اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951114231106812

شکوفایی نبوغ بخشندگی در شهرام اسلامی

درس فداکاری با یک خاطره

کد: 13951114231106812

https://goo.gl/I1b5RB

، تهران , (اخبار رسمی): شهرام اسلامی: من فداکاری را در جبهه آموختم، اما باورش برایم سخت بود که در یک شب بسیار سرد، نمونه‌ای درخشنده از فداکاری را در میان کارتن‌ خواب‌ها مشاهده کردم.

دکتر اسلامی در حضور مدرسان کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مدرسه نوابغ،  در یکی از روزهای سرد بهمن ماه امسال (14 بهمن) آرین سلیمانی برایمان از مصاحبه‌ای با دکتر شهرام اسلامی، مؤسس موسسه شخصیت‌پردازی کودک صحبت کرد. دکتر شهرام اسلامی در بین ۲۰۰ نفر از مدرسان کشور در حوزه‌های گوناگون، در دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران حضور پیدا کرد و در مورد رازهای زندگی موفق صحبت کرد.

آرین سلیمانی از میان همه صحبت‌های دکتر اسلامی، یک مورد را برای ما نقل کردند که مایلیم با شما به اشتراک بگذاریم. او از زبان دکتر اسلامی اینطور نقل می‌کند:

دکتر شهرام اسلامی: "ما زمانی به کارتن خواب‌ها غذا می‌دادیم. با همسایه‌ها صحبت کرده بودیم و هرکدام غذایی می‌پختند. برای همین‌ هم چند نوع غذا جمع می‌شد و ما آنها را بین کارتن خواب‌ها تقسیم می‌کردیم.

اتفاق جالبی که می‌افتاد این بود که ما به کارتن خواب‌ها منو می‌دادیم! از آنها می‌پرسیدیم چه چیزی میل دارید؟ لوبیا پولو، قرمه سبزی، سبزی پلو...! و این بود که کارتن خواب‌ها ما را خیلی دوست داشتند.

اما روزی بود که همه‌ی ما تحت تأثیر قرار گرفتیم و دوران جنگ و جبهه برای من تداعی شد. آن روز بود که فداکاری‌هایی که در جبهه آموخته‌ بودم، در وجودم شکوفا شد. چرا که تنها در جبهه بود که با فداکاری‌هایی واقعی روبرو شده بودم و این بار، بار دوم بود. اما بگذارید داستان را برایتان تعریف کنم:

در یکی از همین شب‌ها، البته در سردترین این شب‌ها به یکی از کارتن‌خواب‌هایی که در سطل‌های زباله شهری جستجو می‌کرد برخوردیم. به او گفتیم دوست عزیز بیا در این سرما، یک غذای گرم میل کن. او در جواب گفت: من امشب غذا خورده‌ام. به کسی بدهید که شام نخورده!

این لحظه بود که همه ما تحت تأثیر قرار گرفتیم. آیا ما چنین کاری می‌کردیم؟ اگر کسی به ما غذای مجانی می‌داد، حتی وقتی شام خورده بودیم و سیر بودیم، دست رد به غذا می‌زدیم؟ مطمئنم که غذا را می‌گرفتیم، در یخچال می‌گذاشتیم یا خلاصه کاری با آن می‌کردیم.

در جبهه فداکاری‌ها همینطور عمیق بود. یکبار به خاطر دارم نارنجکی در یکی از سنگرها افتاد و ۳ نفر برای جلوگیری از آسیب به دیگر رزمنده‌ها، خودشان را بر روی نارنجک انداختند و نهایتاً شهید شدند."

صحبت‌هایی بسیار آموزنده بود. دکتر اسلامی توانست با تجربیات جبهه و اتفاقاتی که از زیر ذره‌بین او گذشته بودند دریابد که در حوزه‌ی بخشندگی به شکوفایی برسد. او پس از این تجربیات، به شدت در مورد بخشندگی مطالعه کرده و حالا در جلسات مشاوره و همایش‌های خود برای خانواده‌ها، درس‌های بخشندگی می‌آموزد.

دکتر اسلامی امروز در موسسه خود درس‌های زندگی می‌دهد. او به این سوال پاسخ می‌دهد که «چگونه باید زندگی‌ای سرشار از شادی و لذت داشته باشیم».

آرین سلیمانی اینطور اضافه کرد که دکتر اسلامی در اشاره به نشانه‌هایی از بخشندگی در زندگی‌های ما از مادران یاد کردند. به نظر وی خانم‌ها وقتی مادر می‌شوند، بخشندگی در آنها به شکوفایی می‌رسد. آنها ارزش بخشندگی را در برخورد با کودک خود می‌شناسند و از هرچیز خود برای آرامش فرزند خود می‌گذرند.

آنچه ما باید از این مختصر گزارش بیاموزیم این است که همه ما می‌توانیم با تجربیات منحصر به‌فرد خود و شرایط گوناگونی که با آنها در طول زندگی مواجهیم به شکوفایی در زمینه‌ای دست پیدا کنیم و به انقلاب نقاط قوت بپیوندید. اگر شما هم می‌خواهید در حوزه‌ای به شکوفایی نبوغ برسید به شما توصیه می‌کنیم حتماً این مطلب را که در این حوزه برایتان منتشر کرده‌ایم مطالعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌بهتر

آی بهتر، مؤسسه برندسازی شخصی و افرایش مهارت‌های حرفه‌ای

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه