اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960601258736812

برندسازی شخصی چیست؟

کد: 13960601258736812

https://goo.gl/WTj4Hs

، تهران , (اخبار رسمی): حالا بعد از غوغای برندها، سر و کله‌ برندهای شخصی پیدا شده است. افرادی که برای خودشان یک نام تجاری قدرتمند به حساب می‌آیند و این روزها در شبکه‌های اجتماعی، کسب و کارهای گوناگون و رسانه‌ها حرفی برای گفتن دارند. اما آیا برندسازی شخصی ممکن است؟

برندسازی شخصی چیست؟
برندسازی شخصی

محبوبیت و رسایی دو امر جدا هستند. ممکن است در بین مخاطبانتان محبوب باشید، اما از تعداد مخاطبان کمی برخوردار باشید. شاید هم فردی مشهور اما غیر محبوب باشید. این دو باید در کنار هم باشند.

اگر بخواهیم خلاصه‌وار تعریفی از برندسازی شخصی داشته باشیم این‌گونه می‌توان گفت که برندسازی شخصی، فرایندی است که شخصی را در بین گروهی از مخاطبان، مشهور و محبوب می‌کند.

همانطور که اشاره شد برندسازی شخصی یک فرایند است. به این معناست که نمی‌توان یک‌شبه هیچ انسانی را به محبوبیت و شهرتی ماندگار رسانید. به عبارتی برندسازی شخصی نیازمند زمان و تلاش جدی شخص برای دستیابی به محبوبیت اجتماعی و شهرت در میان مخاطبان است.

برندسازی شخصی کاملاً امری ممکن است و افرادی متخصص در این حوزه وجود دارند که وظیفه مربی‌گری را به عهده می‌گیرند و تعداد مخاطبان و هواداران شما را افزایش می‌دهند. اما باید درنظر گرفت که نقش مربی، تنها مربی‌گری است و کار اصلی همچنان بر دوش خود شما خواهد بود.

اما سوال اصلی این است که برندسازی شخصی چطور ممکن است؟ چه مسیری باید طی شود تا یک فرد به شهرت و محبوبیت اجتماعی دست پیدا کند. در اینجا می‌خواهیم در دو گام شما را با فرایند برندسازی شخصی آشنا کنیم.

گام اول در برندسازی شخصی: شما باید حرفی برای گفتن داشته باشید. به این معنا که مردم، بی‌دلیل عاشق و شیفته‌ شما نخواهند شد مگر آنکه شما نفعی به آنها برسانید. مثلاً آنها را خوشحال کنید، بخندانید، چیزی به آنها بیاموزید، کسب و کارشان را رونق دهید، زندگی زناشویی آنها را بهبود دهید و یا...

گام اول برندسازی شخصی به شما می‌گوید باید حوزه‌ای را برای شهرت و محبوبیت اجتماعی برگزینید و سپس در آن به یک متخصص واقعی تبدیل شوید. یعنی کسی که واقعاً حرفی برای زدن داشته باشد. پیشنهاد میکنیم این مقاله را که درست در رابطه با همین موضوع است در وب‌سایت آرین سلیمانی مطالعه کنید.

گام دوم در برندسازی شخصی: اما گام دوم در برندسازی شخصی این است که خودتان را به نمایش بگذارید. شاید شما یک متخصص تمام‌عیار باشید، اما کسی شما را نشناسد. افراد زیادی در جامعه وجود دارند که با وجود نداشتن تخصص‌های مفید، تنها به دلیل دیده‌شدن به محبوبیت و شهرت اجتماعی رسیده‌اند. حال آنکه ما در برندسازی شخصی، نگاهمان گسترده‌تر از این است.

در برندسازی شخصی، اول به سراغ کسب تخصصی واقعی و مفید خواهیم رفت و سپس نوبت به دیده‌شدن می‌رسد. همانطور که آرین سلیمانی در مقاله‌ محبوبیت و رسایی در برندسازی شخصی به آن اشاره کرده است، محبوبیت و رسایی کاملاً دو امر مجزا هستند.

شاید شما یک پزشک محبوب در میان مخاطبان خودتان باشید، اما رسایی نداشته باشید و از تعداد مخاطبان کمی بهره ببرید. ممکن است فردی رسا با تعداد مخاطبان زیاد باشید، اما در میان آنها محبوبیت نداشته باشید. حال آنکه برندسازی شخصی اصولی زمانی اتفاق خواهد افتاد که در این فرایند، نگاهمان هم به محبوبیت و هم به رسایی در عین حال باشد.

در نوشته‌های دیگری شما را با جزئیات بیشتری از گام اول و دوم برندسازی شخصی آشنا خواهیم کرد و در این میان شما را از نظرات آرین سلیمانی، مربی و سخنران برندسازی شخصی آشنا خواهیم کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌بهتر

آی بهتر، مؤسسه برندسازی شخصی و افرایش مهارت‌های حرفه‌ای

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی