اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232406119

اینترنت اشیا چیست؟

کد: 13951118232406119

https://goo.gl/MDhCNR

، تهران , (اخبار رسمی): نمایشگاه CES امسال اگر آموخته‌ای برای ما داشت، این حقیقت است که سال ۲۰۱۷ سال اینترنت اشیا خواهد بود.اما این عبارت که همه‌جا صحبت از آن است دقیقاً یعنی چه؟

اینترنت اشیا چیست؟

به گزارش اخبار رسمی به نقل از آی‌اوتی‌تی iott، اگر هنوز نمی‌دانید اینترنت اشیا چیست و یا به‌تازگی با این مفهوم آشنا شده‌اید راهنمای مختصری که در ادامه آمده می‌تواند بخشی از سؤالات شما را در این حوزه پاسخ گوید.

اینترنت اشیا یا IOT چیست

نمایشگاه CES امسال اگر آموخته‌ای برای ما داشت، این حقیقت است که سال ۲۰۱۷ سال اینترنت اشیا خواهد بود اما این عبارت که همه‌جا صحبت از آن است دقیقاً یعنی چه؟

اینترنت اشیا به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند. این مفهوم می‌تواند به‌سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیک باشد حتی از ماشین لباسشویی و یخچال گرفته تا پوشاک‌مان را می‌تواند دربر بگیرد، این شبکه بسیاری از دستگاه‌های اطراف ما را در آینده‌ای نه‌چندان دور احاطه می‌کند.

شاید بتوان گفت در حال حاضر، گل سرسبد محصولات IOT، دستیارهای هوشمند خانگی باشند، که طی سال گذشته موج عظیمی را به راه انداختند. آمازون اکو، گوگل هوم، دستیار هوشمند لنوو، دینگ دانگ و … تنها برخی از نام‌های مطرح در این حوزه‌اند.

چرا اینترنت اشیا اهمیت دارد؟

با رشد و توسعه بسترهای ارتباطی پرسرعت و پایدار، عرضه روزافزون دستگاه‌هایی با قابلیت اتصال به اینترنت اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. اینترنت اشیا همین حالا هم به کمک دستیارهای هوشمند بخشی از امور روزانه ما را عهده‌دار شده است. ماشین‌های تحت شبکه‌ای که با اتصال به تقویم شما، قرارهای ملاقات و جلساتتان را متوجه شده و زمان‌بندی مناسب را برای حضور شما در محل برنامه‌ریزی می‌کنند، و یا دستیارهای هوشمند خانگی که خرید را برایمان ساده می‌سازند.

جذاب‌ترین حوزه کاربردی اینترنت اشیا در سطح جامعه و صنایع است، جایی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی شیوه‌های کسب‌وکار را متحول می‌سازد. شهرهای هوشمند می‌توانند مانع از هدر رفت انرژی شده و صنایع با بهره‌گیری از دستگاه‌های متصل به شبکه می‌توانند روند کاری خود را بررسی کنند. حتی مزارع نیز می‌توانند به کمک سنسورها بر دام‌ها و محصولات خود نظارت داشته و بهره‌وری را افزایش دهند.

آیا اینترنت اشیا امنیت دارد؟

اتصال به شبکه می‌تواند به معنای امکان نفوذ باشد، اگر تاکنون تنها سیستم رایانه، گوشی هوشمند و تبلت شما به اینترنت وصل می‌شد و در معرض خطر هک شدن قرار داشت، از این به بعد تمام وسایل زندگی‌تان از یخچال گرفته تا خودرو شخصی شما به اینترنت وصل خواهند شد.

بازار کسب‌وکار با مفهوم امنیت اطلاعات آشنایی دارد و پیش‌ازاین نیز سازمان‌ها اقداماتی را برای حفظ اطلاعات خود انجام می‌دادند. اما بازار و مصرف‌کنندگان خانگی اغلب شیفته ویژگی‌ها و زرق‌وبرق محصولات شده و امنیت را به‌کل فراموش می‌کنند. امنیت اینترنت به‌خصوص در سطح خانه‌ها هنوز جای کار دارد. یک وسیله هوشمند نامطمئن می‌تواند دروازه ورود مهاجمان به شبکه خانگی افراد باشد.

چشم‌انداز این تکنولوژی چیست؟

فرصت‌ها و امکانات IOT بی‌انتها است، بااین‌حال کمی زمان نیاز است تا تأثیر این تکنولوژی را بر اقتصاد، کار و زندگی خود متوجه شویم. برای تحقق این چشم‌انداز، لازم است تا باقی صنایع نیز پا به پای این تکنولوژی جلو بیایند. باید ابزارهای مدیریتی، سیستم‌عامل‌ها و استانداردهای ارتباطی به‌درستی توسعه یابند. باید گفت که ما هنوز در حال یافتن بهترین شیوه برای بهره‌گیری از IOT هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]