اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960328252257299

ضرورت توجه به برندینگ و به‌کارگیری نیروی متخصص بازاریابی در کسب و کارها

کد: 13960328252257299

https://goo.gl/wt9vQK

، تهران , (اخبار رسمی): هر سازمان خدماتی یا تولیدی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. بخش‌های تولید و ارائه خدمات، مالی و اداری و بخش بازاریابی و فروش. متاسفانه در جامعه کسب و کاری امروز ما بسیاری از صاحبان کسب و کار، اهمیت وجودی دپارتمان بازاریابی را دست‌کم گرفته‌اند و از آن غافلند.

ضرورت توجه به برندینگ و به کارگیری نیروی متخصص بازاریابی در کسب و کارها

افزایش تخصص سازمان‌ها در مولفه‌های مختلف بازاریابی علاوه بر گسترش سهم بازار و ایجاد نقدینگی مطلوب‌تر می‌تواند به تداوم مسیر برندسازی و تبدیل یک نام تجاری به نام تجاری ماندگار و برندینگ نیز کمک کند.

به گزارش گروه تبلیغات نُویک، نگاهی گذرا اما واقع‌بینانه به تاریخ به ما نشان می‌دهد که انسان از نظر کسب و کار چند عصر مختلف را پشت سر گذاشته است. نخستین دوران عصرکشاورزی و برآورده‌سازی نیازها در سطح اقتصاد خانوار بود. مازاد بر نیاز از طریق تبادل با سایر خانوارها و در بازارهای سنتی و محلی به فروش می‌رسید. پس از رخ‌داد انقلاب صنعتی و هنگامی که هنری فورد فقط اتوموبیل  مدل T رنگ مشکی تولید می‌کرد بشر در عصر تولید به سر می‌برد. مصرف‌کننده لاجرم باید بسته به سلیقه تولیدکنندگان خرید می‌کرد. پس از ایجاد رقابت در تولید، کسب و کارها وارد عصر و عرصه فروش شدند. رقابت در تولید سبب شد تا تولیدکنندگان سلیقه مصرفکننده محصولات خود را در مولفه‌های تولید دخیل کنند. اما این موضوع تازه ابتدای مسیر بود. پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌هایی، کسب و کارها به دوره بازاریابی وارد شدند. آنجایی که تولیدی‌ها برای فروش محصولات خود باید به مشتریان پیشنهادات مختلف و ترغیب‌کننده می‌دادند و بر اساس نیازسنجی از خواسته‌های مشتریان و مصرف‌کنندگان به تولید و عرضه محصولات خود دست می‌زدند. در همین مسیــــــر و در عصر بازاریابی چرخه عمر محصول به همراه  بازاریابـی ( 4P ) می‌توانست برنده رقابت را مشخص کند. از سال 2000 تولید‌کنندگان کالا و عرضه‌کنندگان خدمت، محصول عصر برندینگ هستند.
پس از گذر از این مقدمه باید به نکاتی هرچند بدیهی اما بسیار پایه‌ای و مهم اشاره می‌کنیم.
همان‌گونه که اشاره کردیم هر سازمان خدماتی یا تولیدی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. اول بخش تولید و ارائه خدمات، دوم بخش مالی و اداری و سوم بخش بازاریابی و فروش. 

یکی از حیاتی‌ترین ارکان سازمان بخش بازاریابی و فروش آن است. باید توجه داشت که فروش بخش جزئی از فرایند بازاریابی است. به طور کلی ما بازاریابی را این‌طور توصیف می‌کنیم که بازاریابی هنر معاشرت با مردم است. آنجایی که شما بتوانید نیاز مردم را به درستی تشخثیص دهید و برای رفع آن نیاز بکوشید.
برای شفافیت رویکرد شما نسبت به امر بازاریابی بیان این نکته خالی از لطف نیست که در جلسات مذاکرات تجاری ما سه نتیجه را اثربخش و موفقیت‌آمیز می‌دانیم.
اول این‌که بتوانیم با ترتیب‌دادن جلسه مذاکره و طی مراحل بازاریابی مخاطب خود را به مشتری بالفعل تبدیل کنیم و فروش صورت بگیرد.
دوم این‌که با طی مسیر در راه مذاکره و بازاریابی مخاطب را به مشتری بالقوه تبدیل کنیم.
سوم آنکه اگر تلاش ما در این مسیر منجر به فروش در حال یا آینده نشده است مخاطب را تبدیل به مبلغ کالا، خدمات و یا سازمان خود کنیم.
نیروی متخصص بازاریابی در سازمان به مدیران آن کمک می‌کند تا با مطالعه صحیح و اصولی شرایط بازار بتواند به درستی بازار را تقسیم کند (segmentation)  سپس هدف‌گیری در بازار را انجام دهد (targeting ) و  به وسیله تعیین جایگاه در بازار (positioning) رتبه‌ای شفاف، متمایز و مطلوب در ذهن مصرف‌کنندگان ایجاد کند.
افزایش توان و تخصص سازمان‌ها در مولفه‌های مختلف بازاریابی و قرار گرفتن در مسیر صحیح و اصولی مارکتینگ علاوه بر گسترش سهم بازار و ایجاد نقدینگی مطلوب‌تر می‌تواند به تداوم مسیر برندسازی و تبدیل یک نام تجاری به نام تجاری ماندگار و برندینگ نیز کمک کند.

نویسنده: حسین فکور

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تبلیغات نُویک

کارگروه مشاوره طراحی‌گرافیک، چاپ، تبلیغات و بازاریابی طراحی تخصصی کمپین‌های تبلیغاتی، لوگو، پوستر، بروشور، کاتالوگ، ست اوراق اداری، اینفوگرافیک

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]