اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951206238736119

مبدل هایی که مصرف انرژی را به شدت کاهش می دهد

نقش حیاتی فناوری میکروپاور در اینترنت اشیا

کد: 13951206238736119

https://goo.gl/l15d3Y

، تهران , (اخبار رسمی): محققان آزمایشگاه‌های فناوری میکروسیستم دانشگاه ام‌آی‌تی (MIT ) از کشف روشی جدید برای تبدیل انرژی پرده برداشته‌اند که می‌تواند مصرف انرژی دستگاه‌ها را به شدت بهبود بخشد و تا ۵۰pc کاهش دهد.

چه کنیم تا سنسورها در بدن انسان بیشتر عمر کنند؟

به گزارش اخبار رسمی به نقل از آی او تی تی، دانشمندان حوزۀ اینترنت اشیا همواره در تلاشند تا مصرف انرژی ابزارهایی را که داده‌ها را جمع‌آوری و ارسال می‌کنند، بهینه‌ سازند. گروهی از این دانشمندان به پیشرفت عمده‌ای دست یافته‌اند.

فناوری‌هایی مانند micropower که می‌تواند انرژی الکتریکی را در کوچک‌ترین دستگاه‌ها تولید و ذخیره کند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا در آینده‌ای که میلیاردها دستگاه اینترنت اشیا (IoT)، انبوهی از اطلاعات را به یکدیگر ارسال می‌کنند، نقشی حیاتی داشته باشند.

اقدامات زیادی انجام گرفته است تا جمع آوری اطلاعات با صرف کمترین میزان انرژی صورت گیرد و دستگاه‌ها تنها زمانی که به آن ها نیاز است روشن شوند؛ با این حال نمی‌توان این مقوله را درمورد ارسال این اطلاعات به گیرنده‌های رادیویی در مسافت‌های دور نیز مطرح کرد.
اکنون اما محققان آزمایشگاه‌های فناوری میکروسیستم دانشگاه ام‌آی‌تی (MIT ) از کشف روشی جدید برای تبدیل انرژی پرده برداشته‌اند که می‌تواند مصرف انرژی دستگاه‌ها را به شدت بهبود بخشد و تا ۵۰pc کاهش دهد.
طراحی مبدل کاهنده بدین معناست که ولتاژ خروجی دستگاه کمتر از انرژی واردشده به آن خواهد بود؛ این مبدل ولتاژی بین ۱٫۲ و ۳٫۳ را دریافت می‌کند و آن را به ۰٫۷ تا ۰٫۹ ولت کاهش می‌دهد.
“آرون پِیدیماری”، از دست‌اندرکاران این پروژۀ تحقیقاتی، می‌گوید: «عملکرد این مبدل‌ها مبتنی بر جریان مداوم انرژی نیست. بلکه عملکرد آن‌ها مبتنی بر بسته‌های انرژی است. شما در این مبدل چند سوییچ، یک القاگر و یک خازن دارید و اصولاً همین سوییچ‌ها را روشن و خاموش می‌کنید».

از سنسورهای درون بدن تا دستگاه‌های برداشت انرژی

حتی هنگامی که یک دستگاه از یک مبدل، جریانی دریافت نمی‌کند، بین یک تا چند صد بستۀ انرژی در ثانیه آزاد خواهد شد، و زمانی که سیگنالی رادیویی درحال ارسال باشد، این تعداد به حدود یک میلیون بسته در هر ثانیه افزایش می‌یابد.
برای تطابق با این میزان انرژی خروجی، مبدل‌های معمولی در همین نرخ بالای ارسال عمل خواهند کرد. این امر بر خالی شدن انرژی دستگاه‌های معمول تاثیر زیادی ندارد، اما برای دستگاه های اینترنت اشیا مناسب نخواهد بود.
گروه تحقیقاتی MIT مبدلی را بر روی یک تراشه طراحی کردند که دارای کلاک متغیر است و می‌تواند کنترلرهای سوییچ را با نرخ‌های مختلف فعال کند و درنتیجه، مصرف انرژی دستگاه را در زمان توقف فعالیت تا ۵۰pc کاهش دهد.
این پیشرفت مهم می‌تواند راه را برای تولید تجهیزات الکترونیکی بادوام درون بدن انسان و همچنین انواع جدیدی از منابع برداشت انرژی درآینده هموار کند.
“یوگش راماداس”، مدیر بخش تحقیقات مدیریت انرژی آزمایشگاه‌های Kilby شرکت Texas Instruments، می‌گوید: «این کار تحقیقاتی مرزهای علم و فناوری را در مبدل‌های کم مصرف DC-DC جابجا می‌کند».

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]