دانشگاهی پاییز سال 1394 منتشر شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان