اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951214241316119

سیسکو پلتفرم اینترنت اشیای «جسپر» را توسعه می‌دهد

کد: 13951214241316119

https://goo.gl/yPg9wh

، تهران , (اخبار رسمی): یک سال پس از خرید پلتفرم نوپای Jasper در حوزۀ اینترنت اشیا، شرکت سیسکو در کنگرۀ جهانی موبایل (MWC) اخبار مختلفی را منتشر کرد که نشان‌دهندۀ کاربردهای متنوع این پلتفرم است.

رشد بازار پلتفرم های اینترنت اشیا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی آی او تی تی ، این غول صنعت سخت‌افزار شبکه، با افزودن قابلیت اتصال شبکۀ گستردۀ کم‌مصرف (LPWAN) و شراکت در زمینه‌های تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی و خودروهای متصل به اینترنت، درحال افزایش توان خود در حوزۀ اینترنت اشیاست. از زمان خرید جسپر (که بیش از ۴۰ میلیون دستگاه را به یکدیگر متصل می‌کند)، این پلتفرم به لطف تناسب با کاربردهای مختلف اینترنت اشیا، به یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های پول‌ساز شرکت سیسکو تبدیل شده است.

در اینجا، iott.ir جزئیات بیشتری از اخبار منتشرشده را گزارش می کند:

  • شرکت سیسکو اعلام کرد که اکنون جسپر از اتصال LPWAN اینترنت اشیا روی باند باریک پشتیبانی خواهد کرد. پروتکل اینترنت اشیای باند باریک برای کاربردهای اینترنت اشیای صنعتی (IIoT)، نظیر ماشین‌آلات سنگین یا سنسورهای متصل به یکدیگر در خط تولید، مناسب است. معمولاً برق مصرفی اینگونه دستگاهها کمتر از برق موردنیاز دستگاه‌های قابل حمل سنتی است. این بخشی از مجموعه شواهد رو به افزایشی است که نشان می‌دهند، اتصال LPWAN گزینه‌ای محبوب برای اتصال دستگاه‌های IoT باقی خواهد ماند.
  • سیسکو شراکت با هوندا و پلتفرم خودروهای متصل به اینترنت اروپا، Bright Box، را نیز آغاز کرده است. این قرارداد همکاری باعث خواهد شد جسپر بتواند بسته‌های اطلاعات و سرگرمی Bright Box را روی بسیاری از خودروهای شرکت هوندا در اروپا نصب کند. بسته‌های اطلاعات و سرگرمی Bright Box به طرز قابل توجهی کاربران را قادر خواهند ساخت اطلاعات مربوط به تعمیر و نگهداری را به خودروهای هوندا منتقل کنند و براساس مختصات GPS خودرو، به دنبال جای پارک بگردند. این قابلیت بر انبوه پلتفرم‌های خودروهای متصل به اینترنتی که هم‌اکنون به جسپر متصل هستند، خواهد افزود؛ به طوری که بنابر اعلام TechCrunch، شرکت سیسکو درحال حاضر ۵۰ شریک در صنعت خودروسازی دارد که برای پلتفرم خودروهای متصل به اینترنت خود از جسپر استفاده می‌کنند.
  • سیسکو به منظور ساخت ابزاری پوشیدنی، با سامسونگ و شرکت نوپای اطلاعات سلامت Jupl نیز همکاری خواهد کرد. این دستگاه که از ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ و نرم‌افزار Jupl استفاده می‌کند، برای نظارت بر اطلاعات حیاتی سلامت سالمندان و اعلام هشدارهای اورژانسی به پرستاران یا اعضای خانوادۀ آن‌ها به‌کار خواهد رفت. بنابر اعلام Fitbit، رشد فروش تجهیزات پوشیدنی قدیمی روبه کندی رفته است؛ رشد فروش این محصولات از پایان نیمۀ دوم سال ۲۰۱۶ تا یک چهارم پایانی همین سال تنها ۱۸ درصد بوده است، درحالی‌که دورۀ مشابه سال ۲۰۱۵ رشدی ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد. تجهیزات پوشیدنی که به دقت تنظیم شده‌اند، مانند این دستگاه که توسط جسپر و Jupl دردست تولید است، می‌توانند جذابیت داشته باشند و به تقویت بازار بسیاری از تجهیزات پوشیدنی کمک کنند.
    کاربرد گستردۀ جسپر، به ویژه درمقایسه با دیگر پلتفرم‌ها، این پلتفرم را به دارایی فوق‌العاده ارزشمندی برای سیسکو تبدیل می‌کند. بسیاری از پلتفرم‌های اینترنت اشیای موجود در بازار تنها برای مصارف خاصی مناسبند و این امر باعث کاهش گسترۀ مشتریان آن‌ها می‌شود. برای مثال، پلتفرم predix شرکت GE در IIoT به‌کار می‌رود و درحال حاضر خارج از این حوزه کاربرد چندانی ندارد. درمقابل، می‌توان از جسپر برای انجام کارهای مختلفی در حوزۀ IoT استفاده کرد و این مسئله پلتفرم مذکور را به دارایی پولساز مهمی برای شرکت سیسکو، جدای از کسب و کار اصلی آن در زمینۀ تولید سخت‌افزار شبکه، تبدیل می‌کند.

در ضمن، منابع فراوان شرکت سیسکو سبب جذابیت این نوع پلتفرم‌ها برای مشتریان احتمالی شده است. از زمان خرید جسپر، این پلتفرم منابع مالی و تحقیق و توسعۀ این شرکت را به شدت افزایش داده است. مشتریان احتمالی (مانند آن‌هایی که نامشان در بالا برده شد) چنین وضعیتی را جذاب می‌‌دانند؛ چراکه انتظار دارند سیسکو از منابع گستردۀ خود در راستای ارتقای منظم پلتفرم استفاده کند. این شبیه کاری است که شرکت PTC، برای مثال، درمورد پلتفرم ThingWorks خود، که آن را در سال ۲۰۱۳ به فروش رساند، انجام می‌دهد.

پلتفرم‌ها مانند یک چسب، اینترنت اشیا را درکنارهم نگه می‌دارند و کاربران را قادر می‌سازند از ظرفیت‌های جدا از هم دستگاه‌های متصل، نهایت بهره را ببرند. این پلتفرم‌ها باعث می‌شوند اینترنت اشیا بتواند به ظرفیت تحول آفرین خود دست یابد و اجازه دهد شرکت‌های تجاری دستگاه‌های خود را مدیریت، داده‌ها را تحلیل و گردش کار را به جریانی خودکار تبدیل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]