اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951209239866119

پهپادها و اینترنت اشیا

کد: 13951209239866119

https://goo.gl/zk2Cyg

، تهران , (اخبار رسمی): هر روزه صاحبان مشاغل بیشتری به دنبال راه‌هایی برای استفاده از پهپاد در فعالیت‌های روزمره خود هستند که استفاده از پهپاد به کسب و کار شما چه کمکی خواهد کرد.

پهپادها و اینترنت اشیا

به گزارش اخبار رسمی از آی‌اوتی‌تی iott، جهانی را تصور کنید که در آن پهپادها مرسوله‌های پستی، داده‌ها، اطلاعات امنیتی و محصولات را به سرعت و به طور منظم در آسمان جابه‌جا می‌کنند و به دست مشتریان در سراسر جهان می‌رسانند.

تصویر این جهان را در ذهنتان مجسم کنید؛ زمانی که از خانه بیرون می‌آیید، ده‌ها فروند از این هواپیماهای بدون سرنشین را می‌بینید که به سرعت مشغول انجام کار روزمره‌شان هستند. از آنجایی‌که استفاده از پهپادها در کسب و کار هر روز بیش از پیش رنگ واقعیت می‌گیرد، تحقق چنین جهانی آنقدرها هم دور از ذهن نیست.

هرروزه صاحبان مشاغل بیشتری به دنبال راه‌هایی برای استفاده از پهپاد در فعالیت‌های روزمره خود هستند و می‌بینید که با گذشت زمان، این شکل جدیدِ انجام کارها رشد می‌کند، توسعه می‌یابد و مطمئن‌تر می‌شود.

اینترنت اشیا

اگر تابه‌حال این مفهوم به گوشتان نخورده است، باید گفت که اینترنت اشیا اساساً مجموعه‌ای متشکل از تمام چیزهای فیزیکی است که به نحوی به اینترنت متصل‌اند. این مجموعه شامل تمامی چیزها، از تلفن‌های همراه و وسایل نقلیه گرفته تا ساختمان‌ها، سنسورها و تمامی اقلام دیگر مجهز به وسایل الکترونیکی است که می‌توانند در انجام کارهای مختلف به شما کمک کنند. اکنون، پهپادها نیز به مجموعه اینترنت اشیا پیوسته‌اند؛ چرا که به کمک اتصال ایمن و اینترنت وایرلس قابل اطمینان، می‌توان این هواپیماهای بدون سرنشین را مستقیماً کنترل کرد و یا حتی در میانۀ پرواز، مأموریتشان را تغییر داد.

فناوری پهپاد

با ارتقای سطح فناوری پهپاد، توانایی پهپادها در برقراری تعامل با محیط خود و پاسخ دادن به آن نیز افزایش می‌یابد. بدین ترتیب، شاهد وجود پهپادهایی خواهیم بود که توانایی ارسال به مکان‌های مختلف و حمل بارهای انعطاف‌پذیر را خواهند داشت. می‌توانید پهپاد را در میانۀ پرواز، مجدداً برنامه‌ریزی کنید و پهپاد نیز قادر خواهد بود در مورد هر چیز و در هر زمان، داده‌های تحلیلی را اندازه‌گیری و ارائه نماید. فناوری این هواپیماهای کوچک مدام در حال پیشرفت است و خواهید دید که تعداد بیشتری از صاحبان مشاغل راه‌هایی برای کاربرد پهپادها در فعالیت‌های روزمرۀ خود می‌یابند.

انواع پهپاد

به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از پهپادها وجود دارد و این طور نیست که از یک پهپاد نظامی پیچیده برای انجام کارهای معمولی‌ استفاده شود. همچنین پهپادهایی که برای سرگرمی ساخته شده‌اند نیز قابل استفاده در بازار کار و مصارف سازمانی نیستند. به جای آن پهپادهایی در حد متوسط با وزنی کمتر از ۵۵ پوند وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در راستای اهداف تجاری استفاده کرد. هم‌اکنون در انگلستان، استرالیا و فرانسه، از این پهپادها در صنایع انرژی، معدن، نقشهکشی و نقشهبرداری استفاده می‌شود و در ادامه نیز شاهد استفاده از آن‌ها در سرتاسر ایالات متحده، در حوزه‌هایی همچون زیرساخت و حمل و نقل خواهیم بود.

پهپادها چه کارهایی می‌توانند برای شما انجام دهند؟

شاید بخواهید نقشه‌برداری کنید و در نتیجه به تصاویر هوایی ناحیه‌ای خاص نیاز داشته باشید: پهپاد می‌تواند شما را در انجام این کار یاری کند. شاید هم بخواهید قطعات خود را طبق توافقی کاری، تحویل دهید؛ بسیار خوب، پهپاد اینجا هم به کمک شما می‌آید. ممکن است در ارسال محموله‌های کاری خود و یا سفارشات و بسته‌ محصولات از آن استفاده کنید. از ارسال اقلام مختلف گرفته تا نقشه‌برداری، عکسبرداری و ردیابی، واقعاً کارهایی که پهپادها می‌توانند برایتان انجام دهند نامحدود است؛ تنها مسئلۀ مهم خلاقیت و تمایل شما برای سرمایه‌گذاری در آیندۀ فناوری پهپاد است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]