اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960722263987358

آشنایی با عملکرد ماسک ورزشی تمرین

کد: 13960722263987358

https://goo.gl/mD2PkP

، تهران , (اخبار رسمی): ماسک ورزشی تمرین یک راه عالی برای آماده سازی برای ورزش‌های ارتفاع بالا و کوهنوردی بوده و همچنین برای هر نوع ورزشکار از هر رشته‌ای مفید است.

نقد و بررسی ماسک ورزشی تمرین
ماسک تمرین ورزشی

ماسک تمرینی مزایا و معایب

 شرکت‌های تولید کننده‌ی ماسک‌های ارتفاع، ادعا کرده‌اند که این ماسک‌های نسبتا ساده می‌توانند برای ورزش کردن در ارتفاع مفید باشند. در واقع  این ماسک‌ها مانند چادر ارتفاع باعث نمی‌شوند تا غلظت اکسیژن هوایی که استنشاق می‌کنید کمتر شود، بلکه از دریچه‌های مکانیکی برای تولید مقاومت در برابر استنشاق، استفاده می‌کنند.

با این وجود، آیا این تمرین می‌تواند همان مزایای زندگی و تمرین کردن در ارتفاع را بوجود بیاورد؟

 قصد داریم پاسخ این پرسش را پیدا کنیم. باکطالعه‌ی این مقاله در مورد این ماسک‌ها به پاسخ این پرسش که "آیا این ماسک‌ها واقعا ارزش خرید دارند؟ یا بهتر است پول و وقت اضافی‌تان را به چیز دیگری که بتواند به تمرینتان کمک کند اختصاص دهید؟" خواهید رسید.

 

آیا ماسک‌های ارتفاع موثرند؟

مطالعات نشان می‌دهند  تمرین مقاومتی-تنفسی مزایای بسیاری دارد. یک نمونه، مطالعه‌ی سال ۲۰۰۴ توسط محققان در دانشگاه آریزوناست که دوچرخه سواران را تحت نظر گرفت، ۲۰ فرد آموزش دیده را به یک گروه تمرین مقاومتی تنفسی، یک گروه که تمرین تنفسی را در مقابل هیچ مقاومتی (مقاومت صفر) شبیه سازی می‌کردند، و یک گروه کنترل که تمرین تنفسی انجام نداند، تقسیم کردند. این مطالعه، یک افزایش در Vo2 Max در گروه آزمایشی در مقایسه با هر دو گروه کنترل و ساختگی را نشان داد. تعدادی از مطالعات دیگر، از تمرین عضلات تنفسی در تست‌های قایقرانی، شنا، دوچرخه سواری و شاتل ران متناوب، حمایت کرده‌اند.

برخی محققان تلاش کرده‌اند نتایج حاصل از چندین مطالعه را به اشتراک بگذارند تا تشخیص دهند آیا هیچ مزیت اساسی وجود دارد یا خیر؟ یک تحقیق متا آنالیز که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، نتیجه گرفت که به نظر می‌رسد تمرین مقاومتی تنفسی، دارای برخی مزایا باشد، اما این مزایا، بیشتر در افراد نامتناسب دیده شده و در ورزشکاران ورزیده کمتر مشاهده می‌شود. این اثر، نسبتا شایع است. هنگامی که شما یک فرد بی تحرک نامتناسب باشید، تقریبا هر نوع تمرینی، وضعیت جسمانی شما را بهتر خواهد کرد. در مقابل، یک ورزشکار سطح بالا برای پیشرفت بیشتر، به یک محرک بسیار خاص ورزشی نیاز دارد.

 

آیا سخت تر نفس کشیدن به شما کمک می‌کند سریع تر بدوید؟

یک سوء تفاهم رایج در مورد مطالعات پیرامون ماسک‌های ارتفاع، فایده بالقوه آن در بهبود قدرت تنفس شماست. متاسفانه بهبود عضلات تنفسی شما (اینکه چقدر سخت می‌توانید نفس بکشید)، به یک افزایش در عملکرد، منجر نخواهد شد. برعکس بنظر می‌رسد، چون ما قطعا در هنگام سریع دویدن، سخت نفس می‌کشیم. با اینحال در هنگام دویدن، مشکل اصلی معمولا فرو بردن هوا به ریه‌هایتان نیست، بلکه وارد کردن اکسیژن از هوا به داخل خونتان و سپس مصرف کردن آن اکسیژن برای یک هدف مفید در عضلات ساق پایتان است. بهبود قدرت ریه‌های شما و قادر بودن به انجام دم و بازدم بصورت قوی‌تر، به این امر کمک نخواهد کرد.

در حالی که آموزش ماسک یک راه عالی برای آماده سازی برای ورزش های ارتفاع بالا و کوهنوردی است، همچنین برای هر نوع ورزشکار از هر رشته ای مفید است. آموزش ماسک می‌تواند:

- ایجاد ریه ها با ایجاد مقاومت در برابر ریه
- دیافراگم را تقویت کنید
- افزایش سطح و کشش در آلوئول
- افزایش ظرفیت ریه
- افزایش آستانه بی هوازی
- کاهش زمان تمرین

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ماسک باعث افزایش ظرفیت ریوی می‌شود زیرا شما را مجبور می‌کند در تمرین تنفسی عمیق‌تر نفس بکشید. وقتی بدن خود را با مقاومت سازگار می‌کند، ریه‌ها اکسیژن را به طور موثر‌تری حمل می‌کنند. نتیجه‌ی بلند مدت افزایش قدرت ریه و دیافراگم و افزایش استقامت است.


ساخت و ساز مناسب

ماسک 2.0 Advanced Training Mask 2.0 در سه اندازه موجود است. این ماسک دارای ساختاری ساده و راحت از جنس سیلیکون است که تنها بینی و دهان را پوشش می‌دهد و دید را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. یک بند نئوپرن جدید، قطعه سیلیکون هوای تنگ را برای نگهداشتن پایدار اما راحت پوشش می‌دهد.  Mask Training Massage 2.0 اساساً ماسکی است که میزان اکسیژن بدن شما را کنترل می کند. مقدار اکسیژن را در بدن خود محدود کنید تا تمرینات دشوارتر شود و آمادگی جسمانی شما را بهبود بخشد.

این آخرین نسخه‌  از Mask Training Elevation اصلی است که در اندازه بزرگتر و کمتر برای ورزشکاران تناسب اندام کاربرد دارد.  ارتقا ماسک آموزش 2.0 با استفاده از تعدادی از شیرها و کلاهک های پلاستیکی برای کنترل مقدار هوا که به بدن شما می آید، تنظیمات سخت‌تر برای کاربران پیشرفته و تنظیمات ساده‌تر برای مبتدیان است. برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که نسخه 2.0 می‌تواند تعداد گلبول‌های قرمز خون شما و توانایی کلی قلب و عروق و ظرفیت ریه شما را افزایش دهد.


تاثیر این ماسک چگونه است؟

به محض این که Mask 2.0 Elevation Training Mask 2.0 را روی صورت خود قرار دهید، متوجه خواهید شد که تنفس شما محدود است و شما باید بیشتر خود را متمرکز بر جریان هوا، استنشاق داشته باشید. هنگامی که از ماسک برای اولین‌بار استفاده می‌کنید ممکن است در چند دقیقه اول حس وحشت داشته باشید؛ در این حالت معمولا مبتدیان می‌خواهند که ماسک را از چهره خود بردارند تا اکسیژن مورد نیاز را بگیرید. در هر صورت ماسک قطعا مقدار اکسیژن را در بدن شما کنترل می کند و در دفعه‌های آینده حس راحتی بیشتری در استفاده از آن خواهید داشت.

 

قابلیت دید با ماسک تمرینی:

ماسک در اطراف بینی و دهان شما قرار می‌گیرد، اما چشمان شما را پوشش نمی‌دهد، به این معنا که بینایی شما تحت تاثیر قرار نمی گیرد. ماسک 2.0 اجازه می‌دهد تا در طول کار کردن چشم انداز محیطی را حفظ کنید و هیچ گونه محدودیتی برای دید شما وجود ندارد. در حالی که با پوشیدن آن، باید بتوانید بدون هیچ مشکلی به وضوح ببینید، بالا و پایین بپرید. در تمرین تناسب اندام شما نیاز به دید محیطی خود دارید، به طوری که تمرینات مانند جهش جعبه، O-lifting، pull-ups، عضلات شکم، دست و پا، و دیگر مهارت‌ها تبدیل به یک کار خطرناک نشوند. 

 

این ماسک سه اندازه‌ی متفاوت دارد:

کوچک، متوسط و بزرگ. تسمه‌های الاستیک آن را آسان تر برای پیدا کردن مناسب کامل، و شما هیچ مشکلی با موهای خود را در حالی که قرار دادن آن و گرفتن آن را ندارید، بند سر نیز کمک می‌کند تا ماسک را در طول تمرین پایدارتر کنید.

این ماسک تمرینی همراه با راهنمای کاربر و دی وی دی با تمام اطلاعات در مورد چگونگی کار با آن است.

 

ظاهر ماسک تمرینی:

هنگام استفاده از Mask Training Elevation 2.0 در قسمت CrossFit، احتمالا افرادی که به شما خیره شده‌اند و شما را بتمن خطاب خواهند کرد.  همانطور که قبلا ذکر شد، ماسک Elevation 2.0 سه شیر دارد و کلاه‌ها از پلاستیک ساخته شده است؛ بنابراین شما می‌توانید آن را به راحتی شست و شو دهید. 

برای مبارزان MMA یا علاقمندان جیو جیتسو، ماسک یک محصول عالی است و به شما آموزش می‌دهد که تنفس خود را کنترل کنید و در شرایطی که مصرف اکسیژن کاهش می‌یابد، بهتر عمل کنید.  اگر شما یک CrossFitter نخبه یا حرفه‌ای تناسب اندام هستید، این ماسک برای شما عالی خواهد بود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی دونینو

فروشگاه اینترنتی دونینو با شعار «دنیایی نو به همراه سلامت و شادابی» با هدف رفع نیاز های تفریحی و ورزشی در نظر دارد تا با توسعه فعالبت خود در سطح کشور، برطرف کننده نیازهای ورزشی و تفریحی کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجهیزات ورزشی | سلامت و زیبایی