اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960114245346119

با سرعت کنونی پیشرفت تکنولوژی، آینده اینترنت اشیا چگونه خواهد بود؟

نگاهی به دنیای اینترنت اشیا در ۱۰ سال آینده

کد: 13960114245346119

https://goo.gl/l8f4Wq

، تهران , (اخبار رسمی): ۱۰ سال پیش، اپل نخستین آیفون خود را معرفی کرد. این آیفون اولین گوشی هوشمند به معنای واقعی کلمه بود و شیوه تعامل افراد را با دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرورو کرد. اگر آیفون در آن روزها را با آخرین نسخه‌های آیفون مقایسه کنیم به بخشی از پیشرفت تکنولوژی طی ۱۰ سال گذشته پی خواهیم برد.

آینده تکنولوژی اینترنت اشیا

با رشد شتابان نوآوری‌های تازه، کاهش قیمت قطعات و افزایش قابلیت‌ها و تأثیرات شگفت‌انگیز شبکه اینترنت اشیا، افق آینده بسیار روشن و زندگی در دنیای اینترنت اشیا خیال‌انگیز است

با این سرعت پیشرفت تکنولوژی، آینده اینترنت اشیا ۱۰ سال دیگر به چه شکل خواهد بود؟

پرسش جالبی است! به ویاگر به این فکر کنیم که ۱۰ سال پیش تکنولوژی دنیا به چه شکل بود و چه تحولاتی از آن زمان تا امروز رخ‌داده است.

 اگر آیفون آن روزها را با اتصال شبکه ۲٫۵G، نمایشگر ۳٫۵ اینچ ۱۶۳ppi و بدون دوربین جلو با آخرین نسخه‌های آیفون مقایسه کنیم به بخشی از پیشرفت تکنولوژی طی ۱۰ سال گذشته پی می‌بریم. 

۱۰ سال دیگر “اینترنت اشیا” عبارتی زائد است، چراکه اتصال به اینترنت، ماهیت اغلب ابزارها و وسایل پیرامون ما خواهد بود. درست مانند این است که امروزه بگوییم: “گوشی‌های هوشمند متصل به اینترنت”! این عبارت بی‌معناست, زیرا ارتباط اینترنتی اکنون بخشی از ماهیت گوشی‌های هوشمند است.

با کاهش هزینه‌های ارتباطی، پیشرفت در حوزه سنسورها، سرویس‌های ابری و فرآیندهای تحلیلی, پیش‌بینی می‌شود طی ۱۰ سال آینده شاهد هستیم که:

کشاورزی به سمت مزارع عمودی و یا کشت آزمایشگاهی و متصل به شبکه پیش می‌رود. این شیوه تولید محصول، بازده زراعی را افزایش و زمین‌های کمتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زمین‌های آزادشده می‌توانند به افزایش تنوع زیستی و غنای محیط‌زیست کمک کنند.

حمل‌ونقل متصل به شبکه ترافیک شهری را بهبود می‌دهد و با رواج سیستم‌های پیشگیری و گزارش خرابی، ارتباط وسایل نقلیه با یکدیگر و اختصاص تشویق‌های بیمه‌ای به خودروهای هوشمند، رفته‌رفته امنیت سفرها افزایش می‌یابد.
سلامت هوشمند از حالت واکنشی فعلی به سمت حالت پیش‌گویانه و پیشگیری‌کننده می‌رود. سنسورها با بررسی علائم حیاتی فرد، پیش از بروز بحران هشدار می‌دهند. پرینترهای سه‌بعدی اعضای یدکی برای بدن انسان‌ها تولید می‌کنند.

شبکه هوشمند انرژی، این امکان را فراهم می‌کند تا انرژی مصرفی بر مبنای نیاز و بسته به اینکه کدام منبع انرژی ارزان‌تر، مرغوب‌تر، سالم‌تر و سازگار با محیط‌زیست است، تأمین شود. این شیوه هوشمند در تأمین انرژی, نوسانات را کاهش می‌دهد و آسیب کمتری به محیط‌زیست می‌زند.
رابط‌های کاربری میان انسان‌ها و کامپیوترها از حالت متن‌محور و لمسی  کنونی به سمت مدل‌های واقعیت افزوده و واقعیت ادغام‌شده پیش می‌رود و تسک‌ها از طریق فرمان صوتی و اشاره‌ای منتقل خواهند شد.
 در پایان اینکه شاهد رشد و گسترش شبکه‌های کاری خواهیم بود. این شبکه‌ها به‌صورت فضاهای تجاری B2B خودکار, عمل می‌کند, تبادل اطلاعات میان شرکا را آسان می‌سازد، دانش نیروی کار را ارتقا می‌دهد و فرآیندهای کاری را با اطلاعات بیشتر تجهیز می‌کند.

بی‌شک جنبه‌های دیگر زندگی ما هم به همین اندازه تغییر خواهد کرد. فعلاً در آغاز سفر خود به دنیای اینترنت اشیا هستیم. شاید زمانی که گوشی هوشمند برای نخستین بار معرفی شد، فکر نمی‌کردیم تا به این اندازه زندگی ما را تغییر دهد. با رشد شتابان نوآوری‌های تازه، کاهش قیمت قطعات و افزایش قابلیت‌ها و تأثیرات شگفت‌انگیز شبکه اینترنت اشیا، افق آینده بسیار روشن است. زندگی در دنیای اینترنت اشیا خیال‌انگیز است، حتی اگر آن زمان دیگر کسی عبارت “اینترنت اشیا” را بر زبان نیاورد!

 

منبع: iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]