اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951219243326119

کاربردهای اینترنت اشیا در دنیای پیرامون ما

کد: 13951219243326119

https://goo.gl/5pTEkL

، تهران , (اخبار رسمی): آنچه اینجا آمده، قسمتی از مقاله “اینترنت اشیا، راه‌حلی جدید در هوشمند سازی جهان پیرامون” در کنفرانس بین‌المللی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات است که بخشی از کاربردهای اینترنت اشیا را به‌اختصار بیان کرده است

کاربردهای اینترنت اشیا در دنیای پیرامون ما

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی آی او تی تی ، اینترنت اشیا، تکنولوژی حال حاضر دنیا است. حتی اگر با نام و عنوان آن آشنایی نداشته باشید هم بی‌شک هرروز با آن سروکار دارید. گوشی‌های هوشمند، تبلت، تلویزیون، یخچال و تمام وسایلی که به طریقی به شبکه اینترنتی متصل می‌شود، جزئی از دنیای اینترنت اشیا هستند.
اکنون پرسیدن این سؤال که کاربردهای اینترنت اشیا چیست، مانند این است که بپرسیم اینترنت به چه کار می‌آید؟

آنچه در ادامه آمده، قسمتی از مقاله “اینترنت اشیا، راه‌حلی جدید در هوشمند سازی جهان پیرامون” در کنفرانس بین‌المللی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات است که بخشی از کاربردهای اینترنت اشیا را به‌اختصار بیان کرده است:

دام‌پروری
استفاده از سنسور در مدیریت و نظارت بر دام‌ها، امروزه رواج بسیاری یافته است. سنسورهای مختلف با اهداف متفاوت به حیوانات وصل شده و اطلاعات موردنیاز را مخابره می‌کند. به‌طور مثال شرکت دانش‌بنیان آلمانی Sparked سنسورهایی را به گوش دام متصل می‌کند تا بر سلامت و جابه‌جایی آن‌ها نظارت داشته باشد. هر گاو به‌طور میانگین ۲۰۰ مگابایت اطلاعات در طول سال تولید می‌کند.
صنعت پزشکی و سلامت
جمعیت دنیا رو به پیری است و هرروز به تعداد افراد مسنی که نیازمند مراقبت هستند افزوده می‌شود. اینترنت اشیا می‌تواند به‌طور مؤثر کیفیت زندگی افراد سالخورده را ارتقا دهد. یک گجت پوشیدنی کوچک می‌تواند علائم حیاتی فرد را درصورتی‌که از محدوده مجاز خارج‌شده باشد، به پزشک و یا مراکز درمانی ارسال کند.
هوافضا و هوانوردی
استفاده از قطعات و محصولات جعلی در صنعت هوانوردی آسیب‌های جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت. به کمک فناوری اینترنت اشیا می‌توان شجره‌نامه‌ای الکترونیکی برای قطعات هواپیما ایجاد کرد. اطلاعات شجره‌نامه قطعات در پایگاه داده و درون برچسب‌های RFID ذخیره می‌شود و می‌توان با استناد به این شجره‌نامه قطعات اصل را از تقلبی تمیز داد.
وسایل نقلیه
از فناوری RFID در خط تولید خودروها برای افزایش بهره‌وری سیستمی، کیفیت انجام کار و خدمت‌رسانی به مشتریان استفاده می‌شود. همچنین فناوری DSRC امکان ارتباط بین خودرویی V2V و خودرو با زیرساخت V2I با نرخ ارسال بالاتر در سیستم‌های انتقال هوشمند ITS را فراهم می‌سازد که سبب ایجاد امنیت بیشتر در طول سفر، مدیریت ترافیک و آسایش بیشتر برای مسافران خواهد شد.
خانه هوشمند
یک خانه هوشمند، امکانات خود را از طریق سیستم‌های کنترلی هوشمند ارائه می‌کند. این سیستم‌ها عبارت‌اند از: سیستم اعلام نشت گاز، سیستم اعلام حریق، سیستم اعلام سرقت، سیستم اعلام زلزله، سیستم کنترل روشنایی، سیستم تماس‌گیرنده تلفنی، سیستم کنترل‌کننده یکپارچه و کنترل از طریق ریموت کنترل، کلید دیجیتالی، تلفن داخل منزل، موبایل و اینترنت.

این‌ها تنها بخشی از کاربردهای گسترده و بی‌انتهای اینترنت اشیا است. با توجه به رواج این فناوری و امکانات بی‌نظیر ناشی از آن، حرکت شتابان به سمت IOT بسیار حائز اهمیت بوده و در اکثر حوزه‌ها دارای صرفه اقتصادی است.

عرب, سعیدرضا؛ حسین اشرف زاده و امیر علیدادی، ۱۳۹۵، اینترنت اشیاء: راه‌حلی جدید در هوشمند سازی جهان پیرامون، کنفرانس بین‌المللی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، تهران، دبیرخانه دایمی کنفرانس، دریافت متن کامل مقاله

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]