اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960518256957358

توصیه‌هایی برای حل مشکلات اسکوترهای برقی

کد: 13960518256957358

https://goo.gl/oajUL8

، تهران , (اخبار رسمی): همان طور که می‌دانید اسکوتر برقی هوشمند وسیله‌ای جدید و جذاب برای تفریح و سواری است که افراد با هر سن و سالی که باشند می‌توانند از این وسیله استفاده کنند.

حل مشکلات اسکوترهای برقی
توصیه‌هایی برای حل مشکلات اسکوترهای برقی

باتری اسکوترها را می‌توانیم تعمیر کنیم اما توصیه ما حتما تعویض باتری اسکوتر با یک باتری نو و با کیفیت است.

افرادی که از اسکوتر برقی شارژی استفاده می‌کنند به شدت به دنبال راهکاری هستند تا بتوانند سرعت اسکوتر خود را افزایش دهند و از سواری با این دستگاه لذت بیشتری ببرند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا راهکاری را به شما آموزش دهیم تا بتوانید با سرعت بیشتری اسکوتر سواری کنید و لذت ببرید.

 

چگونه سرعت اسکوتر برقی خود را افزایش دهیم

زمانی که قصد خرید اسکوتر برقی را دارید توجه داشته باشید که اسکوتر هوشمند خریداری کنید، زیرا اسکوترهای قدیمی بسیار کند هستند و اغلب افراد رغبتی برای سوار شدن بر روی این دستگاه‌ها را ندارند. برای اینکه بتوانید سرعت اسکوترهای برقی هوشمند را افزایش دهید، لازم است بردهای اسکوترتان را عوض کنید. این کار خیلی هم سخت نیست و فقط با باز کردن چند پیچ کوچک و در آوردن سوکت های برد به راحتی می‌شود برد قدیمی را با برد جدیدتری تعویض کرد. 

این بردهای جدید قابلیت افزایش سرعت و حرکت دارند و کاربر با نصب این بردهای جدید روی اسکوتر خود می‌تواند سرعت دستگاه را افزایش دهند و از سواری با اسکوتر لذت بیشتری ببرد. بردهای جدید بر عکس بردهای بی‌کیفیت قدیمی، زود خراب نمی‌شوند و کاربر برای مدت طولانی می‌تواند از اسکوتر خود استفاده کند. برای اینکه از کیفیت اسکوتری که خریداری می‌کنید مطمئن شوید، دستگاهی را خریداری کنید که دارای گارانتی و اگر برای دستگاه مشکلی ایجاد شود شرکت تولید‌کننده آن پاسخ‌گو باشد.

به یاد داشته باشید اسکوترهای برقی که چرخ‌های آنها بزرگتر ازحد معمول 6 یا 8 اینچ باشند، از سطح زمین ارتفاع بیشتری دارند و در نتیجه سرعت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به هشدارهایی که نمایشگر اسکوتر قبل از آنکه شارژ دستگاه کاملا تمام شود به شما می‌دهد، دقت کنید. زمانی که شارژ دستگاه فول باشد توان بیشتری دارد تا شما بتوانید با حداکثر سرعت حرکت و سواری خوبی را تجربه کنید.

نسل جدید اسکوترهای قدیمی که فقط مورد استفاده کودکان ما بود اسمارت بالانس ویل یا همان اسکوتر های برقی هستند که با تغییراتی بزرگ برای اکثر سنین از 10 تا 40 سال نیز قابل استفاده شده‌اند.
بدنه این دستگاه ها از آلومنیوم مقاوم ساخته شده است که این امکان را به کاربران می‌دهد تا اگر در بین وزن 30 تا 120 کیلوگرم هستند به راحتی بتوانند از این اسکوترها بدون اینکه مشکلی برایشان پیش آید استفاده کنند. اسمارت بالانس‌ها مانند ظاهر ساده خود کاربردی نیز ساده دارند و شخص استفاده‌کننده از این دستگاه به راحتی در مدت زمان کمتر از پنج دقیقه می‌تواند به راحتی از این وسیله سواری بگیرد.


نحوه کار با بلوتوث و ریموت اسمارت بالانس ویل

از این دستگاه می‌توانید به راحتی در اکثر پارک‌ها، فروشگاه‌ها یا حتی برای عبور و مرور و رسیدن به محل کارتان استفاده کنید. برای استفاده و سواری‌گرفتن از اسکوتر برقی فقط کافیست برای بار اولی که می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید از شخص دیگری یا تکیه‌گاه محکمی کمک بگیرید تا بتوانید تعادلتان را حفظ کنید.
برای اینکه این محصول طرفداران بیشتری پیدا کند، طراحان وسایل ورزشی و تفریحی لوازم جانبی متعددی برای این دستگاه طراحی کرده‌اند که به جذابیت زیاد این دستگاه افزوده است. بلوتوث، ریموت و اسپیکر از جمله این لوازم جانبی‌ هستند که به راحتی ما در استفاده از اسکوتر برقی کمک می‌کنند.
ریموت برای روشن و خاموش کردن و زیاد و کم کردن سرعت این دستگاه طراحی شده است و با وجود بلوتوث داخل دستگاه این امکان به کاربر داده می‌شود تا بتواند از طریق تلفن همراه خود هر آهنگی که دوست دارد به راحتی به دستگاه انتقال دهد و توسط اسپیکرهای تعبیه شده روی دستگاه با صدای بلند و واضحی گوش دهد و از آن لذت ببرد.

 

علت کم‌شدن عمر باتری اسکوتر اسمارت؟

یکی دیگر از مواردی که عمر باتری اسکوتر شارژی را  کم می‌کند، این است که اسکوتر را مدت زیاد زیر شارژ قرار می‌دیم. 

چند نکته وجود دارد که می‌توانید طول عمر باطری اسکوتر را افزایش دهید:

1 - تا زمانی که چراغ آلارم قرمز و بوق اخطار باطری اسکوتر روشن نشده است، از شارژ کردن اسکوتر خودداری کنید.

2 - بلافاصله پس از شارژشدن اسکوتر ( تغییر رنگ چراغ شارژر از قرمز به سبز ) شارژر را جدا کنید.

3 - هرگز اسکوتر را برای مدت طولانی مثلا شب تا صبح، تحت شارژ قرار ندهید.

4 - در اسکوترهایی که ریموت کنترل دارند، خاموش‌کردن توسط ریموت کنترل، اسکوتر را کاملا خاموش نمی‌کند بلکه به حالت آماده‌به‌کار می‌برد. بنابراین اسکوتر روشن و باطری در حال تخلیه شدن است.

از آنجایی که باتری‌های شارژی تعداد دفعات مشخصی شارژ و دشارژ می‌شوند، باید تا حد امکان دفعات شارژ را کم کرد.

 

علت خرابی اسکوترهای برقی هوشمند

برخی سوالات در مورد خرابی اسکوتر به شرح زیر است:

هنگام استفاده از اسکوتر، یکباره اسکوتر خاموش می‌شود یا اینکه مدت شارژ دستگاه اسکوتر خیلی کوتاه است. یعنی با توجه به اینکه دستگاه اسکوتر آلارم شارژ می‌دهد اما به محض وصل‌کردن اسکوتر به شارژر، چراغ شارژر سریعا سبز می‌شود. 
 باتری اسکوتر را فول شارژ کرده‌ایم، اما در زمان استفاده از اسکوتر، دستگاه اسکوتر در مدت زمان کمتر از یک ساعت شارژ خالی می‌کند.

به احتمال بالای 90 درصد باتری اسکوتر معیوب و یا فاسد شده است.
خرابی باتری اسکوتر دلایل منحصربه‌فردی دارد و فاسد شدن باتری اسکوتر هم موضوع دیگری است که در موردش توضیحاتی خواهیم داد.
باتری اسکوترها از نوع باتری‌های لیتیومی هستند. اگر دقت کرده باشید باتری گوشی موبایل، باتری لپ تاپ، باتری تلفن های بیسیم و موارد مشابه، همه لیتیومی هستند و می‌بینیم که باتری موبایل و یا لپ تاپ بعد از مدتی حدود 1 تا 2 سال فاسد می‌شود و باید با یک باتری نو جایگزین کنیم.
اما خرابی باتری لیتیوم دلایل خاص خودش را دارد:
باتری‌های لیتیوم شرایط نگهداری خاصی دارد که اگر مصرف‌کننده این باتری‌ها نکاتی را رعایت بکند عمر این دست باتری‌ها به حداکثر می‌رسد.
اما اگر مواردی که توضیح خواهیم داد رعایت نشود، باتری اسکوتر می‌تواند حتی در کمتر از یک سال خراب شود.
این موارد عبارتند از:
1 – اسکوتر برقی را زمانی به شارژ بزنید که آلارم شارژ و چراغ قرمز باتری اسکوتربرقی فعال شود.
2 – پس از سبز شدن چراغ شارژر به معنی شارژ کامل اسکوتر، شارژر را از اسکوتر جدا کنید و اگر فراموش کردید، این زمان از سه ساعت بیشتر نشود. 
3 – در مواقعی که از اسکوتر شارژی به مدت طولانی قصد استفاده ندارید (یک ماه و یا بیشتر) حتما باتری اسکوتر را فول شارژ و سوکت باتری اسکوتر را جدا کنید.
4 – از فشار آوردن به اسکوتر برقی مثلا حرکت در سربالایی‌ها و سرازیری های تند (بیش از 20 درجه) جدا بپرهیزید.
5 – از قرار دادن اسکوتر در محیط‌های گرم (بالاتر از 30 درجه ) خوداری کنید. 
6 – اگر سوکت شارژر اسکوتر شما معیوب شده است از وصل کردن آن به اسکوتر برقی خودداری کنید.
اگر موارد فوق رعایت شود به شرط با کیفیت‌بودن باتری اسکوتر، باتری تا حداکثر عمر مفیدش کار می‌کند در غیر اینصورت باتری اسکوتر به سرعت خراب می‌شود.

باتری اسکوترها را می‌توانیم تعمیر کنیم اما توصیه ما حتما تعویض باتری اسکوتر با یک باتری نو و با کیفیت است. از آنجایی که محصولات چینی سیاست ارزان بودن را دنبال می‌کنند بنابراین باتری ها با کیفیت نیستند و تعمیر آنها نیز نتیجه مطلوبی ندارد.

از جمله موارد خرابی اسکوترهای برقی استفاده از اسکوترهای هوشمند، روی فرش یا موارد شبیه به فرش هست. 

دقت کنید که، اسکوترها برای محیط هایی طراحی شده است که سطح، کاملا صاف باشد مثل پارکت، سنگ‌فرش‌های صاف، آسفالت، موزاییک و موارد مشابه. 

وقتی با اسکوتر برقی روی فرش یا شن و ... حرکت می‌کنید، فشار زیادی به دستگاه می‌آید. یعنی قطعات الکترونیکی که برق را به موتورهای اسکوتر می‌رسانند، باید جریان بیشتری از خود عبور بدهند تا اسکوتر قادر به حرکت روی فرش باشد. در نتیجه داغ می‌کنند و می‌سوزند.

اتفاق دیگری که می‌افتد این است که هر چقدر جریان بیشتری از باتری بکشیم، باتری زودتر خالی می‌شود.

در نتیجه می‌بینیم که خیلی زودتر از وقتی که باید شارژ تمام شود باتری اسکوتر آلارم می‌دهد و چراغ قرمز وسط اسکوتر شروع به چشمک زدن می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید اسکوتر هوشمند شما زود خراب نشود، استفاده از اسکوتر روی فرش و شن رو کلا فراموش کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی دونینو

فروشگاه اینترنتی دونینو با شعار «دنیایی نو به همراه سلامت و شادابی» با هدف رفع نیاز های تفریحی و ورزشی در نظر دارد تا با توسعه فعالبت خود در سطح کشور، برطرف کننده نیازهای ورزشی و تفریحی کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجهیزات ورزشی