اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960725264527671

سه تهدید مهم در حوزه امنیت سایبری

کد: 13960725264527671

https://goo.gl/h2gRjV

، تهران , (اخبار رسمی): باج‌ افزارها، حملات DDOS و استفاده از خبرهای جعلی از مهم ترین تهدیدات امنیت سایبری هستند که از سال ۲۰۱۶ تاکنون کاربران فضای مجازی را مورد حمله قرار داده و از عمده‌ترین تهدیدات فزاینده جدید به شمار می‌روند.

سه تهدید مهم در حوزه امنیت سایبری
باج‌ افزارها،حملاتDDOSو نهایتا استفاده از خبرهای جعلی،از مهم ترین تهدیدات امنیت سایبری قلمداد میشوند

باج‌ افزارها ، حملات DDOS و نهایتا استفاده از خبرهای جعلی، از مهم ترین تهدیدات امنیت سایبری قلمداد میشوند که از سال ۲۰۱۶ تاکنون کاربران فضای مجازی را مورد حمله خود قرار داده اند.

به گزارش آرسس ایرانیان: نقض داده‌های بزرگ و حمله بدافزارها در سال جاری میلادی، قابل تامل بوده و به هیچ عنوان مهم نیست که کلاهبرداران از چه شیوه‌ای برای انجام مقاصد خود استفاده می‌‌کنند.

سه نوع تهدید امنیت سایبری بسیار مهم که در سال ۲۰۱۷ مطرح شده است:

 

باج‌ افزارها:

 از جمله تهدیدات مهم امنیت سایبری در سال ۲۰۱۶، باج‌ افزارها بوده‌اند. در سال ۲۰۱۷ نیز نمونه‌های فراوان دیگری نیز از آنها مشاهده شده است. باج‌ افزار پدیده جدیدی نیست و تقریبا از زمانی‌ که ویروسی به نام Cryptolocker  در اواخر سال ۲۰۱۳ منتشر شد تا به امروز نیز یک تهدید جدی به شمار می‌روند  و هر سال نیز وضعیت بدتر می‌شود.

 باج‌افزارها فایل‌های کاربران  را رمزگذاری می‌‌کنند و به همین دلیل کاربران قادر به باز کردن فایل‌های خود نیستند. تنها راه برای برگشت اطلاعات نیز پرداخت باج است که این خود به مسئله‌ای مهم و حساس تبدیل شده‌است. تا آنجا که FBI  از قربانیان خود می‌خواهد به آنان در ردیابی کلاهبرداران کمک کنند.

  وجود باج‌افزارهای گوناگون برای کامپیوترهای شخصی نه تنها یک نگرانی است، بلکه فایل‌های روی شبکه‌های کامپیوتری را هم قفل می‌کنند. این بدین معناست که آلودگی ممکن است به تمام کامپیوترها در سطح شبکه نیز نفوذ پیدا کند و در ادامه نیز ممکن است از طریق یک متن مخرب، ایمیل یا اپلیکیشن آلوده به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز سرایت کند.

 

حملات DDOS:

 عرصه‌ی جدیدی از حملات مخرب سایبری در پیش رویمان است.  در حملات DDOS، وب‌ سایت مورد هدف با هجوم عظیمی از درخواست‌ها از میلیون‌ها دستگاه متصل به یکدیگر روبرو می‌شود که این حملات از قبل و توسط کامپیوترهایی در معرض خطر و ابزارهای متحرک مانند موبایل‌ها موسوم به بات‌نت شکل گرفته‌اند. با وجود این، حملات اخیر DDOS  روی یک وب‌سایت، وبلاگ‌ نویس امنیتی میزبان وب‌سایت فرانسوی نشان داد که تنها کامپیوترها نیستند که به عنوان بات‌ نت به کار می‌روند؛ بلکه اینترنت دستگاه‌های IoT نیز جزئی از این ابزارها محسوب می‌شوند.

  طبق گزارشاتی که در وب‌سایت پلیس فتا منتشر شده است، این موضوع بدین معنی است که مسیریاب‌ها، پرینترها، DVR ها، جعبه کابل‌ها، دستگاه‌های هوشمند متصل از جمله لامپ‌ها و قفل هوشمند Wi-Fi  فاقد امنیت در معرض ربوده شدن هستند و ممکن است بدون اطلاع صاحب آن مورد حمله  قرار گیرند. در این مسیر و به منظور مطلع نشدن دستگاه‌های در معرض خطر، مجموعه‌ای از داده‌ها برای حمله ارسال می‌شود و آنچه که پیش روی ما است محور حمله DDOS  است.

 

جعل خبر:

  در سال ۲۰۱۶ خبرهای جعلی همانند Wildfire در اینترنت،  به تعداد زیاد وجود داشتند. این خبرها در پیش بردن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز تأثیر زیادی داشته است. جرایم سایبری، وب‌‌سایت‌های جعلی را نیز شامل می‌شوند، که به عمل جعلی موسوم است. آنچه کلاهبرداران انجام می‌دهند، امنیت بخشیدن به URL هایی است که شبیه نوع واقعی آنها هستند.  برای مثال به جای آدرس اینترنتی youtub.com،   سایت yootube.com  را ایجاد می‌کنند تا افرد آن را با شکل واقعی‌ اشتباه بگیرند.   آنها به دنبال قربانیانی هستند که آدرس سایت را به اشتباه تایپ کرده و در نتیجه به سایت جعلی و مخرب هدایت شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرسس ایرانیان

شرکت آرسس ‌ایرانیان ( Arses Iranian ) با بیش از 15 سال تجربه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تلاش نموده است تا برپایه تکنولوژی روز دنیا، برترین نرم‌افزارهای مورد نیاز مدیران IT را گردآوری نماید. بمنظور آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات آرسس، می توانید بروشور مورد نظر را از سایت دریافت فرمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]