کد: 13951208239467051

محیط‌بانان مستندهای بکری را می‌توانند تولید کنند

کد: 13951208239467051

https://goo.gl/Nu8CCH

، تهران , (اخبار رسمی): هیچ شخصی به اندازه یک محیط بان، نمی تواند به طبیعت نزدیک باشد و از صحنه‌های بکر تصویر تهیه کند بنابراین شاید فیلم ها آنها خیلی حرفه ای نباشد اما از نظر بکر بودن جذابیت‌های خاصی خواهد داشت.

محیط‌بانان مستندهای بکری را می‌توانند تولید کنند

درباره بحث گردشگری نیز اطلاعات کاملی در اختیار مردم نیست که چطور می توانند از مناطق حفاظت شده بازدید کنند.

به گزارش اخبار رسمی از ستاد خبری ششمین جشنواره فیلم سبز، نقی میرزاکریمی در حاشیه بازدید از غرفه جشنواره سبز، درباره تاثیر و نقش این جشنواره در افزایش آگاهی زیست محیطی مردم، اظهار داشت: نمایش فیلم هایی با موضوع محیط زیست و همچنین فیلم هایی که در حوزه یگان حفاظت و علم محیط بانی ساخته می شود آگاهی مخاطبان را نسبت به موضوع محیط زیست و علم محیط بانی افزایش خواهد داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست تهران گفت: هیچ شخصی به اندازه یک محیط بان، نمی تواند به طبیعت نزدیک باشد و از صحنه های بکر تصویر تهیه کند بنابراین شاید فیلم ها آنها خیلی حرفه ای نباشد اما از نظر بکر بودن جذابیت های خاصی خواهد داشت.

وی افزود: محیط بانی یک علم است ولی هرچقدر آن را آموزش بینید اما تجربه نکنید، نمی توانید در طبیعت محیط بان موفقی باشید، جشنواره سبز در این زمینه می تواند کمک زیادی به یگان حفاظت سازمان محیط زیست کند و نقش محیط بان، فعالیت ها و وظایف وی را بازگو کند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست تهران ادامه داد: این رویداد می‌تواند به چگونگی کمک‌ شهروندان به محیط بانان برای حفاظت از محیط زیست با تصویر کمک کند و از سوی دیگر ضوابط و قوانین محیط بانی را اطلاع رسانی کند.
میرزاکریمی با اشاره به اینکه در خصوص آموزش همگانی نسبت به محیط بانی ضعف های وجود دارد خاطر نشان کرد: با وجود اینکه رویدادهایی مانند وضعیت هوای خوزستان، خشکسالی دریاچه ارومیه و سایر مشکلات محیط زیستی برای مردم اهمیت زیادی پیدا کرده تاجایی که بسیاری از چهره های سرشناس مانند هنرمندان به آن ها واکنش نشان داده اند، باید از ظرفیت این آگاهی نسبی ایجاد شده برای آینده استفاده کرد تا این خلع عدم آگاهی عمومی نسبت به مسائل زیست محیطی پر شود.
وی درباره حضور محیط بانان به عنوان فیلمساز در جشنواره امسال، تصریح کرد: در جشنواره ششم این امکان فراهم شده که محیط بان ها تصاویر و فیلم هایی را از فعالیت ها و رویدادهای زیست محیطی تهیه کنند و در جشنواره نمایش داده شود که اتفاق خوبی است.
این مدیر فرهنگی گفت: هیچ شخصی به اندازه یک محیط بان، نمی تواند به طبیعت نزدیک باشد و از صحنه های بکر در طبیعیت تصویر تهیه کند و برای مردم به نمایش بگذارد، قطعا این مستندها کارهای پرمایه ای درباره اصل طبیعت و با ظرافت خاصی خواهد شد.
اوافزود: درباره بحث گردشگری نیز اطلاعات کاملی در اختیار مردم نیست که چطور می توانند از مناطق حفاظت شده بازدید کنند. چه فصل ها و چه مسیرهایی ممنوع است، کدام گونه های حیوانی، مهاجر هستند، کدام عادی و کدام در معرض انقراض قرار گرفته اند، بسیاری از گونه ها همچنان ناشناخته است و حتی مناطق ناشناخته زیست محیطی وجود دارد که همه این ها شاید در حدی معرفی شده باشد، اما هنوز وارد عمق کار نشده، در کل می توانیم از یک سو آسیب ها را برای مردم تصویر کنیم و از سوی دیگر پتانسیل ها را به نمایش بگذاریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جشنواره فیلم سبز

انجمن تمدن سبزهنرمندان حامی محیط زیست از سال ۱۳۷۸ آغاز به کار کرد و سابقه ای ۱۷ ساله در زمینه فعالیتهای فرهنگی و هنری مربوط به حفاظت محیط زیست دارد و از هنرمندان و علاقه مندان به حفظ محیط زیست تشکیل گردیده است. این انجمن طرحهای متعددی را با همکاری و حمایت سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه عمران سازمان ملل متحد و دیگر سازمانهای ملی و بین المللی اجرا کرده است.

منتشر شده در سرویس های:

محیط زیست | سینما و تئاتر