اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951106227016119

زبانی واحد برای دستگاه های هوشمند

کد: 13951106227016119

https://goo.gl/YGvRv0

، تهران , (اخبار رسمی): اگر تمام وسایل اینترنت اشیا با زبانی واحد ارتباط برقرار می‌کردند چه آینده‌ای را برای زندگی انسان‌ها رقم می‌زند.

زبانی واحد برای دستگاه های هوشمند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از آی‌اوتی‌تی iott، تصور کنید که مجبور بودید بانک‌ها، فروشگاه ها و پزشکان شهر خود را براساس زبانی که می‌فهمند، انتخاب کنید.

چنین محدودیتی می‌توانست شدیدا آزاردهنده باشد و در چنین وضعیتی، ممکن بود فروشگاه‌های جدید و معرکه را از دست دهید و یا نتوانید از تنها پزشک متخصص شهر خود کمک بگیرید؛ این تلاش گسترده برای ایجاد زبانی استاندارد در دنیای اینترنت اشیا، به منظور اجتناب از همین محدودیت‌ها است.

در گزارش شرکت Fast، بنیاد OCF، سازمانی که در سال گذشته به وسیله برخی ازبزرگ‌ترین فعالان عرصه IoT شکل گرفت، در حال دستیابی به پیشرفت‌‌هایی در ایجاد پلتفرمی استاندارد برای ارتباطات است حتی اگر فقط وسایل برقراری ارتباط، کنترل، هاب‌ها، پلتفرم‌ها و رابط‌های خانه‌های هوشمند را درنظر بگیریم و به کاربردهای IoT در صنعت، حمل و نقل، ارسال بار و دیگر موارد نپردازیم، بازهم به یک ارتباط آزادتر نیاز فزاینده‌ای احساس می‌شود.

بر اساس این گزارش، وقتی قابلیت‌های یک دوربین امنیتی توجه شما را جلب کرده، چرا باید نگران همخوانی آن با باقی وسایل هوشمندتان باشید؛ سال گذشته، دو گروه بزرگ استاندارد، یعنی کنسرسیوم Open Interconnect، که شرکت‌های اینتل و سامسونگ نیز از اعضای آن هستند و AllSeen Alliance، که متشکل از شرکت‌های کوالکام، مایکروسافت، الجی و سونی است، بایکدیگر ادغام شدند و بنیاد OCF را شکل دادند.

طی سال ۲۰۱۶، فعالیت‌هایی روی ایجاد پلتفرمی واحد برای ارتباطات انجام گرفت، شرکت Fast گزارش داد که به دلیل «اتحاد» دو گروه بزرگ مذکور و پیشرفت‌های بنیاد OCF، بیش از ۳۰۰ شرکت به این بنیاد پیوسته‌اند.

مت پِری، رئیس کنونی بنیاد OCF، که شغل اصلی او مدیریت برنامه در شرکت مایکروسافت است، می‌گوید: «فکر می‌کنم ما یکی از بزرگ‌ترین موانع احتمالی برسر راه پیوستن دیگر شرکت‌ها به OCF و مشارکت در آن را برطرف کرده‌ایم». با این‌حال، هنوز تمامی نام‌های بزرگ به این بنیاد نپیوسته‌اند. شرکت‌های اپل و گوگل و همچنین زیگبی که به تازگی زبان جدیدی را برای خانه‌های هوشمند معرفی کرده است، از جمله شرکت‌های بزرگی هستند که از پیوستن به OCF خودداری کرده‌‌اند. این بنیاد ضمن ابراز امیدواری به ملحق شدن سایر شرکت‌ها، معنقد است که در بلندمدت، استانداردهای آزاد همه را این جریان هدایت خواهد کرد.

با درنظرگرفتن حوزه‌هایی غیر از خانه‌های هوشمند، مانند صنعت خودروسازی و دیگر زمینه‌های صنعتی IoT، هدف امسال بنیاد OCF بهبود فرایند اخذ مجوز و عرضه محصولات دارای مجوز بیشتر به بازار است.

پِری می‌گوید: یک استاندارد تنها یک استاندارد است و زمانی این استاندارد جذاب خواهد بود که محصولاتی واقعی داشته باشید که بایکدیگر تعامل و ارتباط برقرار ‌کنند؛ عملکردی که دیگر شرکت‌ها را متقاعد می‌سازد به شما بپیوندند»
بنابر آنچه کیمبرلی لوویس، مدیر بازاریابی اینتل، به شرکت Fast گفته است، علاقه زیادی به حذف فرایند اخذ مجوز یا حتی نشان مجوز وجود دارد. لوویس می‌گوید: همه مشتاق پول درآوردن هستند، می‌خواهد همه چیز سریعتر انجام شود و درنتیجه، اوضاع همیشه همینطور است.

همۀ صحبت‌های مطرح‌شده درمورد چارچوبی استاندارد برای برقراری ارتباط بدین معنا نیست که Alexa، Google Home، Siri و Cortana نخواهند توانست با چیزی ارتباط برقرار کنند. برعکس، این رابط‌ها قادر خواهند بود با استفاده از زبان استاندارد، به وسایل اینترنت اشیا دسترسی داشته باشند. آنچه اهمیت دارد، استانداردسازی در سطح وسیله است. بنابر مثالی که شرکت Fast از گَری مارتس، مدیر بخش محصولات اینترنت اشیای اینتل نقل می‌کند، دیگر لازم نیست که بدانید آیا باید قفل هوشمند درب را به وسیلۀ Alexa کنترل کنید و یا Siri یا Google Home. در این صورت، «قفل درب» به عنوان یک مفهوم، مفهومی مشترک در تمامی زبان‌ها خواهد بود.

مارتس به شرکت Fast می‌گوید: «فعالانی که اهمیت این نکته را درک می‌کنند، می‌خواهند کارشان را به بهترین شکل انجام دهند». او اضافه می‌کند: «دیگر زمان آن نیست که محصولاتمان را برمبنای سازگاری ازیکدیگر متمایز کنیم. اکنون همۀ ما باید بر سر قابلیت تعامل و ارتباط وسایل به توافق برسیم تا بتوانیم ویژگی‌هایی فراتر از استاندارد را خلق کنیم».

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]