اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951025219756033

اولین پمپ حرارتی در شمال تهران راه اندازی شد

کد: 13951025219756033

https://goo.gl/ojHdLT

، تهران , (اخبار رسمی): پمپ حرارتی زمین گرمایی (هیت پمپ) برای اولین بار در شمال تهران توسط واحد محیط زیست و انرژی شهرداری منطقه یک راه اندازی و در حال بهره برداری است.

اولین پمپ حرارتی در شمال تهران راه اندازی شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، آسیه اقدسی مدیر واحد محیط زیست و انرژی شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق اظهار داشت: پمپ حرارتی زمین گرمایی با هدف کاهش مصرف سوخت های فسیلی، استفاده از انرژی پاک زمین گرمایی و به منظور  تامین گرمایش و سرمایش ساختمان اداری، در بوستان مهرگان راه اندازی شد.

وی گفت: در سیستم پمپ حرارتی زمین گرمایی، بدلیل تبادل حرارتی با زمین، و پایداری دمای زمین نسبت به تغییرات محیط، این سیستم ها نسبت به سیستم های رایج تهویه مطبوع دارای کاهش مصرف برق 40 الی 60 درصدی است و به طبع آن تولید آلاینده های زیست محیطی آن نیز به همین نسبت کاهش می یابد.
 مدیر واحد محیط زیست و انرژی شهرداری منطقه یک افزود: فرایند مکانیکی این دستگاه به این صورت است که در فاز سرمایش، هوای گرم داخل اتاق بوسیله فن دستگاه از روی کویل سرمایش (اواپراتور) عبور نموده و پس از سرد شدن به داخل اتاق دمیده می شود. در داخل دستگاه، حرارت بوسیله اواپراتور به مبرد منتقل شده و پس از عبور از سیکل مربوطه (سیکل تبرید)،حرارت موجود در مبرد توسط یک مبدل دو لوله ای (کندانسور) به سیال داخل کویل زمینی که در داخل لوله های پلی اتیلنی نصب شده در داخل زمین گردش می کند، منتقل می شود.
وی افزود : در فاز گرمایش نقش اواپراتور و کندانسور تغییر نموده که این تغییر نقش بواسطه شیر برقی صورت می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه