اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951218242866119

اینترنت اشیا و خدمات ابری نوکیا

کد: 13951218242866119

https://goo.gl/IgGZ3B

، تهران , (اخبار رسمی): نوکیا در کنگره جهانی موبایل MWC استراتژی جدید خود در حوزه اینترنت اشیا و شبکه 5G را معرفی کرد.

اینترنت اشیا و خدمات ابری نوکیا

به گزارش اخبار رسمی از آی‌اوتی‌تی، استراتژی جدید نوکیا باعث دستیابی به سرعت، چابکی و کارایی ارائه خدمات در صنعت ارتباطات شده و در عین حال، حضور این شرکت را در حوزه‌های پرشتاب، مانند نرم‌افزار، تجهیزات و بازار حمل و نقل افزایش می‌دهد.

در کنگره جهانی موبایل (MWC)، ایجاد راه‌حل‌های جدید ۵G، اینترنت اشیا (IoT)، نرم‌افزار و فضای ابری توسط شرکت نوکیا وسعت و قدرت مجموعه محصولاتی را نشان میداد که با خرید Alcatel-Lucent در سال ۲۰۱۶، بیش از پیش تقویت شده بود. محصولات جدیدی مانند ۵G First ، که در رویداد مطبوعاتی بین‌المللی شرکت نوکیا در اسپانیا معرفی شد، توان نوآوری این شرکت در ارائۀ محصولات نوآورانه‌ای را نشان می‌دهند که نه تنها میلیون‌ها کاربر، بلکه میلیاردها شیء را به یکدیگر متصل می‌کنند تا آنچه را که نوکیا global nervous system می‌نامد، بسازند.

فناوری شبکۀ ۵G نوکیا:

محصول ۵G First شرکت نوکیا، نخستین محصول ۵G تجاری این شرکت، متشکل از پلتفرم دسترسی رادیویی Air-Scale است که به مشتریان کمک می‌کند مهیای کاربرد اشکالی از معماری ۵G شوند که شبکۀ مرکزی مبتنی بر نرم‌افزار، فضای ابری و قابلیت‌های دیگری را پوشش می‌دهد.

در ادامۀ سال ۲۰۱۷، شرکت‌های نوکیا و اینتل روی استفاده تجاری محصول فوق با استفاده از مودم‌های ۵G اینتل، همکاری خواهند داشت. ۵G First جایگاه نوکیا در میان ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی را بیش از پیش تقویت و به آن‌ها کمک خواهد کرد به سمت استفاده از کاربردهای جدیدی حرکت کنند که از نرخ پایین تأخیر و سرعت بالای انتقال داده در فناوری ۵G بهره می‌برند.

بر همین اساس، سوری (رئیس و مدیرعامل شرکت نوکیا) در رویداد مطبوعاتی-تحلیلی مذکور اعلام کرد که نوکیا موفق به عقد قراردادی سه ساله با شرکت Telefonica شده است تا به دلیل افزایش تقاضا، شبکۀ ۴G این شرکت در لندن را تقویت نماید. قرارداد مزبور شامل فناوری ۴٫۵G Pro ، مبتنی بر مجموعۀ دسترسی رادیویی Air-Scale نوکیا، سلول‌های کوچک Flexi Zone، سامانۀ مدیریت شبکۀ NetAct نوکیا، تحلیلگر آنی شبکۀ Traffica نوکیا و خدمات جهانی نوکیاست.

شبکۀ جهانی اینترنت اشیا:

به تازگی، شرکت نوکیا شبکۀ جهانی اینترنت اشیا (WIM) را با هدف ارائۀ نوعی مدل خدماتی کامل راه‌اندازی کرده است؛ مدلی که می‌تواند اتصال IoT را بین فناوری‌های مختلف و به منظور مدیریت دارایی‌ها و نیازهای اتصال IoT مشتریان، مانند خودروهای متصل به اینترنت، همچنان که در سراسر جهان در حرکتند، برقرار نماید.

این شبکه پس از ایجاد روتر وایرلسی جدید به منظور ورود شبکه‌های توزیع برق به عصر IoT و کمک به اتصال قابل اطمینان و ایمن وسایل برقی و مدیریت گسترش دستگاه‌های میدانی، به دلیل استفادۀ بیش از پیش از شبکه‌های برق هوشمند، ایجاد شده است.

این تلاش‌ها چگونگی گسترش نفوذ نوکیا در بازارهای عمودی، مانند انرژی، حمل و نقل، امنیت عمومی و Webscaleها (شرکت‌های اینترنتی بزرگ) را نشان می‌دهند. اشارۀ سوری به موارد زیر، شتاب حرکت در فضای عمودی را بیش از پیش نشان میدهد: عقد قرارداد با شرکت Infraestruturas de Portugal به منظور احداث شبکۀ ارتباطی بسیار مهمی برای اپراتور زیرساخت راه آهن ملی کشور پرتغال؛ انعقاد قرارداد شبکۀ فیبر نوری پر سرعت با شرکت Xiaomi؛ و نمایش نوعی شبکۀ LTE خصوصی برای بازار اینترنت اشیای صنعتی با همکاری شرکت‌های Qualcomm و GE.

راهکارهای اینترنت اشیای نوکیا:

محصول جدیداً راه‌اندازی شدۀ نوکیا، به نام Cloud Packet Core، باعث می‌شود بتوان به منظور ارائۀ خدمات فراپهن‌باند و اینترنت اشیا در فضاهای عمودی مختلف، شامل بنگاه‌های تجاری، از فناوری‌های ثابت و وایرلس درکنارهم یا به صورت جداگانه استفاده کرد.

نوکیا همچنین پلتفرم مدیریت هوشمند برای تمامی اشیای متصل (Intelligent Management Platform for All Connected Things) یا IMPACT خود را با افزودن ویژگی‌های IoT جدید، مانند تحلیل ویدئو، ارتقا داده است.

این نسخۀ ارتقایافته پیشرفت نوکیا را در دستیابی به سومین نقطۀ تمرکز راهبردی خود – یعنی ایجاد کسب و کار نرم‌افزاری مستقل قدرتمند و توسعۀ کاربرد دارایی‌های نرم‌افزاری سازگار با شبکه‌های مختلف (network-agnostic) – نشان می‌دهد. در اوایل ماه جاری نیز نوکیا اعلام کرد که قصد دارد شرکت Comptel را بخرد و مجموعۀ نرم‌افزارها و توانایی ورود به بازار آن را بهبود بخشد.

فناوری تجزیه و تحلیل Deepfield:

در کنگرۀ جهانی موبایل ۲۰۱۷، نوکیا از فناوری تجزیه و تحلیل تازه خریداری شدۀ Deepfield پرده برداشت؛ فناوری‌ای که توان این شرکت در فروش نرم‌افزار به ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی، اپراتورهای کابل، فضای ابری، Webscaleها و بنگاههای فناوری بسیار بزرگ را افزایش می‌دهد. با استفاده از اتوماسیون، فناوری Deepfield قادر است برنامه‌های کاربردی و خدمات ابری محبوب را شناسایی و ردیابی و بدین ترتیب، به شبکه‌ها کمک کند خود را به سرعت با تغییرات الگوی تقاضا و ترافیک برنامۀ موردنظر تطبیق دهند. تلاش‌های نوکیا درراستای ایجاد فرصت‌های جدید کسب و کار و اهدای مجوز در فضای مشتریان (ستون چهارم راهبرد جدید این شرکت) نیز منجر به پیشرفت‌های تازه و حائزاهمیی خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]