اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951015214335499

کاردار سفارت اروگوئه:

سختی تجارت از نبود ارتباطات بانکی شکل می گیرد

کد: 13951015214335499

https://goo.gl/AFeSMx

، تهران , (اخبار رسمی): کاردار موقت اروگوئه در دیدار با معاون اموربین الملل اتاق ایران بر لزوم رفع موانع تجاری و شروع ارتباط بانکی بین دو کشور تاکید کرد.

سختی تجارت از نبود ارتباطات بانکی شکل می گیرد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا کرباسی، معاون امور بین‌الملل اتاق‌بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ظهر سه‌شنبه چهاردهم دی‌ماه در دیدار با خوزه‌لوئیس‌رمدی، کاردار موقت سفارت اروگوئه راه های همکاری اتاق های بازرگانی دو کشور، روابط بانکی و رفع موانع تجاری را مورد بررسی و مذاکره قرار داد.

کرباسی ایران و اروگوئه را شرکای تجاری در منطقه های خاورمیانه و مرکوسور ارزیابی کرد و گفت: روابط دو کشور به 100 سال قبل برمی گردد و در دوران جنگ ایران و عراق، اروگوئه یکی از شرکای مهم تجاری ایران بود.

کرباسی با تاکید بر اینکه طی چند سال اخیر حجم روابط اقتصادی دو کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: در شرایط پسابرجام فرصت های بسیاری برای کشورهای مختلف، از جمله اروگوئه فراهم شده است، اما متاسفانه در سال 2015 حجم روابط ایران و اروگوئه به 38 میلیون دلار تقلیل پیدا کرد.

وی ایجاد روابط کارگزاری بانکی را از مهمترین گام های توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور دانست و افزود: تسهیل اخذ روادید در افزایش رفت و آمد تجار و فعالان اقتصادی تاثیر بسیاری دارد و دولت های دو کشور باید بسترهای لازم را برای رفع موانع تجاری فراهم آورند.

محمدرضا کرباسی، فرصت همکاری ها در بخش های نفت و گاز، صادرات خدمات فنی و مهندسی، فولاد، مس و پتروشیمی و تولیدات پلاستیکی، را مساعد توصیف کرد و گفت: زمینه های مستعدی برای انتقال دانش فنی، احداث پالایشگاه و تولید محصولات کشاورزی موجود است و سرمایه گذاری در این حوزه ها می تواند در ارتقای سطح همکاری ها تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به عضویت ایران در اکو و بازار 450 میلیونی این کشورها، گفت: در زمینه تجارت، سرمایه گذاری برای تولید کالا، شرکت های ایرانی و اروگوئه ای می توانند همکاری های مشترک داشته باشند و بازار مناطق مرکوسور و همسایگان ایران را تامین کنند.

معاون اموربین الملل به امضای توافقنامه بین اتاق های دو کشور که یک سال پیش انجام شد اشاره کرد و گفت: مقرر شد که کمیته مشترک اقتصادی بین دو کشور تشکیل شود و اتاق ایران گام های لازم را برداشته و امیدواریم که اتاق بازرگانی اروگوئه نیز کارهای مرتبط برای تحقق ایران هدف را سریعتر پیگیری کند.

بهمن ماه تولید کنندگان گوشت اروگوئه، به تهران می آیند

خوزه خوزه لوئیس رمدی کاردار سفارت اروگوئه، که از سال 2003 تا 2008 به عنوان سفیر در ایران حضور داشته، با تاکید بر حجم بالای روابط اقتصادی بین دو کشو قبل از شروع تحریم ها گفت: ما وظیفه ایجاد بستر لازم برای توسعه روابط بخش های اقتصادی دو کشور را بر عهده داریم و در این راستا نقش اتاق های بازرگانی بسیار مورد توجه است.

لوئیس رمدی گفت: برای سرمایه گذار، بازارهای همسایه و شناخت کافی از فضای اقتصادی یک کشور و دسترسی به بازارهای اطراف آن اهمیت ویژه دارد و باید در خصوص ایجاد زمینه ها و بسترهای لازم برای این امر با یکدیگر همکاری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه، در طول دوران جنگ تحمیلی شرکت های اروگوئه ای ایران را ترک نکردند گفت: با توجه به محدودیت ها و مشکلات آن زمان ایران، برخی شرکت های اروگوئه ای به عنوان مثال در زمینه تولید پشم مورد نیاز صنعت نساجی در ایران ماندند و اکنون نیز آماده افزایش همکاری های اقتصادی با همتایان خود هستند.

کاردار سفارت اروگوئه عدم وجود ارتباط بانکی بین دو کشور را مانعی بزرگ برسر راه فعالان اقتصادی خاطر نشان کرد و گفت: عدم وجود روابط بانکی بین دو کشور، فعالیت بخش های خصوصی را بی ثمر گذاشته است. بانک های اروگوئه آماده امضای توافق نامه های همکاری با بانک مرکزی و بانک های ایرانی دارند تا در تسهیل روابط اقتصادی گام های اجرایی برداشته شود.

وی به سفر یک هیات تجاری متشکل از تولید کنندگان گوشتی و دامی اروگوئه به تهران در بهمن ماه اشاره کرد و افزود: در گذشته تبادل بذرهای برنج بین موسسه های تحقیقات کشاورزی استان گیلان و اروگوئه صورت گرفت و مقرر شد بر اساس ذائقه ایرانی، برنج مورد نیاز در اروگوئه کشت شود ولی بخاطر برخی مسائل این موضوع متوقف شد که امیدواریم دوباره مورد مذاکره قرار گیرد.

لوئیس رمدی، به مذاکره برای رفع موانع اخذ ویزای تجاری جهت تسهیل رفت و آمد فعالان اقتصادی دو کشور اشاره کرد و  افزود: آماده ایم تا در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی روابط دو کشور را توسعه دهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]