اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960407253017358

بررسی و تعمیر صدای دوچرخه

کد: 13960407253017358

https://goo.gl/mNr9pY

، تهران , (اخبار رسمی): سر و صدای دوچرخه مثل جیرجیر کردن، غیژ غیژ و یا صدای کلیک، در زمانی که دوچرخه خود را می‌رانید بسیار آزار دهنده است و همه آنها ممکن است ناشی از یک آسیب جدی، تنها به علت تنظیمات نادرست باشد، که در نهایت به شما صدمه می‌زند یا موجب خرابی دوچرخه می شود.

به گزارش فروشگاه اینترنتی دونینو، با استفاده از روش‌های زیر می‌توان صدای زنجیر چرخ دوچرخه را برطرف کرد:


رفع صدای جیر جیر زنجیر چرخ:

جیر جیر زنجیر چرخ نیاز به روغن کاری دارد. برای این کار باید دوچرخه را روی استند (پایه) قرار دهید و یا به دیوار تکیه دهید؛ به شکلی که پدال آزادانه حرکت کند. قطره قطره از روغن مخصوص زنجیر چرخ بر روی زنجیر بریزید و پدال را بچرخانید تا روغن به چرخ دنده‌ها هم برسد.

قبل از سوار شدن حتما با دستمال روغن اضافی زنجیر چرخ را بگیرید و به سمت عقب رکاب بزنید. اگر زنجیر چرخ زنگ زده است، باید حتما به فروشگاه یا تعمیرگاه مخصوص دوچرخه بروید تا آن را تعویض کنید.

 

رفع صدای کلیک زنجیر چرخ:

صدای کلیک معمولا به این علت است که زنجیر از روی چرخ دنده‌های عقب می‌پرد که با تنظیم کشش کابل شانژمان عقب، می‌توان آن را ثابت کرد. بنابر نوع دوچرخه ای که سوار می‌شوید، پیچ نگهدارنده ترمز در اهرم ترمز، کابل ترمز و یا نزدیکی شانژمان عقب وجود دارد.

پیچ نگهدارنده ترمز را به اندازه یک چهارم بچرخانید. اگر می‌خواهید که زنجیر روی دنده کوچکتر قرار گیرد، آن را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. گرداندن پیچ اهرم نگه دارنده در جهت عقربه‌های ساعت، زنجیر را بر روی چرخ دنده بزرگتر قرار می‌دهد.

اگر به طور کامل این کار را انجام دادید و نتیجه نگرفتید، حتما باید دوچرخه خود را به یک تکنسین نشان دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی دونینو

فروشگاه اینترنتی دونینو با شعار «دنیایی نو به همراه سلامت و شادابی» با هدف رفع نیاز های تفریحی و ورزشی در نظر دارد تا با توسعه فعالبت خود در سطح کشور، برطرف کننده نیازهای ورزشی و تفریحی کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تجهیزات ورزشی