اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960411253237358

تفاوت تردمیل باشگاهی و خانگی

کد: 13960411253237358

https://goo.gl/yF9URH

، تهران , (اخبار رسمی): برای این‌که بتوانید به اندام خوبی دست پیدا کنید و در عین حال سلامتی بدن‌تان را هم حفظ کنید و مراقب آن باشید باید به تغذیه و ورزش هم‌زمان توجه ویژه داشته باشید.

تردمیل باشگاهی و خانگی

امکاناتی که برای تردمیل‌های خانگی در نظر گرفته شده است، مناسب محیط خانه است.

 امروزه شرکت‌ها با برندهای مختلف دستگاه‌‌های خانگی را از روی نمونه‌های باشگاهی تولید کرده‌اند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را انتخاب کنید و از ورزش‌کردن در هر شرایطی لذت ببرید. تردمیل نیز جزو آن دستگاه‌هایی است که هم نمونه باشگاهی و هم نمونه خانگی آن تولید شده است. که برای اطلاع کامل تر شما به بررسی این دو نمونه تردمیل می پردازیم.

جالب است بدانید تردمیل واژه‌ای قدیمی است و به یک نوار نقاله در محیطی بسته گفته می‌شد که  انسان یا حیوان باید روی آن راه می‌رفت. این کار در سال 1875 توسط کشاورزان انجام می‌شد. تردمیل اصلی در سال 1952 توسط روبرت بروس، برای انجام تشخیص بیماری قلبی و ریه ارائه شده است.

این طور به ذهن می‌رسد که تردمیل خانگی برای انجام ورزش‌های کم‌حجم در خانه استفاده می‌شود و تردمیل باشگاهی برای انجام ورزش‌های حرفه‌ای‌تر. برای این‌که بتوانیم تشخص دهیم که کدام مدل از تردمیل‌های موجود در بازار برای انجام فعالیت مناسب است، باید به چند نکته توجه کنید. ابتدا باید تمرکز خود رابرای شناسایی قدرت موتور تردمیل بگذارید. قدرت موتور در تردمیل‌ها متفاوت است که بنا به قدرت موتور دستگاه و سنگینی فرد یا افراد کاربر، نوع انتخابی شما متفاوت خواهد.

 

قدرت موتور در تردمیل های خانگی معمولا به این ترتیب است:

اگر قدرت موتور تردمیل یک اسب بخار باشد، مناسب برای وزن 100 کیلوگرم است.
اگر قدرت موتور تردمیل 1.5 اسب بخار باشد، مناسب برای وزن 110 کیلوگرم است.
اگر قدرت موتور تردمیل دو اسب بخار باشد، مناسب برای وزن 130 کیلوگرم است.
اگر قدرت موتور تردمیل 2.5 اسب بخار باشد، مناسب برای وزن 150 کیلوگرم است.

 به یاد داشته باشید که موتور این تردمیل‌ها اکثرا DC است و با برق متناوب تامین نیرو می‌کنند. اگر از تردمیلی استفاده کنید که با وزن شما متغایر باشد حتما تردمیل‌تان دچار مشکل خواهد شد و به مرور موتور تردمیل ضعیف می‌شود و در نهایت خواهد سوخت.

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کنید، پیست تردمیل یا همان تسمه تردمیل است. هنگام خرید تردمیل باید با آگاهی همه ویژگی‌های شخص کاربر تردمیل، خریدتان را انجام دهید. این‌که کاربر دارای چه وزن یا حتی قدی است و هنگام گام‌برداشتن روی تردمیل به چه عرضی احتیاج دارد و چه فضایی را اشغال می‌کند.

البته خوب است این را بدانید اندازه تسمه کوچک‌ترین تردمیل به عرض 38 سانتی‌متراست که این مقدار حتی بیش از نیاز کاربر است و کاربر به راحتی حتی در کوچک‌ترین تسمه نیز می‌تواند راه برود و حتی بدود. به هنگام خرید حتما به وزن کاربر و شاید کاربرانی که می‌خواهند از این دستگاه استفاده کنند توجه داشته باشید، رابطه بین قدرت موتور و ابعاد تسمه را نیز فراموش نکنید و از راهنمایی‌ فروشنده تردمیل استفاده کنید. تردمیل‌های باشگاهی طوری طراحی شده‌اند که کاربر با هر وزن و حتی قدی، بتواند به راحتی روی دستگاه راه برود و دیگر نیازی نباشد تا کاربر ابتدا به دنبال توان و قدرت یا تسمه تردمیل باشد و بعد اگر مناسب وزن او بود، روی آن راه برود.

تردمیل‌های خانگی کوچک مناسب آپارتمان‌نشینی و فضای کم آن طراحی شده‌اند و با داشتن امکاناتی نظیر قدرت تاشوندگی که در آن‌ها تعبیه شده است این امکان را به کاربران خود می‌دهید تا در صورتی که از تردمیل استفاده نکنند به راحتی بتوانند آن را جمع و از فضای منزل نهایت استفاده را بکنند.

تفاوت دیگر تردمیل‌های خانگی و باشگاهی در ارائه شیب آن‌هاست. تردمیل‌های خانگی امروزه به دو طریق دستی و برقی قادر هستند تغییر شیب بدهند که بیش‌تر این حرکت در تردمیل‌های خانگی انجام می‌شود.

تحمل وزن در تردمیل‌های باشگاهی و خانگی با هم متفاوت است و این تفاوت آن‌ها را از یکدیگر متمایز کرده است. اغلب تردمیل‌های خانگی محدود وزن کم‌تری نسبت به تردمیل‌های باشگاهی دارند. هنگام خرید تردمیل خانگی حتما باید به آن توجه کنید تا هنگام استفاده کاربر یا حتی دستگاه دچار مشکل خاصی نشود.

قیمت تردمیل نیز یکی از فاکتورهای تفاوت تردمیل‌های خانگی و باشگاهی است. همان‌طور که می‌دانید قیمت تردمیل بنا به امکاناتی که این دستگاه ارائه می‌دهد، متفاوت است. به طور کلی تردمیل‌های باشگاهی به دلیل این‌که قدرت موتور بالاتری نسبت به تردمیل‌های خانگی دارند و از امکانات بیش‌تری نسبت به تردمیل‌های خانگی برخوردار هستند، قیمت بالاتری نیز دارند.

امکاناتی که تردمیل‌های باشگاهی در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد به مراتب بیش‌تر از تردمیل‌های خانگی است.

تمام امکاناتی که برای تردمیل‌های خانگی در نظر گرفته شده است، مناسب محیط خانه است و پاسخ‌گوی ورزشی در سطح معمولی برای افراد خانه است که به هر دلیلی امکان خارج‌شدن از منزل و استفاده از باشگاه ورزشی را ندارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی دونینو

فروشگاه اینترنتی دونینو با شعار «دنیایی نو به همراه سلامت و شادابی» با هدف رفع نیاز های تفریحی و ورزشی در نظر دارد تا با توسعه فعالبت خود در سطح کشور، برطرف کننده نیازهای ورزشی و تفریحی کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجهیزات ورزشی