اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951211240736119

دستگاه هایی که به زبان انسان با هم صحبت می کنند

کد: 13951211240736119

https://goo.gl/mFn4yW

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت kone با استفاده از پلتفرم واتسون IBM، سرویس جدیدی را عرضه کرده است که اطلاعات رد و بدل شده میان دستگاه هایی مانند آسانسورها را به زبان آدمی ترجمه کرده و نشان می دهد.

دستگاه هایی که به زبان انسان با یکدیگر صحبت میکنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی آی او تی تی، مأموریت شرکت KONE بهبود جریان زندگی شهری است. این شرکتِ تولید و نگهداری آسانسور و پله برقی که دفتر مرکزی آن در کشور فنلاند واقع شده است، مسئولیت یک میلیون و صدهزار آسانسور در سراسر جهان را برعهده دارد. شرکت KONE علاوه بر تأمین آسانسور و پله برقی ادارات و آپارتمان‌ها، نصب و راه‌اندازی ماشین‌ها و تجهیزات جابجایی انسان در فرودگاه‌ها، استادیوم‌ها و نمایشگاه‌ها را نیز انجام می‌دهد. تنها در فرودگاه هیترو در لندن، این شرکت با استفاده از ۱۰۳۵ پله برقی، آسانسور و نوار نقاله، روزانه ۱۹۱ هزار نفر را جابجا می‌کند.

از آنجایی ‌که وجود هرگونه خرابی یا تجهیزات معیوب می‌تواند باعث وقوع تأخیراتی شود که هزاران نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهند، این شرکت مسئولیت مهمی بر عهده دارد. در سال‌های اخیر، شرکت KONE به شدت تلاش کرده است داده‌های بیشتری را از این ماشین‌آلات جمع‌آوری و آنها را در فضای ابری بارگذاری کند.

بدین ترتیب، تحلیلگران این شرکت که هوش مصنوعی پیچیده و روند یادگیری ماشینی پلتفرم “واتسون” شرکت IBM را در اختیار دارند، می‌توانند تضمین دهند که همه چیز به درستی کار می‌کند و تکنسین‌ها قادرند به محض پیش‌بینی وقوع مشکل، آن را شناسایی کنند و در برابرش واکنش نشان دهند، نه اینکه منتظر بمانند و پس از ایجاد اختلال دست به‌کار شوند.

مدیر عامل این شرکت، هنریک ارنروت ، گفته است: «ما درحال اتصال آسانسورها و پله برقی‌ها به فضای ابری بوده و اتصال بیش از یک میلیون دستگاه از آن‌ها را ظرف چند سال آینده در دستور کار داریم. قطعاً با وجود اینترنت اشیا و فضای ابری، این بدان معناست که در حال جمع‌آوری داده‌های زیادی هستیم و این امر ما را قادر می‌سازد ارزش قابل توجهی را برای مشتریانمان ایجاد کنیم.

«یک فناوری کلیدی (استفاده از سنسورها) وجود دارد و انسان‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. ما با تمرکز بر اینکه چگونه می‌توانیم کسب و کار مشتریانمان را بهبود ببخشیم، این فناوری را توسعه می‌دهیم. زمانی که مدیریت یک ساختمان را برعهده دارید، می‌بایست همواره درک کاملی از اینکه چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، داشته باشید (چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ عملکرد دستگاه (آسانسور) چگونه است؟ افراد چگونه در ساختمان جابجا می‌شوند؟)».

داده‌های لحظه‌ای ماشین‌آلات
سیستم شرکت KONE که می‌تواند برای دسترسی مستقیم به داده‌های ماشین‌آلات، مستقیماً با آسانسورها یا پله برقی‌های خود شرکت ارتباط برقرار کند یا به منظور جمع‌آوری اطلاعات ماشین‌آلات نصب شده توسط دیگر تولیدکنندگان از سنسورها استفاده نماید، اطلاعات لحظه‌ای مربوط به تمامی موارد، از زمان شروع و زمان پایان گرفته تا شتاب، دما، میزان نویز و ارتعاشات درون کابل‌ها را ارائه می‌کند.
می‌توانید با مراجعه به نشانی اینترنتی http://machineconversations.kone.com/، این اطلاعات را به طور عملی ببینید (و یا بشنوید).

همچنان که آسانسورها از طریق فضای ابری ارتباط برقرار می‌کنند، این وبسایت اطلاعات ماشین‌آلات را می‌گیرد و آن را به زبان انسان ترجمه می‌کند. این شیوه جالب نشان می‌دهد این ایده که امروزه ماشین‌ها می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند، واقعاً به چه معناست!

این هفته، شرکت KONE اعلام کرد که این داده‌ها را در قالب بسته‌هایی تحت عنوان خدمات متصل شبانه‌روزی ، در اختیار مشتریان خود (اپراتورهای بالابرها و آسانسورها) قرار خواهد داد.

کمی هم رایانش لبه‌ای (همراه با تصمیم‌گیری در مورد داده‌های مفید و بی‌فایده در همان محل جمع‌آوری داده‌ها از ماشین‌آلات) نیز انجام می‌شود. این امر با از بین بردن «نویزهای» بی فایده در منبع، حجم کلی داده‌ها را کاهش می‌دهد.

با ایجاد این قابلیت بنیادین، شرکت KONE فقط نخستین گام از مسیری را طی کرده است که امیدوار است در مورد یادگیری ماشینی و منطق پیش‌گویانه بپیماید.

ارنروت اینطور میگوید که: «حال که پلتفرم اینترنت اشیای واتسون را به‌کار گرفته‌ایم، تازه کارمان شروع شده است. اکنون آسانسورهایمان را به فضای ابری متصل کرده‌ایم و به مشتریانمان هم متصل هستیم؛ پس می‌توانیم به راحتی خدمات و بخش‌های جدید را به بسته‌های ارائه شده اضافه کنیم».

نگاهی به آینده
برنامه این است که سیستم واتسون به زودی بتواند به عنوان مشاور لحظه‌ای تکنسین‌ها عمل کند؛ مشاوری مجهز به ترمینال‌های دستی که می‌تواند اطلاعاتی آنی درباره هرگونه مشکلی که تکنسین‌ها در طول کار روزمرۀ خود به آن برمی‌خورند، به دست آورد.

این سیستم به تکنسین خواهد گفت: «”اینقدر” درصد احتمال دارد که مشکل “این” باشد و به “این شکل” هم باید مشکل را حل کنی»؛ این راهنمایی از آنچه که سیستم در طول فعالیت خود فرا گرفته و همچنین مستندات فنی که درون آن قرار داده شده است، نشأت می‌گیرد.

ایدۀ دیگر، استقرار واتسون در مراکز تماس است. این مراکز، سیستم مکالمات تلفنی مشتریان را تحلیل خواهد کرد و به همان شکلی که تکنسین‌ها را راهنمایی می‌کند، به کارکنان بخش خدمات مشتریان یاری خواهد رساند.

شاید اگر به آیندۀ کمی دورتر نگاه کنیم، ایدۀ «شخصی‌سازی» استفاده از آسانسور را در برنامۀ کاری شرکتKONE ببینیم. درست همانطورکه انبوه داده‌ها، شخصی‌سازی خرید و سلامت را ممکن می‌سازد، همین اطلاعات شخصی می‌تواند نوعی ارزش افزوده را در طول زمانی که صرف بالا و پایین شدن بین طبقات می‌کنیم، ایجاد نماید.

اگر به آسانسور آپارتمان اجازه دهیم ما را بشناسد، می‌توانیم آن را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ما را مستقیماً به طبقۀ خودمان ببرد و دیگر لازم نباشد خریدمان را زمین گذاشته و دکمه آسانسور را فشار دهیم. چنین آسانسوری میتواند با آگاهی قبلی از اینکه در کدام طبقه به آن نیاز خواهند داشت، زمان انتظار را کاهش دهد. در زمان مناسب نیز می‌توان افزودن قابلیت‌هایی همچون ایجاد سرگرمی (مثلاً براساس آخرین پست‌های شبکۀ اجتماعی‌مان؟) یا نمایش اطلاعات مرتبط (مانند وضع آب و هوا یا توضعیت ترافیک) را در دستور کار قرار داد.

کسانی که نگران تهدید مشاغل انسانی از سوی روبات‌ها و هوش مصنوعی هستند، خیالشان آسوده باشد که شرکت KONE، البته فعلاً، قصد جایگزینی کامل انسان‌ها را ندارد. ارنروت می‌گوید: «کار خدماتی کاری مبتنی بر تعامل انسان‌هاست و این وضع تغییری نخواهد کرد».

«هنوز هم باید نصب و نگهداری آسانسورها و پله برقیها توسط انسان انجام شود. اگر می‌خواهید خدماتی دقیقاً مطابق با نیازهای مشتریانتان طراحی کنید، نیازمند تعامل انسانی هستید. ما عمیقاً به این مسئله باور داریم».

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]