اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960328252237299

هر هفته یک مقاله جدید و تحلیلی در رسانه‌های گروه تبلیغات نویک بخوانید

تاثیر شناخت رفتار مصرف‌کننده در تبلیغات

کد: 13960328252237299

https://goo.gl/WJrd5R

، تهران , (اخبار رسمی): می‌دانیم که مدل STP در بازارایابی یکی از بهترین راه‌کارهای اثر بخشی در پیشبرد اهداف سازمانی است، آنجایی که بتوانیم بازار را به بخش های کوچک تر تقسیم کنیم، در هر بخش هدف‌گذاری انجام دهیم و سپس در ذهن مخاطب و مصرف‌کننده ماندگاری ایجاد کنیم.

تاثیر شناخت رفتار مصرف کننده در تبلیغات

در رقابت بین صاحبان کسب و کار در امور بازاریابی و افزایش سهم بازار برد با آن کسی است که بتواند به درستی نیاز مخاطب را شناسایی کند و به درستی نیز به آن پاسخ دهد.

 چگونه بخش‌بندی را به درستی انجام دهیم؟
یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که باید به آن توجه کرد رفتار مصرف‌کننده و شناخت آن است. همه ما می‌دانیم که بازاریابی علم نیست، یک هنر است. از علوم مختلف در راستای هنرنمایی‌های خود بهره می‌گیرد اما به دلیل زیادبودن متغیرهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، آداب و رسوم مردم و حتی شرایط جغرافیایی مناطق مختلف باید به طرز ماهرانه و هوشمندانه در ارتباط با موضوعات بازاریابی تصمیم گرفت.
برای شناسایی درست رفتار مصر‌ف‌کننده باید بدانیم مردم از نظر اقتصادی به 10 دهک درآمدی تقسیم می‌شوند. هم‌چنین به 10 دهک فرهنگی نیز تقسیم تقسیم می‌شوند.
بهترین نوع مخاطب آن دسته از مردم هستند که دهک‌های اقتصادی آن‌ها با دهک فرهنگی‌شان منطبق باشد. گروهی از مردم که دهک اقتصادی آنها با دهک فرهنگی‌شان منطبق نباشد به شدت غیر قابل پیش‌بینی می‌شوند!
از همین منظر باید بدانیم که رفتار مصرفی در بین افراد بسیار فقیر و بسیار ثروتمند شبیه به هم است و افرادی که از نظر اقتصادی در دهک‌های متوسط قرار می‌گیرند گاهی رفتارهای افراطی یا تفریطی دارند.
با  چند مثال مختلف به  تاثیر این موضوعات در حوزه تبلیغات می‌پردازیم.
افرادی ثروتمند و  فقیر هر دو رفتار مصرفی روزانه دارند. پایین و بالا رفتن قیمت در برآورده‌سازی نیازهای‌شان تاثیری نخواهد داشت و هیچ‌گاه به دنبال ذخیره‌سازی، احتکار یا پس‌انداز ملزومات مصرفی نیستند. اما افرادی که در دهک‌های اقتصادی متوسط قرار می‌گیرند در موارد خاصی به دنبال تظاهر کردن به اشرافی‌‌گری هستند و در موارد خاصی هم بسیار درویشانه زندگی می‌کنند. این قشر متوسط جامعه هستند که باعث ایجاد رونق یا رکود می‌شوند و در اکثر مواقع مواد مصرفی و ملزومات حیاتی زندگی‌شان را پس انداز می‌کنند.
حال باید بدانیم که در بخش‌بندی بازار هدف کسب و کارمان مخاطب را به درستی شناسایی کنیم و در قدم بعد برای هدف‌قرار دادن آن‌ها در تبلیغات رفتار و الگوی خرید و مصرفی‌شان را به درستی بشناسیم و پیشنهادات و ترفیعات فروش را در تبلیغات با توجه به نوع رفتار آنها معماری و طراحی کنیم.
مدیران بازاریابی و تبلیغات باید به درستی رده‌های سنی مختلف را بشناسند و بدانند که هر کدام از آن‌ها به طور معمول و با توجه به سطح درآمد و جایگاه اجتماعی و فرهنگی‌شان چگونه ترغیب به خرید و استفاده از خدمت محصول ما می شوند. سپس به محصول در ذهن مخاطب جایگاه درست بدهند و تبلیغات را به طرز اثربخشی طراحی و اجرا کنند.
در رقابت بین صاحبان کسب و کار در امور بازاریابی و افزایش سهم بازار برد با آن کسی است که بتواند به درستی نیاز مخاطب را شناسایی کند و به درستی نیز به آن پاسخ دهد. به عبارت ساده‌تر وظیفه یک مدیر بازاریابی و تبلیغات، داشتن درک درست از نیاز مخاطب و ارائه یک راهکار برای رفع آن و یا ایجاد یک مسیر برای هموار ساختن و ساده‌ترکردن مسیر مورد نظر مخاطب است.


منبع: گروه تبلیغات نُویک

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تبلیغات نُویک

کارگروه مشاوره طراحی‌گرافیک، چاپ، تبلیغات و بازاریابی طراحی تخصصی کمپین‌های تبلیغاتی، لوگو، پوستر، بروشور، کاتالوگ، ست اوراق اداری، اینفوگرافیک

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]