اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951212240896119

چطور توجه مشتریان را به خانه خود جلب کنیم

یک خانه هوشمند مقرون به صرفه با شش راهکار ساده

کد: 13951212240896119

https://goo.gl/jDBkOx

، تهران , (اخبار رسمی): سال گذشته ۸۰ میلیون وسیلۀ هوشمند خانگی در سراسر جهان عرضه شده است. این رقم افزایش ۶۴ درصدی را نسبت به میزان مشابه در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد.

یک خانه هوشمند مقرون به صرفه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت آی‌اوتی‌تی در اینجا به معرفی شش خصوصیت محبوب خانه‌های هوشمند می‌پردازیم که می‌توانند توجه مشتریان را جلب و به شما کمک کنند منزلتان را سریع‌تر بفروشید.

قفل‌های بدون کلید/کنترل از راه دور درب ورودی: آیا تابه حال پس از ترک خانه، نگران این بوده‌اید که مبادا درب اصلی را قفل نکرده باشید؟ اگر منزلتان مجهز به قفل بدون کلید/کنترل از راه دور درب ورودی (که توسط تولیدکنندگان مختلف عرضه می‌شود) باشد، می‌توانید با استفاده از یک نرم افزار روی تلفن همراه هوشمندتان، درب را از هرکجا که هستید، قفل کنید. برخی تولیدکنندگان نسخه‌هایی از این قفل‌ها را عرضه می‌کنند که درصورت بازشدن درب، پیامک یا ایمیلی نیز به تلفن همراه شما ارسال خواهند کرد. قفل‌هایی که قابل برنامه‌ریزی با کدهای ورودی مختلف هستند نیز به شما اجازه می‌دهند بفهمید چه کسانی و در چه زمان‌هایی وارد یا خارج می‌شوند.

روشنایی هوشمند: نورپردازی پیشرفت زیادی کرده است؛ از اتوماسیون روشنایی که شما را قادر می‌سازد چراغ‌ها را از راه دور و به صورت وایرلس کنترل کنید گرفته، تا لامپ‌های LED کم‌مصرفی که می‌توانند تغییر رنگ دهند و با حس و حال و دکوراسیون شما هماهنگ شوند. برخی چراغ‌های هوشمند، هماهنگ با سیستم‌های اتوماسیون خانگی کار می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند ازطریق برنامه‌ای بر روی تلفن همراه یا تبلت، آن‌ها را روشن یا خاموش، و یا حتی کم‌نور کنید. انواع دیگر نیازی به مرکز ارتباطی ندارند و می‌توانید مستقیماً ازطریق تلفن همراهتان کنترلشان کنید. همچنین، می‌توانید (با استفاده از دستگاه وایرلستان) بعضی از لامپ‌های هوشمند را روی تایمر قرار دهید، ساعت آن‌ها را براساس برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌های خاصی تنظیم و آن‌ها را با دوربین‌های امنیتی و ترموستات‌ها یکپارچه کنید.

سیستم امنیتی DIY (قابل نصب توسط خود کاربر): سیستم‌های امنیتی DIY (Do It Yourself) قیمت معقولی دارند و تجهیزاتی امنیتی همچون دوربین، سنسور، حسگر حرکت، آلارم یا آژیر را بدون اینکه نیاز باشد تا یک تیم خدمات امنیتی بر آنها نظارت داشته باشند دراختیار شما قرار می‌دهند.

وسایل برقی هوشمند: اینترنت اشیا (IoT) (اشیای روزمره متصل به شبکه) فهرست روبه رشدی از وسایل برقی هوشمند را شامل می‌شود. بسیاری از تولیدکنندگان، دستگاه‌های شوینده (لباسشویی یا ظرفشویی)، خشک‌کن، یخچال و وسایل خانگی دیگری را عرضه می‌کنند که قادرند به صورت وایرلس، با شما (و با یکدیگر) ارتباط برقرار کنند. بسیاری از این وسایل را می‌توان از راه دور و ازطریق تلفن همراه هوشمند کنترل کرد (بنابراین، اگر خانه را ترک کنید و یادتان نیاید که آیا اجاق گاز را خاموش کرده‌اید یا خیر، می‌توانید با استفاده از برنامه نصب شده روی تلفن همراهتان، وضعیت را بررسی و اجاق گاز را خاموش کنید). درست است که وسایل برقی همیشه به همراه خانه فروخته نمی‌شوند، اما قطعاً این‌گونه وسایل خصوصیات جذابی محسوب می‌شوند که خریدار را همواره به یاد خانۀ شما می‌اندازند.

پریز‌های هوشمند: یکی از ساده‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گام‌ها درجهت ارتقای منزلتان به خانه‌ای هوشمند ، استفاده از پریزهای هوشمند است. این پریزهای مجهز به وای‌فای، با پریزهای موجود سازگارند و می‌توانند با استفاده از برنامۀ نصب شده بر روی تلفن هوشمند، کنترل شوند. کافی است هر وسیله‌ای، مانند چراغ‌ها یا تلویزیون، را که می‌خواهید، به پریزهای هوشمند متصل کنید؛ آنگاه می‌توانید آن‌ها را از راه دور خاموش یا روشن کنید، بر میزان مصرف انرژی نظارت داشته باشید و یا حتی برنامۀ روشن-خاموشی ایجاد کنید.

کنترل‌کننده‌های دما: ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی تنها شروع کار بودند؛ کنترل‌کننده‌های دمای منازل امروزی حتی هوشمندتر هم هستند. همانند دیگر تجهیزات خانه‌های هوشمند، ترموستات‌های هوشمند را نیز می‌توان از راه دور و ازطریق تلفن همراه، کنترل کرد. می‌توانید آن‌ها را طوری برنامه‌ریزی کنید که دما را به صورت خودکار تنظیم نمایند و سپس، با استفاده از تلفن هوشمندتان برنامه را لغو کنید؛ مثلاً در روزی بسیار سرد، دما را بالا ببرید. برخی ترموستات‌های هوشمند از رفتار خانواده اطلاعات به دست می‌آورند و دما را مطابق نیازهای خانوادۀ شما تنظیم و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر، تنظیم دما را براساس تعداد افراد حاضر در اتاق انجام می‌دهند. امروزه بسیاری از این دستگاه‌ها را می‌توان ازطریق دستیارهای مجازی صوتی کنترل کرد.

نصب بسیاری از این تجهیزات خانه‌های هوشمند به طرزی باورنکردنی ساده و مقرون‌به‌صرفه است. بسیاری از مالکان حاضرند برای فروش بهتر خانه خود سرمایه اولیه‌ای را صرف تجهیز آن کنند. شاید هوشمند ساختن خانه با تکنولوژی‌های روز بتواند توجه خریداران بیشتری را جلب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]