اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960729265067671

بدافزار مخرب ExpesiveWall در گوگل پلی

کد: 13960729265067671

https://goo.gl/saBKBQ

، تهران , (اخبار رسمی):   فروشگاه نرم افزاری گوگل‌پلی به تازگی بوسیله‌ی یک بدافزار با نام “ ExpesiveWall “ مورد حمله‌ی بزرگی قرار گرفت. لازم به توضیح است که این بدافزار در اپلیکیشن‌‌های والپیپر شناسایی شده و منجر به آلوده شدن بیش از 21.1 میلیون دستگاه اندروید در جهان شده است.

معرفی بدافزار مخرب ExpesiveWall موجود در گوگل پلی
فروشگاه نرم افزاری گوگل‌پلی به تازگی بوسیله یک بدافزار با نام ExpesiveWall مورد حمله بزرگی قرار گرفت

کارشناسان امنیتی به تازگی با صدور اطلاعیه‌ای، جزئیات دقیقی از بدافزار ExpesnsiveWall، که حجم قابل‌ توجهی از دستگاه‌های اندروید را مورد هدف قرار داده و آلوده کرده است را  منتشر کرده‌اند.

کارشناسان امنیتی این بدافزار را در اوایل ماه گذشته‌ی میلادی شناسایی کردند و به تازگی با صدور اطلاعیه‌ای، جزئیات دقیقی از بدافزار ExpesnsiveWall که تعداد قابل‌ توجهی از دستگاه‌های اندروید را مورد هدف قرار داده و آلوده کرده است را  منتشر کرده‌اند. با کمال تاسف این بدافزار حداقل 50 نرم افزار موجود در فروشگاه آنلاین گوگل‌ پلی را آلوده نموده که میزان دانلود این اپلیکشین‌‌ها قبل از حذف شدن در این فروشگاه، در حدود 1 تا 4.2 میلیون دفعه اعلام شده است!

  بدافزار ExpensiveWall، به‌ گونه‌ای درون اپلیکیشن‌های والپیپر قرار داده شده است که حتی سیستم‌های امنیتی ضدبدافزار داخلی گوگل‌ پلی قادر به شناسایی آن نبودند. این روش یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها در میان توسعه‌‌دهندگان برای رمزنگاری کدهای مخرب است.

 اگرچه گوگل پلی، اپلیکیشن‌های آلوده را از 7 آگوست از سایت خود حذف نموده است؛ لیکن کاربرانی که قبل از این تاریخ، اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های آلوده بر روی دستگاه‌ه خود کرده‌اند، باید هرچه سریعتر و در اولین زمان ممکن، نرم افزار یا نرم افزارهای مذکور را به صورت دستی از دیوایس‌های اندرویدی خود حذف کنند.

  از آن‌جایی‌ که بدافزار ExpensiveWall به صورت حرفه‌ای خود را درون اپلیکیشن‌های آلوده پنهان کرده و درخواست‌هایی مبنی بر اجازه‌ی دسترسی به برخی سرویس‌ها همانند پیام‌های متنی (SMS) و اینترنت را از کاربر درخواست می‌‌کند، در صورت موافقت، بدافزار مذکور پیام‌های متنی را بدون اطلاع کاربر جهت عضویت وی در برخی سرویس‌های پولی ارسال می‌کند.

  اگرچه صدور چنین مجوزهایی در بسیاری از اپلیکیشن‌ها، رایج است؛ اما در واقع دلیلی وجود ندارد که یک اپلیکیشن والپیپر به پیام‌های متنی و یا حتی اینترنت دسترسی داشته باشد. متاسفانه، بسیاری از کاربران سیستم عامل Android بدون توجه به این موضوع، مجوز چنین دسترسی‌های  بی دلیل را صادر می‌کنند و به همین علت است که این بدافزارها توانسته‌اند با سرعت بسیار بالا بیش از 21 میلیون دستگاه اندروید را آلوده کنند.

  با این‌ حال، تنها راه حل برای دور  ماندن از دسترس حملات بدافزاری مشابه، توجه و کنترل دسترسی‌های درخواست شده یک نرم افزار، قبل از نصب آن است. در حال حاضر، ExpensiveWall، یکی از پیشرفته‌ترین و مخرب ترین بدافزارهای اندرود محسوب می‌شود که حتی سیستم‌های امنیتی فعال در گوگل‌پلی نیز قدرت شناسایی آنرا ندارند. مسئله‌ای که می‌تواند نگرانی کاربران را چندین برابر کند؛ چرا که اخیرا توسعه‌ دهندگان به روش‌هایی برای عبور از فیلترهای گوگل‌ پلی دست یافتند و دیگر تضمینی برای آلوده نبودن اپلیکیشن‌ها به چنین بدافزارهایی وجود نخواهد داشت.

  آنتی ویروس اندروید اینترنت سکیوریتی جی دیتا با بکارگیری هوش مصنوعی قدرتمند و قابلیت ضد بدافزار و باج افزار می‌تواند کمک شایانی به افزایش امنیت اطلاعات شما کند.

به امنیت اطلاعات خود اهمیت دهید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرسس ایرانیان

شرکت آرسس ‌ایرانیان ( Arses Iranian ) با بیش از 15 سال تجربه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تلاش نموده است تا برپایه تکنولوژی روز دنیا، برترین نرم‌افزارهای مورد نیاز مدیران IT را گردآوری نماید. بمنظور آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات آرسس، می توانید بروشور مورد نظر را از سایت دریافت فرمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]