اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960417253797358

چه قسمت‌هایی از دوچرخه باید روغن‌کاری شود؟

کد: 13960417253797358

https://goo.gl/BAJ3At

، تهران , (اخبار رسمی): تمیز‌کردن دوچرخه از مهم‌ترین اقدامات مربوط به محافظت و نگه‌داری از دوچرخه به شمار می‌آید. بعد از تمیزکردن، دومین عامل مهم در افزایش عمر دوچرخه روغن‌کاری مناسب آن است.

چه قسمتهایی از دوچرخه باید روغن کاری شود؟

اولین و مهم‌ترین قدم برای روغن‌کاری دوچرخه، انتخاب یک روغن مناسب است.

به گزارش روابط عمومی فروشگاه اینترنتی دونینو، بسیاری از دوچرخه‌سواران حتی حرفه‌ای، بدون آگاهی لازم به روغن یا گریس‌کاری دوچرخه می‌پردازند و به آن آسیب می‌رسانند. اولین و مهم‌ترین قدم برای روغن‌کاری دوچرخه، انتخاب یک روغن مناسب است. از یک تعمیرکار باتجربه دوچرخه در این مورد سوال کنید. به این توجه کنید که از روغنی استفاده کنید که برای بیش‌تر قسمت‌های دوچرخه کاربرد داشته باشد. 
هم‌چنین برای قسمت‌هایی که محکم به هم چسبیده شده‌اند (مانند یاتاقان) از گریس استفاده کنید. نکته مهم قبل از روغن‌کاری تمیز‌کردن دوچرخه است. اگر یک دوچرخه کثیف را روغن‌کاری کنید، چیزی جز کثیفی بیش‌تر برای آن به ارمغان نیاورده‌اید!

زنجیر

زنجیر قسمتی از دوچرخه است که بیش‌تر از سایر قسمت‌ها نیاز به روغن‌کاری دارد. در فصل زمستان، وقتی در زیر باران برای مدت طولانی دوچرخه‌سواری می‌کنید، بعد از رسیدن به خانه حتما زنجیر را روغن‌کاری کنید (البته اول آن را خشک کنید). در تابستان، اگر هر روز دوچرخه‌سواری می کنید 2 تا 3 بار در ماه زنجیر دوچرخه را روغن‌کاری کنید. برای این کار، ابتدا زنجیر را بچرخانید و در همین حین قطرات روغن را بر محور های زنجیر بریزید. سپس زنجیر را روی تمام دنده‌ها بیاندازید تا بتواند با تمامی اجزای موجود در عقب و جلو دوچرخه کار کند. با یک کهنه یا پارچه نخی زنجیر را خشک کنید (یعنی روغن اضافی را بگیرید). لمس‌کردن زنجیر باید احساس رطوبت به شما دهد، نه این‌که از زنجیر روغن بر زمین ریخته شود! 
سایر قسمت‌ها نیاز به روغن زیادی ندارند. اگر احساس کردید سایر قسمت‌ها خشک است یا سر و صدایی از آن‌ها شنیده شد، کمی روغن به آن قسمت‌ها آغشته کنید.

شاخک‌های ترمز

در هنگام روغن‌کاری شاخک‌های ترمز مواظب باشید که قطرات روغن روی قاب چرخ یا صفحات ترمز نریزد و از قدرت ترمز بکاهد. روی قسمت‌هایی که با فلش مشخص شده‌اند کمی روغن بریزید و با انگشتان خود تمامی قسمت‌ها را روغنی کنید.

دسته ترمز (شاهین ترمز)

تمامی قسمت‌های مشخص‌شده در تصویر باید روغن کاری شوند. در این مورد نیز، کمی روغن ریخته و ادامه آغشته کردن روغن را با انگشتان خود ادامه دهید. شاهین ترمز را بگیرید تا تمامی نقاط آن در تماس با روغن قرار گیرد و بسیار روان کار کند.

کابل‌ها

اگر توانستید کابل‌های دنده و ترمز را از فریم جدا کنید و با انگشتان‌تان کمی روغن به آن‌ها بمالید.

شانژمان

قطراتی از روغن را روی قسمت‌های مشخص‌شده شانژمان بریزید. سپس با دستان خود آن را در جهت‌های مختلف حرکت دهید تا تمامی قسمت‌های آن به روغن آغشته شود.

چرخ‌های دوار

این چرخ‌های کوچک بسیاری از روغن زنجیر را به خود آغشته می‌کنند، اما بد نیست که کمی روغن به آن‌ها بمالید. در هنگام اضافه‌کردن روغن حتما زنجیر دوچرخه را به چرخش در آورید تا با تمامی قسمت‌های درگیر کار شود.

سیستم مکانیکی جلو

سیستم مکانیکی جلو شامل سیتم تعویض دنده جلو، پیچ‌ها و ... است. پیچ‌ها و نقاط محورمانند و مفصل‌مانند را روغن‌کاری کنید و در آخر روغن اضافی را پاک کنید.

دوچرخه‌ها به مقدار زیادی روغن نیاز ندارند و همین حد کم به تمامی اجزا نشت خواهد کرد. روغن اضافی باعث جمع‌شدن کثیفی و ایجاد خرابی می‌شود. این یکی از اشتباهات متداولی است که دوچرخه‌سواران مبتدی مرتکب آن می‌شوند. از یک کهنه یا پارچه نخی برای گرفتن روغن اضافی استفاده کنید.
با خواندن این مقاله علمی دیگر نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنید. یک روغن دوچرخه مرغوب پیدا کنید،‌ دوچرخه خود را به صورت حرفه‌ای تمیز کنید و تمامی نقاط گقته‌شده را روغن‌کاری کنید. همیشه به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر مواظب دوچرخه خود باشید، عمر و دوام آن بیش‌تر خواهد شد.

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی دونینو

فروشگاه اینترنتی دونینو با شعار «دنیایی نو به همراه سلامت و شادابی» با هدف رفع نیاز های تفریحی و ورزشی در نظر دارد تا با توسعه فعالبت خود در سطح کشور، برطرف کننده نیازهای ورزشی و تفریحی کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجهیزات ورزشی