اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960218248477077

چگونگی طراحی برج خنک کننده فایبرگلاس

کد: 13960218248477077

https://goo.gl/gPWlgV

، تهران , (اخبار رسمی): لازمۀ طراحی برج خنک کننده، علاوه بر داشتن مهارت و تجربه کافی، بهره گیری از اطلاعات آکادمیکی می باشد که شرکت فرآب صنعت توانسته است با تلفیق علم و سال ها تجربه، محصولی ارزشمند را به سفارش مشتریان تولید نموده و در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد.

برج خنک کننده

از آنجاییکه در کارخانه های صنعتی از تجهیزات بزرگ استفاده می شود همیشه با مشکل وجود گرمای بیش از حد مواجه می باشیم که برای رفع این مشکل، باید به استفاده از برج های خنک سازی روی آورد.

لازمۀ طراحی برج خنک کننده، علاوه بر داشتن مهارت و تجربه کافی، بهره گیری از اطلاعات آکادمیکی می باشد که شرکت فرآب صنعت توانسته است با تلفیق علم و سال ها تجربه، محصولی ارزشمند را به سفارش مشتریان تولید نموده و در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد.

متاسفانه امروزه مشاهده شده است که واحد های صنعتی کوچک، تنها با داشتن تجربه نا کافی، مشغول به تولید برج خنک کن می باشند که کیفیت لازم را نداشته و نیاز مشتریان را برآورده نخواهد نمود. از اینرو در این مقاله به نکات فنی در این راستا اشاره خواهیم نمود.

از آنجاییکه در کارخانه های صنعتی از تجهیزات بزرگ استفاده می شود همیشه با مشکل وجود گرمای بیش از حد مواجه می باشند که این گرما، نشات گرفته از دستگاه های موجود می باشد. برای برطرف نمودن این مشکل، مدیران فنی روی به استفاده از برج های خنک سازی و همچنین چیلر ها می روند تا عملیات خنک سازی را پدید آورند. مناسب ترین راهکار در این راستا  استفاده از برج خنک کننده می باشد و از آنجاییکه بحث راندمان بالا به میان می آید مناسب ترین پیشنهاد، استفاده از برج خنک کننده از جنس فایبرگلاس است زیرا این دستگاه با توجه به نوع عملکرد خود، قادر است براحتی دمای محیط و دستگاه ها را تا حد نرمال  کاهش و نگه دارد.

نکته ای که باید به آن توجه نمود آن است که وظیفه اصلی یک برج خنک کننده آن است که آبی را که در جریان خنک سازی موجود در دستگاه های واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می  گیرد به واسطه این محصول، خنک شده و دوباره به چرخه باز گردد.

 

آشنایی با موارد تشکیل دهنده برج خنک کننده

  • فن
  • پکینگ
  • حوضچه جمع آوری
  • قطره گیر
  • آب پخش کن
  • لوور
  • المیناتور

در رابطه با فن ها می توان به این نکته اشاره نمود که این قسمت برای انتقال دما مورد استفاده قرار می گیرد و دمای گرم محیط را به قسمت بیرون هدایت خواهد نمود.

وظیفه اصلی پکینگ ها، انتقال گرمای آب به هوا می باشد و در صورتیکه که کیفیت این قسمت بالا باشد، راندمان دستگاه بالا خواهد رفت.

انواع برج خنک کننده از جنس فایبرگلاس، در ۳ مدل طراحی و ساخته می شود

  1. برج خنک کننده مخروطی
  2. برج خنک کننده مکعبی
  3. برج خنک کننده صنعتی

 

طراحی انتقال حرارت

برج  خنک کن بر اساس جریان متقابل (Counter Flow) طراحی و بهترین کارایی را دارا می باشد. هوا از داخل سطوح خنک کننده (Fill) در تضاد با آب داغ عبور می کند. هوای خشک و سرد در  پایین سطوح خنک کننده در تماس با آبسرد در می آید که باعث حداکثر تبخیر و انتقال حرارت در سطوح خنک کننده می شود. شیارهای سطوح خنک کننده طوری اختیار شده اند که امکان گرفتگی آنها وجود ندارد و بیشترین سطح را برای واحد حجم در اختیار ما قرار می دهند. آب بصورت لایه نازکی در سطوح خنک کننده حرکت می کند و حداکثر سطح را برای خنک شدن  با هوای عبوری ایجاد می کند. شیارها دارای زاویه می باشند و سطوح بصورت معکوس روی هم چسبانده می شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فرآب صنعت

شرکت مهندسی فراب صنعت به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت تصفیه آب و فاضلاب با سابقه ایی بالغ بر ۱۰ سال، فعالیت خود را بر تصفیه آب و فاضلاب های شهری و پساب­های صنعتی متمرکز نموده است. این شرکت هم اکنون قادر است با تکیه بر دانش فنی کارشناسان و متخصصان خود و تکنولوژی­های پیشرفته شرکت آردا فرانسه و تجارب عملی بدست آمده در اجرای پروژه­های متعدد در داخل و خارج از ایران، مسائل مربوط به تصفیه آب و تصفیه و دفع فاضلاب را از فهرست مشکلات و چالشهای اجتماعات شهری و صنایع و مدیران درارتباط با آنها حذف نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | علم و آموزش