اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951016215105700

اختصاص 6 میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی

کد: 13951016215105700

https://goo.gl/sYaZ4f

، تهران , (اخبار رسمی): امسال در مجموع اعتبارات استانی و ملی، مبلغ شش میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به منظور ادامه پروژه های حفظ و احیای تالاب بین المللی انزلی تخصیص یافته است.

اختصاص 6 میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود باقرزاده کریمی، معاون حفاظت تالاب های دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست یکی از مهمترین عوامل به خطر افتادن حیات تالاب انزلی را ایجاد رسوبات در بالا دست تالاب دانست که باعث شده ورودی آب به تالاب انزلی تا حدود زیادی بسته شود.
وی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر با پسروی آب دریای خزر شاهد کاهش چشمگیر آب تالاب بین المللی انزلی طی سالهای اخیر بوده ایم.
معاون حفاظت تالاب های دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: به منظور احیای تالاب بین المللی انزلی در سال جاری اختصاص سه منبع اعتباری در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه پروژه احیای تالاب انزلی با همکاری گروه جائیکا انجام می شود، گفت: بخشی از اعتبارات احیای تالاب بین المللی انزلی توسط این گروه تامین می شود.
به گفته وی، امسال از محل اعتبارات ملی حدود 400 تا 500 میلیون تومان برای احیای تالاب بین المللی انزلی تخصیص خواهد یافت.
باقرزاده کریمی عنوان کرد: همچنین اعتبارات قابل توجهی نیز از محل اعتبارات استانی همچون سال های گذشته به پروژه احیای تالاب انزلی اختصاص می یابد.
وی خاطرنشان ساخت: امسال نیز مبلغی حدود 60 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی جهت ادامه پروژه های حفظ و احیا در تالاب انزلی اختصاص یافته است.
وی اذعان کرد: این میزان اعتبار تخصیص یافته بیشتر در زمینه لایروبی، جمع آوری زباله و جمع آوری رسوبات تالاب انزلی هزینه خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، احیای کامل تالاب بین المللی انزلی در مجموع به صدها میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی خاطرنشان ساخت: ساخت فاضلاب های شهری به منظور جلوگیری از ورود آلودگی ها به درون تالاب از جمله مهمترین و اصلی ترین اقدامی است که باید در راستای احیای این تالاب بین المللی صورت گیرد که تحقق آن به صرف هزینه های هنگفتی نیازمند است.
معاون حفاظت تالاب های دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سخنان خود بیان داشت: همچنین لازم است که مدیریت حوزه آبخیزداری، اقدامات موثری برای جلوگیری از ورود آلودگی ها به تالاب انزلی صورت گیرد.
به گفته وی، جلوگیری از ورود رسوبات حوزه های آبخیز به تالاب انزلی از اهمیت بسیار بالایی در راستای احیای تالاب برخوردار است.
وی همچنین بر ضرورت جلوگیری از دفن زباله های شهری در تالاب انزلی تاکید کرد و گفت: هم اکنون نسبت به گذشته این امر با مدیریت بیشتری کنترل می شود.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، به تشکیل کمیته مدیریت احیای تالاب بین المللی انزلی به ریاست استاندار گیلان از سه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: دبیری این کمیته به عهده اداره حفاظت محیط زیست استان گیلان است ودر این کمیته تمام مسائل مربوطه به احیا و حفاظت تالاب بین المللی انزلی با اختیارات استاندار گیلان حل و فصل می شود.
معاون حفاظت تالاب های دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست،تاکید کرد: در مدت زمان تشکیل این کمیته با برگزاری جلسات متعدد، اتفاقات بسیار خوبی در زمینه احیای تالاب بین المللی انزلی در استان گیلان رخ داده است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست