کد: 13951209239827051

تاثیر جشنواره فیلم سبز در تغییر باورهای زیست محیطی

کد: 13951209239827051

https://goo.gl/wIQXRH

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل محیط زیست شهر تهران، گفت: برگزاری مجدد جشنواره فیلم سبز تاثیر بسیاری در ایجاد شناخت و تغییر باورهای زیست محیطی مردم دارد.

تاثیر جشنواره فیلم سبز در تغییر باورهای زیست محیطی

تنها قوانین اجرایی و برخوردها نمی تواند مشکلات را در حوزه محیط زیست حل کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره فیلم سبز، محمد حسین بازگیر در بازدید از غرفه جشنواره فیلم سبز در نمایشگاه محیط زیست درباره تاثیر برگزاری این جشنواره بر بهبود وضعیت محیط زیستی، اظهار داشت: موثرترین راه برای حفظ محیط زیست ایجاد باورهای زیست محیطی است و آموزش، اطلاع رسانی و ارتقای دانش محیط زیستی جامعه، می تواند به شناخت بیشتر در این زمینه منجر شود و در اینصورت می توانیم امیدوار باشیم که جامعه موضوع را شناخته و باورها درباره آن ایجاد می شود که در نتیجه شاهد تغییر رفتارهای زیست محیطی جامعه خواهیم بود.
وی افزود: تنها قوانین اجرایی و برخوردها نمی تواند مشکلات را در حوزه محیط زیست حل کند و ضروری است که ما به سمت این تغییر رفتارها برویم و در این مسیر باید از همه ابزارها استفاده کنیم زیرا جامعه ما لایه های مختلفی دارد. در این بین یکی از موثر ترین و صاحب نفوذ ترین بخش ها هنرمندان هستند و یکی از بهترین روش ها آموزش از طریق هنر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست شهر تهران خاطر نشان کرد: فکر می کنم برگزاری مجدد این جشنواره تاثیر بسیاری در ایجاد شناخت و انگیزه در مردم دارد و بخشی از جامعه را همراه خود می کند. زمانی که شخصی یک فیلم محیط زیستی می سازد. به این کار یک وابستگی وعلاقه پیدا می کند.
بازگیر گفت: اداره کل محیط زیست شهر تهران با استفاده از ظرفیت های موجود در پایتخت به برگزاری هرچه بهتر جشنواره کمک خواهد کرد و سعی داریم در صورت امکان با کمک دستگاهای متولی حوزه فرهنگ مانند فرهنگ و ارشاد و همچنین شهرداری تهران برای تقویت جشنواره فیلم سبز در کنار جشنواره باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جشنواره فیلم سبز

انجمن تمدن سبزهنرمندان حامی محیط زیست از سال ۱۳۷۸ آغاز به کار کرد و سابقه ای ۱۷ ساله در زمینه فعالیتهای فرهنگی و هنری مربوط به حفاظت محیط زیست دارد و از هنرمندان و علاقه مندان به حفظ محیط زیست تشکیل گردیده است. این انجمن طرحهای متعددی را با همکاری و حمایت سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه عمران سازمان ملل متحد و دیگر سازمانهای ملی و بین المللی اجرا کرده است.

منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر