اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951105226086119

۷ تغییری که IOT امسال در کسب‌وکارها ایجاد می‌کند

کد: 13951105226086119

https://goo.gl/Za4Clz

، تهران , (اخبار رسمی): تا سال ۲۰۲۰ شاهد ۵۰ میلیارد وسیله‌ «متصل به شبکه» خواهیم بود اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا کسب و کار شما آماده‌ی پذیرش اینترنت اشیا است.

۷ تغییری که IOT امسال در کسب و کارها ایجاد می‌کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت آی‌اوتی‌تی iott، سالهاست که بازاریابان و مشتاقان تکنولوژی در مورد ظهور اینترنت اشیا (IoT) صحبت می‌کنند. اما با پیدایش و افزایش محبوبیت محصولاتی نظیر گوگل هوم و آمازون اکو، منطقیست که فکر کنیم بالاخره امسال شاهد اوج‌گیری اینترنت اشیا خواهیم بود.
اگرچه برآوردهای اولیه حاکی از این است که تا سال ۲۰۲۰ شاهد ۵۰ میلیارد وسیله‌ی «متصل به شبکه» خواهیم بود، اما برآوردهای اصلاح شده این رقم را حدود ۳۰ میلیارد اعلام کرده‌اند. به هرصورت این آمار نشان دهنده‌ی ارزش چند صد میلیارد دلاری این صنعت طی چند سال آینده خواهد بود.
بنابراین سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا کسب و کار شما آماده‌ی پذیرش اینترنت اشیا است؟ حتی اگر کسب و کار شما به طور مستقیم با این تکنولوژی درگیر نباشد، باز هم وسایل اینترنت اشیا تاثیر بسیار زیادی بر نحوه‌ی کسب و کارتان خواهند داشت. 

داده، داده، داده

بازاریابان و کارآفرینان عاشق داده هستند. آنها می‌توانند با استفاده از وسایل دارای اینترنت اشیا که مشتریان را قادر می‌سازد تا با تعامل بیشتری با یکدیگر در ارتباط باشند، به این داده‌ها بیش از هر زمان دیگری دسترسی داشته باشند. وسایل هوشمند قادر خواهند بود تا با تحت نظرگیری و ضبط الگوهای رفتاری مشتریان، و حتی یادگیری از رفتار آنها، تبلیغات هوشمندانه‌تری ارائه کرده و جستجوهای کاربران را بیشتر شخصی‌سازی کنند.
شرکت‌ها می‌توانند از این امر به نفع خود استفاده کنند. به اینگونه که با استفاده از این داده‌ها می‌توانند جمعیت هدف خود را در سطح جزئی‌تر و بهتری بشناسند و در نتیجه تبلیغات موثرتری ارائه دهند. به این ترتیب به احتمال زیاد شما می‌توانید از تک تک مراحل خرید مشتری از جستجو گرفته تا خرید، داده‌های بیشتری در اختیار داشته باشید.

ردیابی و مدیریت موجودی

در وحله‌ی بعدی، احتمالا IoT انقلابی در نحوه‌ی ردیابی و مدیریت موجودی شرکت‌ها ایجاد خواهد کرد. اگر شما کسب و کاری دارید که بر انبارداری، تولید و یا ذخیره‌سازی تکیه دارد، احتمالا از دستگاه‌های مانیتورینگ از راه دور و سایر وسایل تکنولوژیک استفاده می‌کنید تا به کارگران در ردیابی تک‌تک اقلام موجود کمک کنید. در آینده‌ای نزدیک، وسایل هوشمند قادر خواهند بود تا بصورت کاملا اتوماتیک اجناس و تغییرات موجود در انبار را ردیابی کرده و به این ترتیب اجازه دهند کارگران، وقت و تمرکز بیشتری برای کارهای مهم‌تر داشته باشند. اینترنت اشیا دیگر فقط مربوط به «خانه‌های هوشمند» نیست- این مقوله شامل «دفاتر کار هوشمند» و «انبارهای هوشمند» نیز می‌شود.

کار از راه دور (دورکاری)

از سوی دیگر، اگر کسب و کاری شما به طور مستقیم نیاز به هیچ آیتم فیزیکی ندارد، IoT می‌تواند دنیایی از فرصت‌های جدید را از طریق کار از راه دور برایتان فراهم سازد. وقتی وسایل الکترونیکی مختلف به یک شبکه‌ یکسان متصل باشند، کارمندان شما می‌توانند از راه دور حتی بیش از گذشته با هم در ارتباط باشند، و حتی ممکن است بتوانند کارهای جدیدی را از راه دور و با کنترل دستگاه‌های موجود در دفتر یا خط تولید انجام دهند. کارمندانی که از راه دور کار خود را انجام می‌دهند شادتر بوده و خلاقیت و کارایی بیشتری دارند، بنابراین این امر می‌تواند به سوددهی بیشتر شما کمک کند.

سرعت و قابلیت دسترسی

از آنجاییکه مشتری‌ها به شیوه‌های جدید جستجو و خرید دسترسی خواهند یافت، احتمالا چرخه‌ خرید کوتاه‌تر خواهد شد. مشتری‌ها قادر خواهند بود تا با بیان چند جمله صوتی دقیقا محصولی را که مد نظر دارند یافته و سفارش دهند، و انتظار دارند تا این سفارش در سریعترین زمان ممکن به دستشان برسد (تمام پیشرفت‌های تکنولوژی در راستای جلب رضایت آنی است). خوشبختانه، شرکای شما، تامین‌کنندگان و تدارکات همه به تکنولوژی‌های مشابه مجهز خواهند بود و این به این معنیست که شما قادر خواهید بود تا با سرعت بیشتری به مشتریان خود خدمت‌‌رسانی کنید.

کارایی و بهره‌وری

فقط سرعت نیست که اهمیت دارد- شما قادر خواهید بود تا با صرف زمان کمتر کار بیشتری انجام دهید. علاوه بر جلب رضایت آنی، تکامل تکنولوژیکی بشر به کارایی و بهره‌وری بیشتر نیز کمک خواهد کرد. جدیدترین و بزرگترین پیشرفتها در زمینه‌ی IoT احتمالا این امکان را برای شما و کارمندان‌تان فراهم می‌سازد تا کارهایی با ابعاد و حجم وسیع از جمله مدیریت و تحلیل داده‌ها را سریع‌تر و با دقت بیشتری انجام دهید. به این ترتیب شما به کارمندان کمتری نیاز خواهید داشت، و یا می‌توانید کسب و کار خود را در زمینه‌های بیشتری گسترش دهید.

نیازهای جدید مشتری

صحبت از گسترش کسب و کارتان شد، فراموش نکنید که مشتریانی که با این وسایل جدید آشنایی و به آنها دسترسی دارند، قطعا نیازهای جدیدی نیز خواهند داشت. این افراد به دنبال چیزهایی خواهند بود که قبلا نمی‌دانستند می‌خواهند، و پس از هر خرید جدیدی که انجام می‌دهند انتظاراتشان بیشتر می‌شود. هوشمند بودن تبدیل به یک استاندارد جدید برای وسایل الکترونیکی خانگی، گجت‌ها و حتی اسباب منزل خواهند شد. رفته رفته مشتری‌ها، لوازم جانبی، ابزار کارآمدتر و یکپارچگی بیشتری را در خانه‌های هوشمند خود میخواهند. این بر عهده شما است تا با طرح ایده‌های نو بتوانید این خواسته‌ها را از رویا به واقعیت تبدیل کنید.

نیاز به نیروی انسانی جدید

قبلا به این نکته اشاره کردیم که ممکن است به نیروی کار کمتری نیاز پیدا کنید و یا کارمندانتان را در حوزه‌های جدید به کار گیرید، اما علاوه بر این مطلب، ممکن است لازم شود که از افراد جدیدی استفاده کنید. اگر می‌خواهید در تزریق این تکنولوژی جدید به کسب و کار فعلی‌تان موفق باشید، به افراد متخصص در زمینه‌ی تکنولوژی IoT نیاز خواهید داشت و همچنین برای استفاده‌ی بهینه از داده‌ها نیز به تحلیلگر داده نیاز خواهید داشت. این مشاغل نیازمند افرادی با مهارت بالا است، اما در عوض استفاده‌ی حداکثری شما از این سرمایه‌گذاری را تضمین خواهند کرد.

ترسیم یک جدول زمانی

با تمام این تفاسیر، چقدر زمان می‌برد تا تکنولوژی IoT به اوج خود برسد؟ همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم، برآوردهای اولیه (مربوط چند سال گذشته) مقداری جاه‌طلبانه بودند. این برآوردها سرعت خو گرفتن افراد به این تکنولوژی جدید را دست بالا گرفته بودند و گمان میرفت که این وسایل الکترونیکی با پیوستگی بیشتری بهم متصل بشوند. شروع این تکنولوژی مقداری کند بود، اما بنظر می‌رسد که امسال شاهد جهشی در محبوبیت وسایل مجهز به اینترنت اشیا خواهیم بود، و انتظار می‌رود دست کم یک سوم از کل افراد حداقل یک وسیله‌ی هوشمند برای خانه خود تهیه کنند.
برآورد یک جدول زمانی دقیق کار بسیار مشکلی است، اما تغییرات در آستانه‌ی رخ دادن هستند. سوالی که مطرح می‌شود این است که وقتی این اتفاقات شروع شدند، آیا شما در صف اول خواهید بود یا از رقبا عقب می‌مانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]