اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951029223006812

نبوغ خودتان را شکوفا کنید

آخرین اکتشاف محققان، همه می‌توانند نابغه باشند

کد: 13951029223006812

https://goo.gl/pyn433

، تهران , (اخبار رسمی): طی تحقیقات ۲۵ ساله در مؤسسه گالوپ مشخص شد آنچه در اکثر اوقات باعث موفقیت افراد می‌شود، به‌کارگیری نقاط قوت در تمام ابعاد زندگی است.

انقلاب نقاط قوت توانست افراد بیشتری را به سطحی از موفقیت حقیقی برساند.

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مدرسه نوابغ گمشده، موفقیت نمی‌تواند اتفاقی باشد. دلایل زیادی برای این مطلب وجود دارد و آن این است که انسان‌های موفق دارای ویژگی‌های مشترکی بایکدیگر هستند.

شاید تابحال با خودتان فکر کرده باشید که گاهی اوقات موفقیت اتفاقی‌است. چیزی شبیه برنده شدن در یک قرعه‌کشی میلیاردی! فرض کنید یک برگه قرعه‌کشی تهیه کنید، شماره‌ آن را پیامک کنید و بعد از یک ماه به عنوان برنده‌ جایزه‌ ۱۰ میلیارد تومانی معرفی شوید!

در تلویزیون با شما مصاحبه می‌شود، خودرویی لوکس تهیه می‌کنید و احتمالاً خانه‌ رویایی خودتان را تهیه می‌کنید. به موفقیت رسیده‌اید؟ از نظر علمی به هیچ وجه! دلیلش را با شما درمیان خواهیم گذاشت.

بیش از ۸۰ درصد از برندگان بزرگترین قرعه‌کشی‌های شانس محور در امریکا در کمتر از ۵ سال ورشکست می‌شوند و تمام سرمایه خود را از دست می‌دهند. در صورتی که نمونه‌های موفق ماندگار در تاریخ، عموماً بدون هیچ سرمایه‌ و پشتوانه‌ای جز توانمندی‌های خودشان بارها و بارها به موفقیت‌هایی همچون خودشان ماندگار در تاریخ دست پیدا کرده‌اند.

با بررسی‌های طولانی مدت و ادامه‌دار طی ۲۵ سال، محققان به این نتیجه دست پیدا کرده‌اند که اکثر افراد موفق دارای یک ویژگی کلیدی هستند و آن این است که «همه‌ آنها، از راه و روش خودشان کارها را انجام داده‌اند». منظور از راه و روش خودشان دقیقاً کاری است که شما باید انجام دهید.

تفاوت‌ها در استعدادها و نقاط قوت افراد، ایجاب می کند انسان‌های گوناگون، تمایلات گوناگونی در انتخاب شیوه‌ انجام کارها از خود بروز دهند. شخصی با دیسیپلین، قدرت برنامه‌ریزی و نظم‌دهندگی خویش به مدیری شایسته تبدیل می‌شود و البته به آرزوها و اهداف خود دست‌پیدا می‌کند و شخص دیگری با قدرت رهبری و نفوذ در قلب‌ها گروهی را به دستاوردهای بزرگ نایل می‌کند و در نتیجه خود، به مدیری بی‌رقیب تبدیل می‌شود.

می‌توان گفت تقریباً هر فرد موفقی، با تکیه بر نقاط قوت و روش اختصاصی خود به موفقیت دست پیدا می‌کند و اگر می‌بینید افرادی، با بهبود مستمر نقاط ضعف خود و تحمل مشقت‌های بی‌شما به موقعیت‌های عالی دست پیدا کرده‌اند، به سادگی آنها را در دسته‌ افراد موفق نیاورید. چرا که آنها شرط لازم برای موفقیت را هنوز کسب نکرده‌اند: «زندگی و تلاش به همراه عشق به آن».

آری، افراد موفق با قدرت عشق و علاقه به آنچه انجام می‌دهند به پیش رانده می‌شوند. اما این عشق، عشق و علاقه‌ای خالص و بی‌شائبه است. یعنی نیرویی که قدرت گرفته از علاقه به انجام آن فعالیت خاص بوده به طوری که شخص هنگاه انجام آن فعالیت، از گذر زمان و هر آنچه در اطراف می‌گذرد غافل می‌شود. 

آنچه فعالیت بر محور نقاط قوت را از سایر تلاش‌های برای دستیابی به موفقیت متمایز می‌کند، احساس رضایت و خوشبختی است. چرا که وقتی کاری را با دشواری، تنفر و زجر به انجام برسانید، نتیجه هرچه‌ که باشد همچنان دردی در وجود شما بجای گذاشته است. شما مانند دونده‌ای خواهید بود که هر روز، هنگام تمرین، زمین و زمان را لعنت می‌کند و در نهایت به عنوان نفر اول به خط پایان می‌رسد.

اما اگر این نقاط قوت شما باشند که مسیر، شیوه‌ انتخاب و رفتارهای شما را کنترل کنند، مسیری سرشار از عشق و لذت خواهید داشت و اگر بخواهیم دقیق قضاوت کنیم موفقیت چیزی جز همین احساس خوشبختی در تمام لحظات نیست.

مدت‌هاست که انقلاب نقاط قوت در دنیا به جریان افتاده. جریانی که با تأکید بر نقاط قوت افراد، استعداد‌ها و توانایی‌های منحصر به‌فرد آنان را به شکوفایی می‌رساند. موجی عظیم که بنگاه‌های اقتصادی، دانشگاه‌ها، کمپانی‌های عظیم و گروه‌های علمی را تحت تأثیر خود قرار داده و باید گفت انقلاب نقاط قوت توانست افراد بیشتری را به سطحی از موفقیت حقیقی برساند.

موفقیت حقیقی، تنها رسیدن به یک جایگاه یا شرایط به ظاهر ایده‌آل نیست. شرایطی که شما در جستجوی آن هستید تنها شامل رسیدن به یک آرزو نیست، بلکه آنچه شما طالب آن هستید، مجموعه شرایطی لذت‌بخش، ایده‌آل و متناسب با نیازهای شما شامل تمام ابعاد زندگیتان است.

نباید فراموش کرد که شناسایی نقاط قوت نیز دارای فوت‌ و فن‌های مختص خود است و البته تمام تأکید مدرسه نوابغ گمشده بر همین موضوع است تا افراد بتوانند با آموزش‌های لازم، نقاط قوت خود را کشف و در مرحله بعد، شروع به بکارگیری آنها کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌بهتر

آی بهتر، مؤسسه برندسازی شخصی و افرایش مهارت‌های حرفه‌ای

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه