اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960323251780404

واردات غیرقانونی و محصول تقلبی چالش بازار قهوه در ایران

کد: 13960323251780404

https://goo.gl/vaAtSW

، تهران , (اخبار رسمی): صنعت قهوه در ایران یک بازار رو‌به‌رشد است و همین امر سبب شده تا برندهای مطرح جهانی در ایران حضور پیدا کنند. در کنار پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بازار قهوه در ایران، فعالان صنعت قهوه معتقدند واردکنندگان این محصول در سال‌های اخیر با دو چالش مهم روبرو بوده‌اند؛ واردات غیرقانونی و محصولات تقلبی در بازار.

واردات غیرقانونی و محصول تقلبی چالش بازار قهوه در ایران

البته واردکنندگان قهوه با مسئله کالای تقلبی نیز روبرو هستند. چرا که قهوه‌ای که به‌صورت قاچاق به‌عنوان یک محصول اصل عرضه می‌شود، ممکن است یک قهوه تقلبی باشد که حتی تاریخ مصرف آن نیز معتبر نباشد

قهوه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است و در ایران نیز گرایش به نوشیدن قهوه روزبه‌روز در حال افزایش است. صنعت قهوه در ایران یک بازار رو‌به‌رشد است و همین امر سبب شده تا برندهای بزرگ و مطرح جهانی در ایران حضور پیدا کنند. در کنار پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بازار قهوه در ایران، فعالان صنعت قهوه معتقدند واردکنندگان این محصول در سال‌های اخیر با دو چالش مهم روبرو بوده‌اند؛ واردات غیرقانونی و محصولات تقلبی در بازار.

به گفته فعالان این صنعت، قاچاق قهوه و عرضه محصولات تقلبی در بازار، فعالیت در این حوزه را تهدید می‌کند و به همین دلیل، بسته‌شدن راه‌های قاچاق محصول ضروری است. از سوی دیگر، سلامت و تضمین کیفیت قهوه نیز اهمیت ویژه‌ای دارد که برندهای معتبر دنیای قهوه نیز روی این دو مسئله تاکید دارند. سلامت و تضمین کیفیت محصول، با نظارت مسئولان نسبت به مسئله قاچاق کالا و آگاه‌سازی مصرف‌کنندگان به استفاده از محصولات دارای کد رهگیری، قابل کنترل است تا در نهایت محصولی با کیفیت و اصل به دست مصرف‌کنندگان برسد که دغدغه اصلی فعالان این صنف نیز همین است.

 بهالدین سادات طهرانی، مدیرعامل سازیبا که نماینده رسمی قهوه ایلی در ایران است، درباره چالش‌های این صنعت می‌گوید: «تعرفه گمرکی در نظر گرفته شده برای قهوه، تعرفه یک کالای لوکس است. با این وجود ما در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا قیمت قهوه وارداتی ایلی را در ایران مناسب نگه داریم. اما باید توجه کرد که بالا بودن تعرفه‌ها از یک سو شرایط را برای واردکنندگان دشوار می‌کند و از سوی دیگر باعث قاچاق و واردات غیرقانونی می‌شود.» وی با اشاره به اهمیت اطمینان از اصل بودن محصول ادامه می‌دهد: «البته واردکنندگان صنعت قهوه علاوه بر معضل وارادات غیرقانونی با مسئله کالای تقلبی نیز روبرو هستند. چرا که قهوه‌ای که به‌صورت قاچاق به‌عنوان یک محصول اصل عرضه می‌شود، ممکن است یک قهوه تقلبی باشد که حتی تاریخ مصرف درج شده روی آن نیز معتبر نباشد. از این‌رو مصرف‌کنندگان قهوه‌های وارداتی در ایران باید هنگام تهیه محصول به برچسب کد رهگیری کالا که توسط نمایندگان رسمی ارائه می‌شود، توجه کنند.»

قهوه ایلی نزدیک به هفت سال است که به‌صورت رسمی در ایران حضور دارد و این محصول در سراسر کشور در دسترس است. این قهوه که در جهان به‌عنوان یک قهوه باکیفیت و با استاندارد بالا شناخته می‌شود، در حال حاضر به 140 کشور  دنیا صادر می‌شود. در ایران نیز شرکت سازیبا به‌عنوان واردکننده قهوه ایلی همواره تلاش کرده است با توجه به افزایش شناخت بیشتر مصرف‌کننده از قهوه، بهترین محصول را به‌ دست مصرف‌کنندگان ایرانی برساند.

گفتنی است گروه شرکت‌های سازیبا علاوه بر نمایندگی رسمی قهوه ایلی در ایران، در سه بخش آرایشی بهداشتی، ضدعفونی کننده‌های تخصصی و صنایع غذایی در حال فعالیت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازیبا

گروه شرکت‌های سازیبا در سال 1377 فعالیت خود را با هدف ایجاد پل ارتباطی میان شرکت‌های معتبر بین‌المللی و فعالان عرصه صنعت، جهت ترکیب دانش جهانی و ارائه راه حل‌های نوین بومی سازی شده در صنایع مختلف آغاز نمود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]