اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960516256707077

سپتیک تانک چگونه از آلودگی محیط زیست توسط فاضلاب جلوگیری می‌کند؟

کد: 13960516256707077

https://goo.gl/NSMTwD

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از سپتیک تانک فاضلاب یکی راهکارهای مناسب و موثر برای تجزیه، تصفیه، زدودن فاضلاب و جلوگیری از آلودگی محیط زیست است که این روش مقرون به صرفه برای تصفیه فاضلاب است.

سپتیک تانک از جنس پلی اتیلن دو جداره دفنی یکی از پر فروش‌ترین مدل های تولیدی سپتیک تانک فاضلابی برای استفاده کاربردی در تصفیه فاضلاب است.

استفاده از سپتیک فاضلابی با توجه به نوع طراحی آن، باعث می‌شود به شکل همزمان از دو روش و مسیر طبیعی و بیولوژیکی در راستای تصفیه و تجزیه فاضلاب استفاده شود.

استفاده از انواع مخازن سپتیک همچون سپتیک تانک پلی‌اتیلن با توجه به وجود راندمان مناسب آن برای تصفیه فاضلاب بهداشتی منازل مسکونی آپارتمانی یا مجتمع‌های تجاری، انتخابی مناسبی است که با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان و دریافت راندمان بالا برای حذف و زدودن فاضلاب بهداشتی، تا امروز توانسته است نیاز مشتری را برطرف کند و رضایت حداکثری مشتریان را به دست آورد.

به همین منظور یکی از پر فروش‌ترین مدل‌های تولیدی برای استفاده کاربردی، سپتیک تانک از جنس پلی‌اتیلن دو جداره دفنی است.

شرکت فنی مهندسی فرآب صنعت زلال، به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه تولید پکیج‌ها و سیستم‌های تصفیه فاضلابی، توانسته است تا با استفاده از دانش فنی روز دنیا و همچنین با تکیه بر دانش فنی و تجربی متخصصان فنی و ارشد خود، پروژه‌های موفق بسیار زیادی را در سراسر کشور به سرانجام رساند و رضایت کارفرما را به همراه داشته باشد.

با توجه به مدل طراحی انواع سپتیک تانک، عملکرد دستگاه به نوعی است که فاضلاب دفع‌شده از خروجی لوله‌های سرویس‌های بهداشتی، پس از آنکه وارد مخازن نگهداری فاضلاب سپتیک می‌شود به علت کاهش سرعت حرکت جریان فاضلاب، بخشی از مواد معلق و همچنین، مواد سنگین فاضلاب در مخزن ته‌نشین می‌شود و در این شرایط به صورت لجن در کف مخزن پدید خواهد آمد. سپس در مرحله بعد با توجه به آن که در این شرایط، فضای مناسبی برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌شود، باکتری‌های بی‌هوازی آزاد و فعال می‌شوند و شروع به تجزیه و هضم لجن موجود و مواد آلی در کف مخزن می‌کنند.

کارکرد باکتری‌ها با استفاده از انرژی تامین‌شده از تجزیه مواد آلی و معدنی صورت می‌گیرد که این مواد در فاضلاب ته‌نشین‌‌شده قرار دارد. بر خلاف باکتری‌های هوازی، این نوع از باکتری‌ها که به اصطلاح، باکتری بی‌هوازی به آن می‌گویند، فاضلاب و لجن موجود را احیا می‌کنند که در نتیجه این امر، فاضلاب به صورت مواد آلی ناپایدار تجزیه و بر اساس فعل و انفعلات موجود، در مخزن سپتیک تانک یا گندانبار به پساب تبدیل خواهد شد.

در این شرایط، خروجی را که از تصفیه فاضلاب به دست آمده است می‌توان به چاه جاذب، فاضلاب شهری و یا حتی به آب‌های سطحی که در مجاور دستگاه قرار دارند و مناسب مصارف کشاورزی است هدایت و استفاده کرد.

هنگامیکه تصفیه فاضلاب به صورت ناقص در مخازن سپتیک تانک صورت می‌گیرد در این شرایط، فاضلاب از طریق دو روش دفع می‌شود:

روش 1 - روش اول دفع پساب در زمین است که در این حالت، در صورتی که شرایط ایجاد چاه جذب‌کننده برای فاضلاب وجود داشته باشد و سطح آب موجود زیر زمینی پایین باشد یا شرایط به گونه‌ای باشد که امکان نفوذپذیری در زمین وجود نداشته باشد ولی سطح آب زیر زمینی بالا باشد، پساب باید در زیر سطح زمین پخش شود. در این روش، پساب با کمک یک شبکه از لوله‌های سوراخ‌دار موجود در زیر زمین که در عمق خاک به اندازه 45 تا 90 سانتی‌متر ایجاد شده است پخش می‌شود.

روش 2 - وارد کردن و هدایت پساب به فاضلاب شهری است. در این روش، پس از آن که عملیات مربوط به پیش‌تصفیه در مخازن سپتیک تانک صورت گرفت، پساب موجود در خروجی را می‌توان به فاضلاب شهری برای عملیات تکمیلی تصفیه فاضلاب هدایت کرد.

 

انواع سپتیک تانک

شرکت فرآب صنعت زلال، بزرگترین تولیدکننده و تامین کننده انواع مخازن سپتیک تانک در کشور است که با بهره‌گیری از خط تولید پیشرفته و روز دنیا در ایران، توانسته است نیاز مشتریان این محصول را با بالاترین کیفیت و راندمان را برطرف کند.

  1. سپتیک تانک پلی اتیلن
  2. سپتیک تانک فایبرگلاس
  3. سپتیک تانک بتنی

در سه مدل تولیدی فوق، سپتیک فاضلابی از جنس پلی اتیلن و بتنی به صورت استوانه عمودی و افقی با توجه به نیاز و ابعاد مورد نظر کارفرما طراحی و تولید و سپتیک تانک از جنس فایبرگلاس به شکل مکعب مستطیل تولید می‌شود.

 

سپتیک تانک پلی اتیلن

این مدل از محصولات فاضلابی، مواد مصرفی استفاده شده در ساخت سپتیک از نوع PE یا پلی اتیلن است که با گرید 100 و به صورت سه لایه است.

شرکت مهندسی فرآب صنعت با توجه به نیاز مشتریان و همچنین تامین سپتیک تا حجم 100 متری مکعبی (100000 لیتر) به صورت یکپارچه، به عنوان بزرگترین و معتبرترین شرکت تولیدکننده سپتیک تانک پلی اتیلن در کشور، مطرح و شناخته شده است که تا این لحظه، بزرگترین شرکت‌های دولتی، خصولتی و خصوصی و حتی افراد حقیقی برای استفاده از ویلاهای شخصی، این مدل از محصولات را سفارش می‌دهند و با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه، دستگاه خود را تحویل داده است.

از جمله مشتریان سپتیک تانک پلی اتیلن ساخته‌شده توسط شرکت مهندسی فرآب صنعت می‌توان به مجتمع تفریحی، تجاری مگامال، شرکت مهندسی مپنا، شرکت ملی حفاری ایران، استانداری استان خوزستان برای پروژهای کافه جزیره، سیدن و غیره، شرکت برق سیستان و بلوچستان، شرکت بهساز جنوب، شرکت ایران خودرو دیزل، شرکت سایپای کاشان، سپاه پاسداران برای پروژه‌های مربوط به قرارگاه خاتم‌الانبیا و کاله آمل هستند که پس از نصب و راه‌اندازی آن و مشاهده خروچی پساب، رضایت خود را اعلام کرده‌اند.

 

سپتیک تانک فایبرگلاس

سپتیک تانک از جنس فایبرگلاس از دیگر محصولات تولیدی این شرکت است که به صورت مکعب – مستطیل طراحی، تولید و اجرا می‌شود. این محصول با استفاده از الیاف پلی استر و پلی رزین تولید می‌شود که با توجه به نوع طراحی و اجرای آن، از مهمترین مزایای آن می‌توان به مواردی همچون اجرا و پیاده‌سازی سریع و راحت دستگاه، هزینه مناسب و پایین آن، کیفیت بالا و سبکی وزن و استفاده از فضای کمتر، ساخت مطابق با ابعاد و اندازه‌های درخواستی مشتریان با توجه به محدودیت در ساخت و عدم ایجاد جلبک در دستگاه اشاره کرد.

 

سپتیک تانک بتن مسلح

سپتیک تانک بتنی تولیدشده از جنس بتن مسلح، محصولی استوانه‌ای شکل است که در ساخت آن از سیمان تیپ پنج ضد سولفات بهره گرفته شده است.

در این نوع از سپتیک فاضلابی، داخل و خارج مخزن با استفاده از پلیمرهای شیمیایی به صورت ایزوله در آمده است که در ظرفیت‌های مورد نظر و درخواست مشتری طراحی، تولید و ساخته می‌شود.

 مخازن سپتیک بتنی بر اساس نیاز کارفرما به صورت پیش ساخته تولید می‌شود و به سراسر کشور قابل ارسال است که هنگام تحویل، در محل پروژه به راحتی توسط درخواست‌کننده یا کارفرما قابل نصب و راه‌اندازی است.

 

فرآیند سفارش، تولید و راه‌اندازی سپتیک تانک

پس از آن که مصرف‌کننده بر اساس نیاز خود با شرکت مهندسی فرآب صنعت، تماس گرفت و بر اساس ابعاد و اندازه‌های مورد نظر خود، سفارش دستگاه مورد نظر را نهایی کرد، طراحی و ساخت سپتیک تانک شروع خواهد شد. گفتنی است که قبل از شروع به تولید دستگاه، از طرف کارشناسان شرکت، نقشه‌های اجرایی برای کارفرما ارسال خواهد و پس از تایید کارفرما، دستگاه سفارشی ساخته خواهد شد. پس از ساخت، دستگاه به هر نقطه از کشور قابل ارسال خواهد بود.

متقاضی دستگاه باید قبل از آن که دستگاه به مقصد پروژه ارسال شود، بر اساس نقشه‌هایی که از قسمت فنی مهندسی شرکت فرآب صنعت دریافت کرده است به خاک‌برداری محل نصب اقدام کند  و پس از دریافت محصول، با هماهنگی واحد مهندسی فرآب صنعت، مخزن سپتیک تانک را نصب و راه‌اندازی کند.

در بخش زیر به نکاتی در همین چارچوب اشاره می‌کنیم:

در صورتی که محل نصب سپتیک، مسیر تردد ماشین‌آلات سنگین است، برای این قسمت باید با استفاده از فنس، جداسازی صورت گیرد. همچنین، عمق محل نصب دستگاه سپتیک باید به صورتی باشد که خروجی فاضلاب مورد نظر به صورت ثقلی قادر باشد تا وارد لوله‌های سپتیک تانک شود.

محل نصب دستگاه باید حداقل به میزان 10 متر از ساختمان‌های مجاور و همچنین 30 متر از چاه‌های آب اطراف محل نصب فاصله داشته باشد.

یکی از نکات بسیار ضروری که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، زیرسازی مناسب و رگلاژ محل نصب سپتیک تانک است که باید آن را با دقت انجام داد. شیب سطح زیر سپتیک تانک برای این منظور باید صفر درصد در نظر گرفته شود و در انتها، حداقل فاصله مناسب دستگاه تا ساختمان‌های مجاور، سه متر است.

با توجه به موارد اشاره شده، در صورتی که هرگونه سوال فنی و تخصصی در زمینه انواع سپتیک تانک دارید می توانید با کارشناسان فنی شرکت با شماره تماس‌های 02126318332 – 02126318333 یا 09123355960 تماس و از مشاوره رایگان این شرکت بهره بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فرآب صنعت

شرکت مهندسی فراب صنعت به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت تصفیه آب و فاضلاب با سابقه ایی بالغ بر ۱۰ سال، فعالیت خود را بر تصفیه آب و فاضلاب های شهری و پساب­های صنعتی متمرکز نموده است. این شرکت هم اکنون قادر است با تکیه بر دانش فنی کارشناسان و متخصصان خود و تکنولوژی­های پیشرفته شرکت آردا فرانسه و تجارب عملی بدست آمده در اجرای پروژه­های متعدد در داخل و خارج از ایران، مسائل مربوط به تصفیه آب و تصفیه و دفع فاضلاب را از فهرست مشکلات و چالشهای اجتماعات شهری و صنایع و مدیران درارتباط با آنها حذف نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید