کد: 13951208239457051

اهمیت جشنواره «فیلم‌سبز» بیشتر از همایش‌های علمی

کد: 13951208239457051

https://goo.gl/wHJbfA

، تهران , (اخبار رسمی): همانطور که همایش‌های علمی در ارتقا دانش افراد متخصص سهم به‌سزایی دارد و جشنواره فیلم سبز نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

اهمیت جشنواره فیلم سبزبیشتر از همایش های علمی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره فیلم سبز، سعید متصدی معاون منابع انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست درباره نقش این جشنواره در افزایش آگاهی زیست محیطی جامعه، اظهار داشت: همانطور که همایش‌های علمی دانش افراد متخصص را افزایش می‌دهد؛ جشنواره فیلم سبز هم ارتقاء دانش تخصصی و دانش عمومی مردم را در پی خواهد  داشت.

وی تاکید کرد: امروز استفاده از هنر سینما یکی از اهرم های بسیار اثرگذار و مهم در ارتقای دانش جامعه است.

این مدیر فرهنگی با اشاره به اینکه اصولا گرایش مردم به هنر سینما و اطلاعاتی که از طریق سینما کسب می‌کنند معمولا به شکل ماندگار در ذهن می ماند، افزود: قطعاً یکی از زمینه‌هایی که هنر سینما باید امروز به آن توجه کند بحث محیط زیست است و جشنواره فیلم سبز در همین راستا قطعا می‌تواند کمک بسیار ارزنده ای به جامعه کند.

به گفته متصدی، جشنواره سبز هم از نظر اهداف هنری برای ارتقاء روح و روان مخاطب و هم از نظر محتوایی دانش مخاطب را نسبت به مسائل محیط زیستی افزایش می دهد.

معاون منابع انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست، گفت: صنعت سینمای ما مسیر روشنی را طی می کند و افق آشکاری را پیش رو دارد در این راستا بحث سینمای سبز اولین بار در کشور مطرح شده و پیشنهاد آن این است که ما بتوانیم در سینما نیز مشابه فعالیت های دیگری که در جهت سبز شدن حرکت می کنند سینمای سبز داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای مثال در سینما با تمرکز بر استفاده از مواد سازگار با محیط زیست، کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید ضایعات، کاهش مصرف مواد اولیه مانند کاغذ، استفاده از انرژی های تجدید پذیر زمینه های سینمای سبز را فراهم می کند.

متصدی افزود: همچنین پرداختن به محتوای زیست محیطی در سینما که نقش مهمی در فرهنگ‌سازی خواهد داشت جنبه دیگری از مسیر حرکت به سوی سینمای سبز است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جشنواره فیلم سبز

انجمن تمدن سبزهنرمندان حامی محیط زیست از سال ۱۳۷۸ آغاز به کار کرد و سابقه ای ۱۷ ساله در زمینه فعالیتهای فرهنگی و هنری مربوط به حفاظت محیط زیست دارد و از هنرمندان و علاقه مندان به حفظ محیط زیست تشکیل گردیده است. این انجمن طرحهای متعددی را با همکاری و حمایت سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه عمران سازمان ملل متحد و دیگر سازمانهای ملی و بین المللی اجرا کرده است.