کد: 13960919270895138

کودک و موسیقی

کودکم باید به چه چیزی گوش دهد؟ (بخش ۱)

کد: 13960919270895138

https://goo.gl/NRmvth

، تهران , (اخبار رسمی): بچه‌ها در سن جوانی باید چه نوع موسیقی گوش کنند؟ در اینجا چند راهنمایی مفید برای ایجاد یک کتابخانه موسیقی مناسب برای کودک شما وجود دارد.

کودکم باید به چه چیزی گوش دهد؟ بخش نخست
کودکم باید به چه چیزی گوش دهد؟

قبل از اینکه ترانه‌ها را انتخاب کنید، به یاد داشته باشید که فرزند شما از انجام دادن کار و فعالیت عملی بیشتر از گوش دادن سود می‌برد

صداهای احساسی

از طریق گوش دادن به موسیقی‌های مختلف، سعی در نواختن یک ساز موسیقی و خواندن آهنگ‌های روزمره و گذرا از موسیقی لذت ببرید.

در اینجا چند راهنمایی و روش برای کمک به کودکتان وجود دارد:

کودکم باید به چه چیزی گوش دهد؟

پدر و پسری در حال شنیدن موسیقی که از DVD پخش می‌شود هستند، آنها به همراه آهنگی که برایشان بسیار جالب است و ملودی زیبایی دارد، آواز می‌خوانند، بچه‌ها موسیقی را دوست دارند و از شما می‌خواهند، آهنگ محبوب و مورد علاقه شان را حتی در ماشین پخش کنید.

اما بچه‌ها در سن جوانی باید چه نوع موسیقی گوش کنند؟

در اینجا چند راهنمایی مفید برای ایجاد یک کتابخانه‌ی موسیقی مناسب برای کودک شما وجود دارد.

نه فقط برای گوش دادن

قبل از اینکه ترانه‌ها را انتخاب کنید، به یاد داشته باشید که فرزند شما از انجام دادن کار و فعالیت عملی بیشتر از گوش دادن سود می‌برد . برای به دست آوردن مزایای کامل موسیقی، کودکان باید آواز خواندن و رقص همراه با آهنگ‌ها را بیاموزند.  آوازخوانی و حرکت به همراه موسیقی، یک فرآیند ترکیبی شناختی، ذهنی و عملی است که با کمک حس شنوایی انجام می‌شود و توسط مغز تحلیل و معنا می‌شود. ساختن و خلق کردن آهنگ در موسیقی مانند فکر کردن و صحبت کردن است. ما با تمرین کردن، ساختن صداها و تمرین ذهنی یاد می‌گیریم تا ذهن خود را در زمینه‌ی درک موسیقی توسعه دهیم و اگر بتوانیم این تمرین را با صدای بلند و همراه با رقص و بازی انجام دهیم، بسیار تاثیرگذارتر خواهد بود.

تحقیقات نشان می‌دهد که 50 درصد از کودکان که به مهد کودک می‌روند تفاوت بین آواز خواندن و صحبت کردن را نمی‌دانند. همانطور که شما شروع به ساخت کتابخانه موسیقی کودک خود می‌کنید، بدانید که تمرکز بر روی تعامل با موسیقی است که به آموزش موسیقی و گوش موسیقی کودک شما کمک می‌کند. بیشتر مربیان موسیقی پیشنهاد می‌کنند از لوازم و وسایلی که در خانه دارید برای بازی استفاده کنید. هدف کمک به فرزندتان در خلق و به وجود آوردن موسیقی باشد، نه فقط شنیدن موسیقی. بهترین کتابخانه موسیقی برای کودک شما شامل طیف گسترده و ترکیبی از ژانرهایی است که شما دوست دارید به همراه آن نوع موسیقی که آنها دوست دارند. موسیقی را با نوع غذاها می‌توان مقایسه کرد: شما نمی‌خواهید فرزندتان فقط همبرگر و پنیر بخورد پس نمی‌خواهید همیشه یک نوع موسیقی را نیز بشنود.

پس بهتر است بوفه‌ی غذای گوش را بسازید. منوی موسیقی شما باید از آهنگ‌هایی از فرهنگ شما، موسیقی ملی و محلی و فولکلور شما و کسانی که در سرتاسر جهان هستند و همچنین موسیقی‌هایی که دوست دارید را شامل شود.

اریک رستمسن، رئیس مدرسه‌ی موسیقی کودک در موسسه Peabody در بالتیمور، می‌گوید: علاوه بر نواختن ژانرهای مختلف موسیقی، والدین باید موسیقی‌هایی را که از آنها لذت می‌برند، بنوازند.

به ویژه بر روی موسیقی کلاسیک Classic و موسیقی جز Jazz تأکید می‌کنم، در عین حال که باید گفت موسیقی بد وجود ندارد ولی در برخی مواقع یافتن موسیقی مناسب در مقایسه با دیگر کارها دشوارتر است.  برای به چالش کشیدن فرزند خود، انواع ریتم‌ها و تنالیته‌ها و آهنگ‌هایی که در کلیدهای مختلف قرار دارند را، هدف قرار دهید. 

پخش موسیقی با کیفیت بالاتر

همچنین بهتر است که موسیقی را به گونه‌ای پخش کنید که کیفیت بالاتری داشته باشد، نه صدای بیشتر. صدای تفکیک شده، فرکانس‌های مشخص و قابل تشخیص و توضیح برای آموزش و شناخت سازها.

موسیقی ارکسترال برای این کار بهترین است.

تنوع سلیقه کودکان باعث می‌شود موسیقی مورد نیاز نیز با سبک‌های بیشتری وجود داشته باشد، و این خود نشان می‌دهد که انواع مختلف موسیقی ممکن است به آنها کمک کند تا بهتر موسیقی را یاد بگیرند و درک کنند. کودکان در آغاز به طور غیر مستقیم و از راه بازی، موسیقی را می‌آموزند. آنها باید آواز و شعر آهنگ‌ها را در حالات غیر معمول و مختلف و با کاربردهای مختلف مانند آواز خواندن و بازی کردن به کار برند و به مرور آن‌ها را بیاموزند.

با آهنگ‌های آشنا شروع کنید

هنگام تعیین اینکه چگونه موسیقی را به فرزندتان معرفی کنید، آهنگ‌هایی را که شنیده‌اند را بخوانید و از آنها شروع کنید. پیشنهاد می‌شود برای شروع، کودک موسیقی را از موسیقی‌های معمول که در مهد کودک استفاده می‌شود، آغاز کند و به تدریج که به سن پیش دبستانی رسید، آهنگ‌های محلی و تعدادی موسیقی کلاسیک در برنامه قرار داده شود. در صورت شک و تردید و برای راهنمایی حتما با کارشناسان موسیقی مشورت کنید.

ادامه دارد...

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسیقی هنری ایران

اخبار موسیقی ایران، بیوگرافی اساتید موسیقی ایران، نوتاسیون، تصاویر موسیقی دانان ایران، مرکز خرید و فروش، موسیقی فیلم، بخش آموزشی، مجلات موسیقی، گفت و گو با اساتید موسیقی، موسیقی دانان جوان، موسیقی در شهرهای ایران، موسیقی ایران در سایر کشورها، سازندگان ساز، آهنگسازان، اتنوموزیکولوژی و...

منتشر شده در سرویس های:

موسیقی | سرگرمی و تفریح