اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960213248037149

انواع کبد چرب

کبد چرب چیست درمان طبیعی و گیاهی آن را بدانید

کد: 13960213248037149

https://goo.gl/BvxW6L

، کرج , (اخبار رسمی): کبد چرب ( Fatty liver ) یا استئاتوز واژه کلی برای اشاره به جمع شدن چربی در کبد است. وجود چربی در کبد، طبیعی می‌باشد. اما اگر این میزان از چربی بیشتر از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کل کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب دچار شده است. کبد چرب یک بیماری درمان پذیر است.

کبد چرب چیست و انواع کبد چرب بهمراه گرید آن در سایت سلامت دات لایف

توصیه می شود افراد مبتلا به این بیماری غذاهای سرخ شده نخورند. در رژیم غذایی کبد چرب، مصرف جگر، دل، قلوه، کله پاچه، مغز، کره و روغن جامد گیاهی برای فرد بیمار ممنوع است.

بیماری کبد چرب در چند دهه اخیر شیوع زیادی پیدا کرده است، یکی از دلایل عمده آن عدم مصرف مواد غذایی نامناسب و اضافه وزن می باشد. علایم بیماری کبد چرب جز در موارد شدید بروز نمی یابد، و بیماری در مراحل اولیه هیچ علائمی ندارد. کبد چرب در کودکان نیز ممکن بروز پیدا کند. درمان این بیماری  عمدتا با برطرف کردن علت و رژیم غذایی مناسب می باشد.

 

انواع کبد چرب

انواع کبد چرب عبارتند از:  کبد چرب غیرالکلی ، کبد چرب الکلی و کبد چرب حاد بارداری

 

رژیم غذایی کبد چرب

توصیه می شود افراد مبتلا به این بیماری غذاهای سرخ شده نخورند. در رژیم غذایی کبد چرب مصرف  جگر، دل، قلوه، کله پاچه، مغز، کره و روغن جامد گیاهی برای فرد بیمار ممنوع است. غذاها باید فرپز، آبپز و بخارپز باشد. مصرف گوشت قرمز باید محدود شود.
رعایت رژیم غذایی و کاهش وزن بهترین درمان کبد چرب است. بسیاری از بیماران با رژیم غذایی و کاهش وزن، از کبد چرب گرید ۲ و ۳۳ حتی نزدیک به خطر بهبود پیدا کرده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامت دات لایف

سلامت دات لایف مجموعه ای است از مقاله ها، خبرها، برنامه های کاربردی، مقاله های علمی، متون معتبر صفحات اینترنتی، و تجربه های افراد متخصص، تهیه شده است و قرار است همراه شما باشد تا نوید یک زندگی سالم را برای مردم فارسی زبان، از هر قشر و هر فرهنگ، به ارمغان آورد. سلامت دات لایف در دو نسخه ی نمایشی در کامپیوتر شخصی و گوشی های موبایل هوشمند از اردیبهشت ماه 1394 فعالیت اینترنتی خود را آغاز کرده است ، در حالی که مطالعات اولیه و فعالیت این تیم، از مهر ماه 1393 آغاز شده بود. تیم سخت کوش و متخصص سلامت دات لایف در تلاش است تا یاری گر ایجاد یک جامعه مجازی، برای رفع تمامی نیازهای یک زندگی سالم، باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی