اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951217242376119

چالش‌ها و موانع پیش روی توسعه اینترنت اشیا

کد: 13951217242376119

https://goo.gl/CLX87F

، تهران , (اخبار رسمی): در توسعه اینترنت اشیا موانع و چالش‌های متعددی مطرح است. آنچه در اینجا آمده گزیده‌ای از مقاله “راه‌حلی جدید در هوشمند سازی جهان پیرامون” در کنفرانس بین‌المللی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات است.

چالش‌ها و موانع پیش روی توسعه اینترنت اشیا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از آی‌اوتی‌تی، اینترنت اشیا شبکه‌ای از اشیا فیزیکی یا اشیایی است که به حسگرها، نرم‌افزارها، قطعات الکترونیکی و اتصالات شبکه مجهز بوده و امکان جمع‌آوری و تبادل اطلاعات را دارند. هر شی از طریق سیستم محاسباتی تعبیه‌شده در آن قابل‌شناسایی است و می‌تواند با دیگر اشیا از طریق زیرساخت اینترنت به تعامل بپردازد. کارشناسان تا سال ۲۰۲۰ تعداد اشیا را بالغ بر ۵۰ میلیارد تخمین می‌زنند.

در توسعه اینترنت اشیا موانع و چالش‌های متعددی مطرح است. آنچه در اینجا آمده گزیده‌ای از مقاله «راه‌حلی جدید در هوشمند سازی جهان پیرامون» در کنفرانس بین‌المللی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات است:

از مهم‌ترین چالش‌های مطرح در مسیر توسعه اینترنت اشیا می‌توان به استقرار IP نسخه ۶، توان سنسورها و توافق بر روی استانداردها اشاره کرد.

استقرار IP نسخه ۶: تمامی آدرس‌های IP نسخه ۴، در فوریه ۲۰۱۰ به سیستم‌ها اختصاص‌یافته و به اتمام رسید. میلیاردها سنسور جدید در اینترنت اشیا وجود دارند که باید آدرس یکتا به آن‌ها اختصاص داد در غیر این صورت روند پیشرفت اینترنت اشیا به کندی انجام خواهد شد. IPV6 با امکان پیکربندی خودکار، مدیریت شبکه را آسان‌تر می‌کند و مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی پیشرفته را ارائه می‌کند.

توان سنسورها: اگر سنسورها به‌طور خودکار شارژ شوند، توان شبکه بالا خواهد رفت؛ در غیر این صورت حتی تصور تعویض مدام باتری‌های میلیاردها دستگاه در سراسر دنیا دور از ذهن است. باید به دنبال شیوه‌هایی بود که از انرژی‌های محیط مانند ارتعاش، نور، جریان هوا و… در تأمین توان سنسورها بهره برد. به‌طور مثال دانشمندان یک نانوژنراتور را معرفی کرده‌اند که از تکانه‌های بدن الکتریسیته تولید می‌کند.

استانداردها: باوجوداینکه پیشرفت‌های زیادی درزمینهٔ تعیین استانداردها داشته‌ایم، اما هنوز در حوزه امنیت، حریم خصوصی، معماری و ارتباطات نیاز به وضع استانداردهای دقیقی است. موسسه مهندسین برق و الکترونیک IEEE تنها سازمانی است که سعی در حل این چالش‌ها به جهت مسیریابی بسته‌های IPV6 مابین انواع مختلف شبکه‌ها دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]