اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960417253747358

بررسی دوچرخه‌های برقی و اجزای آن

کد: 13960417253747358

https://goo.gl/xe3RDm

، تهران , (اخبار رسمی): ای بایک یا e-BIKE مخفف دوچرخه برقی است که امروزه جزو محبوب‌ترین وسیله‌های نقلیه است و جای خود را به دوچرخه‌های معمولی داده است.

بررسی دوچرخه های برقی

به گزارش فروشگاه اینترنتی دونینو، دوچرخه‌های برقی سبک‌ترین و کم‌حجم‌ترین وسیله نقلیه در تمام دنیاست و بیش‌تر در شهرهای شلوغ و پرجمعیت برای رفتن به محل کار، دانشگاه و خرید استفاده می‌شود. از آنجا که امروزه پیدا کردن جای پارک بسیار سخت شده است، دوچرخه شارژی تاشو به راحتی در صندوق عقب جا می‌شود، به راحتی قابل حمل است و وزن بسیار سبکی دارد. همان‌طور که راندن یک دوچرخه معمولی لذت‌بخش است، راندن و سواری گرفتن از دوچرخه‌های برقی هم بسیار لذت‌بخش است. مخصوصا در سربالایی و هنگامی که از رکاب‌زدن خسته می‌شوید، دوچرخه شارژی کم‌استهلاک‌ترین و اقتصادی‌ترین وسیله نقلیه موتوری به حساب می‌آید. دوچرخه‌های برقی در مسیر شهری سرعت متوسط مطلوبی دارند و در مسیرهای کوتاه زمان رسیدن با آن‌ها کم‌تر از وسیله نقلیه است. 

اجزای اصلی دوچرخه برقی عبارتند از باطری، موتور، بدنه و پره‌های چرخ و ترمزها
 

باطری

مهم‌ترین بخش یک دوچرخه برقی است چون تمام توان راه‌اندازی و حرکت دوچرخه را تامین می‌کند. باید طوری انتخاب شود که زیاد سنگین نباشد و توان تولید انرژی مناسب را داشته باشد. برای این منظور باطری‌های لیتیوم یون بسیار مناسب هستند. باطری‌ها انرژی لازم برای طی مسافتی معادل 16 تا 70 کیلومتر  را تولید می‌کنند این در حالی است که شما رکاب نمی‌زنید. اگر دوچرخه شارژی که انتخاب می‌کنید قابلیت رکاب‌زدن داشته باشد این مسافت بیش‌تر هم خواهد شد. تمامی باطری‌ها برای دوچرخه برقی قابلیت شارژ دارند. 

 

موتور

وظبفه موتور دوچرخه‌های برقی گرفتن انرژی الکتریکی از باطری و تبدیل آن به انرژی دورانی و حرکت دوچرخه است. موتور روی خود چرخ نصب می‌شود. دو نوع موتور برای دوچرخه‌های الکتریکی وجود دارد.

موتور تمام‌توان برای کسانی که از رکاب‌زدن متنفر هستند و اغلب برای مسیرهای کوتاه است و سرعتی بین 16 تا 30 کیلومتر در ساعت را تولید می‌کنند اما باطری آنها کمی سنگین تر و حجیم‌تر است. 
موتورهای کمکی برای کمک‌گرفتن در مواقع خستگی یا عبور از سربالایی. در واقع با این نوع موتور شما بیش‌تر رکاب می‌زنید.سرعت این موتور 80 تا 145 کیلومتر در ساعت است. این موتور در وسط چرخ قرار دارد. 

 

بدنه و پره‌ها

بدنه دوچرخه‌های برقی اصولا متفاوت از دوچرخه‌های معمولی است. بدنه آنها محکم و سبک طراحی شده‌اند. اصولا جنس بدنه از آلومینیوم است. پره‌ها نسبت به دوچرخه‌های معمولی محکم‌تر هستند تا بر اثر نیروی گشتاور تولیدشده توسط موتور خم نشوند. 

 

ترمز

با دوچرخه‌های شارژی می‌توانید سرعت خود را تنظیم کنید. هر چه سرعت بیش‌تر باشد تخلیه باطری هم بیش‌تر می‌شود. به همین دلیل در دوچرخه برقی شما قابلیت تنظیم سرعت را دارید. با خلاص‌کردن دوچرخه در برخی مواقع شما می‌توانید انرژی را ذخیره کنید. ترمزهای این دوچرخه‌ها تفاوت چندانی با دوچرخه‌های معمولی ندارند. 

 

دوچرخه های سبز

دوچرخه‌های برقی حافظ محیط زیست هستند و به راحتی در هر مکانی قابل استفاده هستند. به‌کارگیری دوچرخه و دوچرخه برقی در سیستم حمل و نقل شهری گامی سبز برای بهبود وضعیت ترافیک، محیط زیست و کاهش مصرف سوخت است. 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی دونینو

فروشگاه اینترنتی دونینو با شعار «دنیایی نو به همراه سلامت و شادابی» با هدف رفع نیاز های تفریحی و ورزشی در نظر دارد تا با توسعه فعالبت خود در سطح کشور، برطرف کننده نیازهای ورزشی و تفریحی کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجهیزات ورزشی