اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960117245556119

DQ چیست؟

۸ مهارت دیجیتال که باید به فرزندان خود بیاموزیم!

کد: 13960117245556119

https://goo.gl/mGvklg

، تهران , (اخبار رسمی): کودک امروز بسیاری از آموزه‌های خود را از اینترنت دریافت می‌کند. آیا او برای حضور در دنیای حقیقی-مجازی به‌اندازه کافی تعلیم‌دیده است؟ آیا ما به‌عنوان پدر و مادر، خود میدانیم برای ورود به دنیای دیجیتال چه مهارت‌هایی لازم است؟

DQ چیست؟

iott.ir: هوش دیجیتال یا به‌اختصار DQ، مجموعه‌ای از توانایی‌های شناختی، احساسی و اجتماعی است که لازمه زندگی در دنیای دیجیتال است. هوش دیجیتال به فرد کمک می‌کند تا در مواجهه با چالش‌ها و نیازهای عصر دیجیتال؛ دانش، توانایی و مهارت کافی در مدیریت رفتار و احساس خود را داشته باشد.

ورای داشتن دانش و آگاهی، این مهارت‌ها در ارزش‌های انسانی مانند امانت‌داری، احترام، همدلی و دوراندیشی ریشه دارند. این ارزش‌های کمک می‌کنند تا به شیوه‌ای هوشیارانه‌تر و با مسئولیت‌پذیری بیشتر از تکنولوژی استفاده کنیم.

اگرچه ارزش‌های انسانی در شرایط مختلف یکسان باقی می‌ماند، اما ماهیت دنیای دیجیتال با دنیای حقیقی تفاوت‌های زیادی دارد. اگر به کودک خود مفهوم حریم شخصی، امانت‌داری، قانون پذیری و … را می‌آموزیم؛ شاید باید مصادیق متفاوتی را در دنیای حقیقی و مجازی برایش شرح دهیم.

کودک امروز بسیاری از آموزه‌های خود را از اینترنت دریافت می‌کند. با دوستان حقیقی و مجازی خود از طریق اینترنت در ارتباط است. اسباب‌بازی‌های او قادر به تعامل و تبادل اطلاعات‌ هستند. پاسخ تمام سؤال‌هایش را در اینترنت میابد. شاید حتی در فضایی مجازی تحصیل کند و فردا به‌عنوان یک متخصص از راه دور و به‌صورت مجازی کار کند.

آیا این کودک برای رشد و بالندگی در دنیای حقیقی-مجازی به‌اندازه کافی تعلیم‌دیده است؟

آیا ما به‌عنوان پدر و مادر این کودک، خود میدانیم برای ورود به دنیای دیجیتال چه مهارت‌هایی لازم است؟

در این اینفوگرافی ۸ مهارتی را می‌بینیم که DQIstitute لازمه ورود به دنیای دیجیتال می‌داند. 

 

اینفوگرافی های بیشتر در iott.ir

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]